Az öt topcsapat pontszámát adott évben összeadtam, majd arányos osztással, százalékban mutattam ki az egymáshoz viszonyított arányokat.
Az első sorban a 2013-as év látható, mögötte a 2012-es, és hátul a 2011-es.
Az évek kérlelhetetlenül követik egymást, és a csapatok között mindig megfigyelhető változás, előrelépés vagy hanyatlás. Természetesen, ha egy team elkezd visszaesni, akkor a keletkezett "űrt" azonnal kitöltik a konkurensei. Fontos, hogy a változást gyakran csak kis mértékben lehet érzékelni, vagy szemléltetni. Ezért a címben megnevezett "átrendeződést" is képletesen kell érteni.
Szembetűnő, hogy amennyivel 2013-ban csökkent a McLaren teljesítménye, annyival növekedett meg a Mercedesé. Azt gondolom, hogy a technikai átrendeződés mellett ebben az esetben az ember is szerepet játszhatott - a grafikon tanúsága szerint Hamilton átszerződésével "átvitt" magával néhány százalékot.
2011-ben volt a legnagyobb a Red Bull fölénye (az elmúlt három évet vizsgálom csak). A McLaren tisztán második volt, mögöttük a Ferrari, a Lotus és a Mercedes között jelentős térközök keletkeztek. Közöttük egy-két szerencsés vagy kaotikus futam aligha fordította volna meg a sorrendet.
2012-ben a Ferrari kis különbséggel, de átvette a második helyet a konstruktőrök között a McLaren bánatára. A Mercedes halovány évét pedig a Lotus használta ki legjobban, jelentős teljesítmény növekedést produkálva. A Red Bull 2012-ben nem tudott olyan jelentős fölénybe kerülni, mint előtte és utána egy évvel, de a teljes és hosszú szezonokban fölényüket végül mindig kifejezésre tudták juttatni.
A topcsapatok közül természetesen ez a sikercsapat őrizte legstabilabban (vezető) pozícióját, legfeljebb a fölényének a mértékét láttuk kilengeni. A Ferrari volt talán még ennyire stabil, amely 2012-ben megcsípte a bizonytalan második helyet, aztán csak a biztos harmadikat.
Megjegyzés: A Lotust 2011-ben jogelődje, a gyári Renault csapat eredményével ábrázoltam.