Az évtizedes, vagy szezonális kimutatások után lássunk most valami igazán aktuálisat. A következő, kínai verseny előtt tekintsük át, mit hozott ez a helyszín az előző években, kinek volt szerencsés és kinek nem. Eddig kilenc F-1 nagydíjat rendeztek Kínában, tehát 2004 óta folyamatos vendéglátói a versenysorozatnak. Most következik a tizedik versenye a földteke legnépesebb országának. Nézzük a számokat!
Háromszor nyert a Ferrari és a McLaren. Egyszer a Renault, a Red Bull, illetve a Mercedes.
A versenyzők közül egyedül Hamilton volt képes kétszer is győzni, 2008-ban és 2011-ben.
Az időmérő edzéseken a Red Bull volt a legeredményesebb, Vettel maximalizmusára támaszkodva 3-szor rajtoltak a pole-pozícióból. A McLaren kétszer, Hamiltonnal a kormányánál, a Renault szintén kétszer, még Alonso kék overallos sikerkorszakából, tehát világbajnokságainak éveiben (2005-2006). A Ferrari csak az első kínai futamon volt domináns, de mondhatni lendületből, hiszen 2004-ben végig egyeduralkodó volt.
A leggyorsabb körökben a McLaren volt a legjobb Kínában, háromszor érte el azt (Räikkönen 2005-ben - majd még kétszer Hamilton). A Ferrari kétszer futott leggyorsabb kört, egyszer Schumacherrel (hol vannak már azok az idők!) és máskor Massával. Egyszer volt képes leggyorsabb körre Kínában a Renault (Alonsóval), a Brawn (Barrichellóval), a Red Bull (Webberrel) és a Sauber (Kobayashival).
Dobogós helyezések Kínában:
Button | 4 |
Hamilton | 4 |
Räikkönen | 4 |
Alonso | 3 |
Massa | 2 |
Rosberg | 2 |
Vettel | 2 |
Webber | 2 |
Barrichello | 1 |
Fisichella | 1 |
M.Schumacher | 1 |
R.Schumacher | 1 |
Dobogós helyezések a csapatoknál Kínában:
McLaren | 9 |
Ferrari | 6 |
Red Bull | 4 |
Renault | 3 |
Mercedes | 2 |
Brawn | 2 |
BAR | 1 |
Toyota | 1 |
Vezetett kör Kínában:
Alonso 88, Hamilton 83, Rosberg 78, Button 69, Vettel 67, Barrichello 47, Räikkönen 31, M.Schumacher 15, Fisichella 13, Kovalainen 3, Massa 3, Perez 3, Webber 2, Kubica 1, R.Schumacher 1
Vezetett kör Kínában, csapatoknál:
McLaren 142, Ferrari 100, Renault 97, Mercedes 78, Red Bull 69, Bar 8, Brawn 5, Sauber 3, BMW-Sauber 1, Williams 1
Elszántabb olvasóink eljátszhatnak a gondolattal, hogy a BAR-ból lett a Honda, abból a Brawn, majd utoljára a Mercedes. Ezek akkor statisztikailag lehetnének akár ugyanazok a csapatok is. Vajon lehet-e ilyen értelemben az elmúlt éveket a jelenlegivel összekonvertálni? Egy statisztika sok mindent kibír...
Ez igaz lehet a Lotus esetére is, amely még nem szerepel az eredményekben - de ott volt a feltételezett jogelődje, a Renault, amíg nem létezett az új Lotus csapat. Nem volnánk igazságosak, ha nem számolnánk velük!