DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Renault Captur E-Tech Plug in Hybrid 160 Itens

A franciák a kétszeres világbajnokukkal hirdetik a hibrid rendszerüket, de a tölthető Captur nem a versenypályán érzi a legjobban magát.

A Renault késve érkezett a hibridek piacára (2019), de a két villanymotorral rendelkező, az elviekben az F1-ben érlelt technológia műszakilag igen izgalmas. Kelet-Európában különösen fontos tényező, hogy a motor, a rendkívül egyszerű szerkezetű 1,6-os, szívó benzines. Ezt az alapot támogatták meg a szintén egyszerű felépítésű hibrid technikával, ami a tölthető változatban 160 lóerőt teljesít.

menetproba-2021-renault-captur-01



A papíron 60 kilométeres elektromos hatótávval rendelkező rendszer része a 9,8 kWh-s akkumulátor, amely 105 kilóval növeli meg az autó tömegét. A zöld rendszámos SUV így már 1564 kilót nyom a mérlegen. Az autót az utcai vagy az otthoni fali töltőről 2,5 óra alatt lehet feltankolni.

A tél végén tettük próbára a Capturt, ezért nálunk 40 kilométer körül alakult az emissziómentes hatótávolsága. A sebességváltó visszatöltést erősítő B állásában gyakorlatilag csak a gázpedált kell használni, akkora a motorfék.

menetproba-2021-renault-captur-03

A modellben négy hajtásmód érhető el, ahol a Pure a tisztán elektromos változat. A My Sense a megszokott hibrid használatot jelenti, amikor a számítógép dönti el, hogy melyik motor mikor kapcsolódjon be a hajtásba. A Sportnál mindkét rendszer egyszerre adja az erőt, az E-Save-nél pedig tartalékolhatjuk az elektronokat a városi közlekedésre.   

A hibrid technikán lehet még csiszolni, mert időnként fura rezgéseket produkált, és a váltások sem olyan simák, mint gondolnánk. Nincs az a fajta működési simaság és nagy fokú kifinomultság, mint a Mitsubishi Outlander PHEV-nél.

A tesztfogyasztás átlagos használattal 6,5 liter. Ezt az értéket a rendszeres töltéssel lehet a legegyszerűbben mérsékelni.

menetproba-2021-renault-captur-02

A hibrid Captur azoknak ideális, akik tudják otthon tölteni a kocsijukat – és töltik is azt. Másként nincs igazán értelme gondolkodni benne…

A kétszínű fényezés, az emelt karosszéria a bevált Captur-receptet követi. Belül ott az előre-hátra csúsztatható hátsó ülés, aminek köszönhetően a raktér 379 és 559 liter között változtatható. A sofőr előtti sík képernyő túl sok választási lehetőséget nem kínál. A központi kijelző állított formájú és 9,25 col méretű. A működése megszokható, időnként lassan töltődött be. Furcsaság vele kapcsolatban, hogy széles fekete keret veszi körül, ami sok helyet elvesz a képernyőből.   

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4227/1779/1576 mm

Motor: 1598 cm3 + villanymotor, összteljesítmény: 160 LE/345 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,1 s

Ár: 12 474 000 Ft (alapár: 10 749 000 Ft)

Tesztautó: Renault Hungária Kft. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: