A limitált szériában készülő, exkluzív BMW M5 CS a legendás BMW M5 első különkiadásaként érkezik meg az utakra, egyszerre négy utasnak kínálva felejthetetlen vezetési- és utazási élményt. A BMW M divízió új nagyteljesítményű zászlóshajója kimagasló menettulajdonságait páratlan, luxus minőségű stílusjegyek nyomatékosítják.
A BMW M5 CS a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és a zárt versenypályákon is vérpezsdítő menetteljesítmény lélegzetelállító egyensúlyát testesti meg, amelyet a mérnökök főként a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek szigorú alkalmazásával, a futómű-technológia típus-specifikus finomhangolásával és az aktív M differenciálművel dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással váltottak valóra.
A BMW M5 CS páratlan vezetési- és utazási élményét a fedélzeten egyszerre négy utas élvezheti – a vezető és első utasa minden irányban állítható, kikönnyített M Carbon sportülésekben, a hátsó sorban ülő két utas pedig egy-egy önálló ülésben.
A BMW M5 CS utasterének sportosságát és exkluzivitását gondosan összeállított részletek nyomatékosítják. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik.
A BMW M5 CS letaglózó agilitásáról és páratlan vezetési élményéről továbbhangolt futómű-technológia, jelentős mértékű súlycsökkentés és speciális verseny-gumiabroncsok gondoskodnak. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó állandó összkerékhajtástól kezdve (4WD), egészen a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozása nélkül elérhető színtiszta hátsókerék-meghajtásig (2WD), többféle hajtás-karakterisztika beállítását kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfelének. A tapasztaltabb vezetők így anélkül élhetik át a különkiadás verhetetlen menetdinamikai adottságait és hamisítatlan vezetési élményét, hogy a nagyteljesítményű limuzin a hétköznapokban bármiféle kompromisszumot is követelne.
A BMW M5 CS modellhez alapfelszereltségként kínált M Carbon kerámia fékrendszer elementáris lassulást garantál. A motorsport élvonalából származó, nyolchengeres erőforrást kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálták a mérnökök, a motor így letaglózó erőtöbbletet, lélegzetelállító tolóerőt és egyedülálló teljesítményt kínál. A Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition hasonló értékénél és határozottan a legkeményebb sportautók territóriuma. A különkiadásnak mindössze 10,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet – 0,5 szekundummal kevesebbre, mint a BMW M5 Competition modellnek. A BMW M5 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza.
A BMW M5 CS piaci bevezetése már Magyarországon is megkezdődött, a modell 60 450 000 Ft-os indulóártól érhető el.
A hajtáslánc maximális teljesítményére, valamint a járműtöltési teljesítményre, a menetteljesítményre, az üzemanyag- és energiafogyasztásra, a károsanyag-kibocsátásra, illetve a tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.
Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.