A BMW M GmbH eddigi legerősebb motorja és a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek szigorú alkalmazása
A motorháztető alatt dolgozó 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotor 467 kW / 635 lóerő maximális teljesítményével – amely 7 kilowattal / 10 lóerővel szárnyalja túl a BMW M5 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 10,9 – 11,3 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 11,1 – 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 249 – 259 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 254 – 259 gramm / km) maximális teljesítményét – a BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje. A BMW M5 CS a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és a zárt versenypályákon is vérpezsdítő menetteljesítmény lélegzetelállító egyensúlyát testesti meg, amelyet a mérnökök főként a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek szigorú alkalmazásával (a BMW M5 Competition modellhez képest mintegy 70 kilogrammal alacsonyabb saját tömeget értek el), a futómű-technológia típus-specifikus finomhangolásával és az aktív M differenciálművel dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással váltottak valóra.
Négy önálló ülés és a BMW klasszikus stílusjegyeinek exkluzív újraértelmezése
A BMW M5 CS páratlan vezetési- és utazási élményét a fedélzeten egyszerre négy utas élvezheti – a vezető és első utasa minden irányban állítható, kikönnyített M Carbon sportülésekben, a hátsó sorban ülő két utas pedig egy-egy önálló ülésben. Az első ülések finomszemcsés Merino bőrkárpitozása és a hátsó ülések ugyancsak Merino bőr borítása fekete árnyalatban, Mugello Red árnyalatú dekorbetétekkel és kontraszt-varrással várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az integrált fejtámlák mindegyik ülésen a Nürburgring legendás aszfaltcsíkját idézik, amelyhez a két első ülésen világító M5 logó is társul. A BMW M5 CS exkluzív módon értelmezi újra a BMW klasszikus stílusjegyeit. Ilyen többek között a Gold Bronze árnyalatú hűtőrács-keret és a BMW Laser első fényszórók „L” alakú menetfényei – utóbbiak tompított fénynél, távolsági fénynél és üdvözlőfénynél a fehér helyett sárgán világítanak, a legendás GT versenyautók emlékét idézve.
Gold Bronze árnyalatú karosszéria-kiegészítők és szénszálból készült exkluzív elemek
Első ránézésre a BMW M5 CS különkiadást exkluzív, Gold Bronze árnyalatú karosszéria-kiegészítők és szénszálból, illetve szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemek különböztetik meg a BMW M5 Competition modelltől. A BMW M5 CS hűtőrács-kerete, valamint a hűtőrácson, az első kerékjárati ívek légkivezető nyílásaiban és a csomagtérajtón olvasható „M5 CS” logók Gold Bronze árnyalatban ragyognak, ahogyan a 20” méretű, Y-küllődizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsák is. A küszöbökben világító „M5 CS” embléma látható. A különkiadás motorházteteje teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból, a légbeömlő nyílások pedig átlátszó lakkal fedett szénszálból készültek. Az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból készült. Aerodinamikai funkciójukon túl ezek – ahogyan a trikolor-árnyalatú BMW M logót viselő motortér-borítás és a szénszálból készült motorburkolati zajcsökkentő elemek is – nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a mérnökök a BMW M5 Competition modellhez viszonyítva hozzávetőlegesen 70 kilogrammal alacsonyabb saját tömeget érjenek el. A BMW M5 CS sport kipufogórendszerének rozsdamentes acélból készült végei még a BMW M5 Competition kipufogóvégeinél is meghatározóbbak.
Sárga menetfények és exkluzív karosszériafényezési árnyalatok
Az alapfelszereltségként kínált BMW Laser első fényszórók „L” alakú menetfényei – amelyek keskeny csíkban mindkét oldalon a hűtőrács-keretbe futnak – többféle világítás-variációt kínálnak: nappali menetfényként használva, a BMW Individual Shadowline sötét háttere előtt a fénydizájn a jól ismert fehér színben ragyog, a tompított fény vagy a távolsági fény aktiválására azonban jellegzetes sárga színre vált át – utóbbit a bajor prémiummárka ügyfele üdvözlőfényként is láthatja, amikor távolról kinyitja vagy lezárja az autót. A Brands Hatch Grey metál karosszériafényezési árnyalat mellett a BMW Individual részleg két exkluzív matt fényezése is elérhető a különkiadáshoz: a Frozen Brands Hatch Grey metál és a Frozen Deep Green metál.
Sportos részletek az utastérben
A BMW M5 CS utasterének sportosságát és exkluzivitását gondosan összeállított részletek nyomatékosítják. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik. A tetőkárpit ugyancsak Alcantara felhasználásával készült. A középkonzol hagyományos könyöktámaszát nyitható könnyűszerkezetes borítás helyettesíti, amelynek fekete Merino bőrkárpitját dupla vörös kontraszt-varrás egészíti ki. A könnyűszerkezetes borítás, amelyből a belső tárolótálca is hiányzik, jelentős súlycsökkentő elem. A tervezők a kontraszt-varrás vörös színét alkalmazták a műszerfalon olvasható „CS” embléma festésekor és a két hátsó ülés között is. A BMW M divízió trikolor árnyalata előtt a biztonsági övek vörös és kék kontraszt-varrásai, az „M5” logóval ellátott BMW M szőnyegek szegélyei és a világító „M5 CS” emblémával rajzolt küszöbök tisztelegnek.
Versenyautós agilitás a legmagasabb szinten
Továbbhangolt futómű-technológia, jelentős mértékű súlycsökkentés és speciális verseny-gumiabroncsok gondoskodnak a BMW M5 CS letaglózó agilitásáról és páratlan vezetési élményéről. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó állandó összkerékhajtástól kezdve (4WD), egészen a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozása nélkül elérhető színtiszta hátsókerék-meghajtásig (2WD), többféle hajtás-karakterisztika beállítását kínálja fel a bajor prémiumgyártó ügyfelének. A tapasztaltabb vezetők így anélkül élhetik át a különkiadás verhetetlen menetdinamikai adottságait és hamisítatlan vezetési élményét, hogy a nagyteljesítményű limuzin a hétköznapokban bármiféle kompromisszumot is követelne. A BMW M5 CS alatt a BMW M5 Competition futómű-technológiája dolgozik – amelyet a BMW M5 sportmodellhez képest a spirálrugók, a kerékfelfüggesztések és a stabilizátorrudak típus-specifikus módosításaival már alapesetben is feszesebbre hangoltak a mérnökök –, hét milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival. Utóbbiak amellett, hogy a hosszabbra nyúló utazások során – különösképpen a nagysebességű autópálya-szakaszokon – tovább fokozzák az utazás kényelmét, az egyes kerekek terhelés-ingadozását is csökkentik, amellyel határon autózva még stabilabb viselkedést garantálnak. A végeredmény még a zárt versenypályákon is precízebb rendszerreakció, miközben a modell intuitív hétköznapi vezethetősége mit sem változik. A BMW M GmbH mérnökei továbbhangolták a BMW M5 CS első és hátsó tengelyének spirálrugóit, illetve tovább finomították a lengéscsillapító-technológiát is. A tervezők ezekhez az autó alacsonyabb saját tömegét és a gumiabroncsok nagyobb teljesítményét vették alapul, így optimalizálták a modell menetdinamikáját. A 20” méretű, kovácsolt, Gold Bronze árnyalatú, Y-küllődizájnú BMW M keréktárcsákon (amelyek elöl 9,5J x 20, hátul 10,5J x 20 méterűek) már alapfelszereltségként elöl 275/35 R20, hátul pedig 285/35 R20 méretű Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsok feszülnek.
M Carbon kerámia fékrendszer alapfelszereltségként
A BMW M5 CS modellhez alapfelszereltségként kínált M Carbon kerámia fékrendszer elementáris lassulást garantál. Az első kerekek mögött dolgozó hatdugattyús féknyergek és a hátsó tengelyre szerelt egydugattyús úszónyergek büszkén viselik a BMW M divízió logóját és alapfelszereltségként Red árnyalatban, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig Gold színben pompáznak. Az M Carbon kerámia fékrendszer 23 kilogrammal könnyebb, mint a BMW M5 Competition BMW M fékrendszere, az alacsonyabb rugózatlan- és forgó tömeg pedig a különkiadás menettulajdonságait és rugózási komfortját egyaránt javítja. Az M Carbon kerámia fékrendszer jobb fékteljesítményt, magasabb hőellenállást és jobb kopásállóságot is garantál.
Egyedülálló teljesítmény
A motorsport élvonalából származó, nyolchengeres erőforrást kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrálták a mérnökök, a motor így letaglózó erőtöbbletet, lélegzetelállító tolóerőt és egyedülálló teljesítményt kínál. A Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition hasonló értékénél és határozottan a legkeményebb sportautók territóriuma. A különkiadásnak mindössze 10,4 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet – 0,4 szekundummal kevesebbre, mint a BMW M5 Competition modellnek. A BMW M5 CS végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza.
Érzelmekben gazdag hangorkán a BMW M5 CS sport kipufogórendszerének köszönhetően
A BMW M5 CS sport kipufogórendszere érzelmekben gazdag BMW M-hangorkánt ígér, amely a motor egyenletes teljesítmény-leadásához és kivételesen széles fordulatszám-tartományához méltó hangaláfestést kínál. A kettős csövezésű, szelepvezérléssel szerelt rendszert úgy tervezték meg a mérnökök, hogy erősítse a V8-as benzinmotor morajlását és úgy kínáljon sportosabb, tisztább hangzást, hogy közben a hétköznapokban is használható marad. A BMW M5 CS érkezését minden korábbinál intenzívebb hangorkán jelzi, amely az aktivált vezetési üzemmódhoz igazodik és SPORT+ beállításban a legerőteljesebb. A vezető az M Sound Control gombbal bármikor lágyíthat a sport kipufogórendszer erőteljes hangzásán és visszafogottabb motorhangot hívhat elő – ha kevésbé feltűnően szeretne áthaladni valahol, például egy lakóövezetben.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.