DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Egyéb

Fabio Quartararo nyerte a MotoGP idei BMW M különdíját

A kétkerekű versenysportok királykategóriájában a francia versenyző lett a 2020-as szezon időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája, aki így egy Misano Blue metál karosszériafényezésű BMW M2 CS sportmodellt guríthat be a garázsába.

Újdonság a legendás BMW M Különdíj történetében: a MotoGP™ 2020-as idényében az időmérő edzések legeredményesebb pilótája a 21 esztendős, francia Fabio Quartararo lett, aki így első alkalommal írta be magát a hőn áhított különdíj nyertesei közé. Jutalma egy vadonatúj BMW M2 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 gramm / km)* sportmodell, amelyet a BMW a MotoGP™ szezonzáró versenyhétvégéjén, a portugál Portimão-ban első ízben megrendezett nagydíjon adott át a győztesnek.

P90409477_highRes_portimo-por-21st-nov



Fabio Quartararo idén a legtöbbször, összesen négy alkalommal szerzett pole pozíciót a MotoGP™ versenyhétvégéinek időmérő edzésein, a BMW M Különdíjért folytatott harcot így 13 pont előnnyel, 225 ponttal nyerte meg. Diadalával idén véget ért Marc Márquez hihetetlen rekordsorozata: a spanyol pilóta 2013 és 2019 között egymás után hétszer hódította el a BMW M Különdíjat. Igaz, Márquez sérülés miatt az idei szezon nagy részét kénytelen volt kihagyni.

Fabio Quartararo a MotoGP™ 2020-as idényének utolsó időmérő edzése után, szombaton vehette át a különdíjat. A ceremónián Carmelo Ezpeleta, a MotoGP™ rendezési jogaival bíró Dorna Sports vezérigazgatója is részt vett. Markus Flasch, a BMW M GmbH vezérigazgatója a koronavírus-járvány miatt nem utazott el Portugáliába, ehelyett online követte a döntőt Münchenből.

„Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani a Dorna Sports-nak, amiért az idei nehéz körülmények ellenére is megrendezett tizenöt MotoGP™-nagydíjat. Nem volt egyszerű, de megcsinálták” – mondta Markus Flasch. „Idén először nem csupán a sorozat hivatalos biztonságiautó-partnereként, de névadó szponzorként is feltűnhettünk Spielbergben („BMW M Grand Prix of Styria”), majd sorozatban tizennyolcadik alkalommal adhattuk át a BMW M Különdíjat. Gratulálok Fabio Quartararo-nak, aki négy pole pozíciójával és kilenc elsősoros rajtpozíciójával több mint megérdemelte ezt a kitüntetést. Az idei BMW M Különdíjnak egy igazi specialitást, a BMW M2 CS élsportolót választottuk, amellyel a legkiforrottabb versenytechnikákat visszük közútra. Reméljük, hogy Fabio sok örömet szerez majd ezzel a nagyteljesítményű sportautóval” – tette hozzá a BMW M GmbH vezérigazgatója.

P90409476_highRes_portimo-por-21st-nov

„Gratulálok Fabio Quartararónak! Lenyűgöző teljesítményt láthattunk tőle az idei szezon időmérőin, amelyeken lélegzetelállító sebességre volt képes” – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta a díjátadó ceremónián. „Köszönöm a BMW M GmbH hosszú távú, megbízható partnerségét, és hogy mindig, még az ideihez hasonló, nehéz időkben is számíthatunk rá. Kétségünk sem volt afelől, hogy az időmérő edzések legeredményesebb pilótáját megillető BMW M Különdíjat idén is átadjuk, még akkor is, ha az idei felettébb különös szezonnak bizonyult. A BMW M Különdíjért folyó verseny évről évre kiemelt presztízst képvisel pilótáink között, és az idei nyereménnyel a BMW M GmbH újfent magasabbra helyezte a mércét. A BMW M2 CS a versenypályák lüktető szívében született, és mint ilyen, biztos vagyok benne, hogy Fabio négykerekű kedvence lesz” – tette hozzá a Dorna Sports vezérigazgatója.

„Micsoda őrült, izgalmas szezon! Hatalmas örömömre szolgál, hogy megnyertem a BMW M Különdíjért folyó versenyt” – fogalmazott Fabio Quartararo. „Fantasztikus, hogy a BMW M GmbH oly sok éve egy ilyen különleges díjjal ismeri el az időmérő edzéseken produkált teljesítményünket. Hálás köszönettel tartozom ezért az elismerését. Már alig várom, hogy elvigyem egy körre a BMW M2 CS-t! Úgy néz ki, mint egy közútra szabadított versenyautó, amely minden kétséget kizáróan őrületes élményt ad. Hatalmas köszönet érte a BMW-nek!” – tette hozzá a francia pilóta.

A BMW M2 CS a BMW M GmbH első exkluzív, limitált szériában kínált különkiadása a prémium kompakt szegmensben. A nagyteljesítményű élsportoló számos alkatrésze közvetlenül a versenysportból származik. 3.0 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotorja 450 lóerő és 550 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amelyet egy hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCT) továbbít a hátsó tengely felé. A feszes kerékfelfüggesztésekről adaptív M futómű gondoskodik. A BMW M2 CS kereken 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A szénszálból készült motorháztető 50 százalékkal alacsonyabb tömeget, látványos légbeömlő-nyílása pedig megnövelt leszorítóerőt és több hűtőlevegőt garantál. A tető szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült. A BMW M2 CS sportos megjelenése az utastérben is folytatódik, többek között a könnyűszerkezetes, integrált fejtámlákkal szerelt, kagylóülés-stílusú BMW M sportülésekkel és a BMW M sportkormánnyal. A BMW M2 CS kvalitásai kiváló műszaki alapot kínálnak a BMW M2 CS Racing versenyautóhoz, amellyel a bajor prémiumgyártó privát színekben versenyző csapatai a világ minden táján rajthoz állnak.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH „hivatalos biztonságiautó-partnerként” betöltött MotoGP™-szerepének egyik fontos alappillére. 2003 óta a versenyidény időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája minden szezon végén egy exkluzív, nagyteljesítményű BMW M sportmodellt nyer. A futamok pontrendszeréhez hasonlóan a pilóták minden nagydíj időmérő edzésén pontokat gyűjthetnek, az időmérő edzéseken elért helyezésük alapján. A BMW M Különdíj történetének legeredményesebb pilótája a spanyol Marc Márquez, aki sorozatban hétszer hódította el a díjat. Valentino Rossi és Casey Stoner háromszor diadalmaskodott, Jorge Lorenzo két alkalommal nyerte el a kitüntetést, Sete Gibernau, Nicky Hayden és Fabio Quartararo pedig egy-egy új BMW M modellt guríthatott be a garázsába.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: