DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 29. péntek
Egyéb

Jön a Toyota C-HR GR SPORT és C-HIC

A Toyota Corolla sikeres GR SPORT sorozata nyomán itt C-HR modell GR SPORT kivitele, még több dinamikával, egyedibb és exkluzívabb megjelenéssel. Egyedi megjelenésével a GR SPORT az érzelmekre hat: új könnyűfém keréktárcsák, Zongoralakk Fekete külső elemek, új belső kiegészítők és exkluzív kétszínű fényezések teszik első pillantásra is különlegessé. Ezzel egyidőben az új C-HIC kivitel is megjelenik, új külső színkombinációkkal, megújult könnyűfém keréktárcsákkal és friss belső formai részletekkel. Az újdonságokban a legfrissebb Toyota Safety Sense rendszer dolgozik, továbbfejlesztett gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel, valamint olyan új funkciókkal, mint a kanyarodási asszisztens.

Az új GR SPORT kivitel megjelenésével, és a C-HIC változathoz elérhető friss szín- és kárpitválasztékkal a 2021-es Toyota C-HR még kifinomultabb, egyedibb és látványosabb, mint elődje, tovább emelve ezzel a modell különleges státuszát. A Toyota C-HR megjelenése óriási hatással volt az egész C-SUV szegmensre. A 2016-ban bemutatott modell a crossoverek dinamikáját és a könnyű kezelhetőséget kombinálta össze úgy, hogy emellett a kategória legjobb károsanyag-kibocsátási értékeit produkálta. Már az első évben 120.000 C-HR talált gazdára Európában, ezzel 10%-os piaci részesedést szerezve kategóriájában.

 Toyota_C_HR_GR_Sport1 (1) 



A sikertörténet folyamatos, a szegmensében egyedüliként 1,8 literes 122 lóerős, vagy 2,0 literes 184 lóerős hibrid hajtáslánccal is elérhető C-HR-ből már több mint 400.000 példány fut Európa útjain. A teljesítmény-központú GR modellek és a TOYOTA GAZOO Racing arculata által inspirált új GR SPORT kivitel kívül-belül még feltűnőbb, mint az önmagában is látványos alapváltozat. A 2021-es C-HIC kivitel elegánsabb és exkluzívabb; az autó megújult külső és belső színekkel és kárpitokkal, kétszínű fényezéssel, 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal, és kéttónusú bőrülésekkel érkezik. Emellett az összes 2021-es C-HR modellben a Toyota Safety Sense rendszer felfrissített változata működik, egy sor új aktív biztonsági funkcióval, így az autó vezetése még biztonságosabbá vált.

Toyota_C_HR_GR_Sport1 (3)

C-HR GR SPORT 

A GR SPORT külső változásai között fontos a Toyota embléma fekete háttere, a fényszórók fekete háza, a lökhárítók betéteinek és a ködfényszórók házainak Zongoralakk Fekete fényezése, a sötét króm hűtőmaszk és az agresszívabb megjelenésű első légterelő. Oldalt a díszlécek Zongoralakk Fekete betétei kiválóan harmonizálnak a csak ehhez a modellhez elérhető 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal. A Toyota embléma háttere hátul is fekete, a lámpák háza pedig Zongoralakk. A hátulnézet egyedi eleme a lökhárító betétje és a GR SPORT embléma. A GR SPORT kilenc exkluzív kétszínű fényezéssel kapható, köztük az új, csak ehhez a modellhez rendelhető Dinamikus Szürke árnyalat, fekete tetővel. A GR SPORT utasterében újak az Ezüstszürke betétek. Alcantara-bőr vagy szövetkárpit választható, mindkettő feltűnő, GR-ihletésű vörös és szürke varrással készül. Szintén egyedi a perforált bőrborítású kormány vörös varrása, és ilyen díszíti a sebességváltókar szoknyáját is.

Toyota_C_HR_GR_Sport1 (5)

Csak erre a modellre jellemző az egyedi küszöbborítás, a GR SPORT embléma, a GR indítógomb, és a TFT kijelzőn futó GR indítási animáció. A GR SPORT felszereltséghez tartozik még a sötétített üvegezés, az okoskulcs, a LED fényszóró és a motorosan behajtható külső visszapillantók. Emellett az extralistán megtalálhatók az elektromosan állítható és fűthető első ülések, illetve a csúcsminőségű JBL audiorendszer is. A csak a GR SPORT kivitelhez elérhető abroncsok, az egyedi hangolású felfüggesztés és kormánymű együtt azt eredményezi, hogy ez a változat menetdinamikában érezhetően a többi C-HR felett áll, míg vezetési kényelme változatlan. Az első felfüggesztés rugói 15, a hátsók 10%-kal feszesebbek az alapmodellnél, és a lengéscsillapítók is erősebbek lettek (a csillapítóerő főleg a kirugózás irányában nőtt). Az 1,8 literes hibrid modell is megkapta a 2,0 literes változat nagyobb átmérőjű első kanyarstabilizátorát. Mindezek hatására jelentősen csökkent a karosszéria dőlése és billegése, és javult az irányíthatóság és a tapadás. 

 C-HR C-HIC

A 2021-es C-HIC kivitel új szintre emeli a C-HR modellt, megjelenése még különlegesebb és elegánsabb: az autó négy új kéttónusú külső fényezéssel, köztük a friss Patinás Bronz színben kapható. A kínálatban új, tíz dupla küllős 18 colos könnyűfém keréktárcsák is szerepelnek, az utastérbe pedig kéttónusú Orchidea/Fekete bőrkárpit, elektromosan állítható első ülések és szürke tetőkárpit is rendelhető. 

Toyota_C_HR_C_HIC_1

Továbbfejlesztett Toyota Safety Sense

A 2021-es C-HR modellekben a legújabb Toyota Safety Sense rendszer működik, amely aktív biztonsági funkciók sorával számos közlekedési helyzetben segít megelőzni a baleseteket, illetve mérsékelni azok súlyosságát. Új funkciókkal gazdagodott az ütközést megelőző rendszer (PCS), többek között vészhelyzeti kormányzási asszisztenssel (ESA), nappali gyalogos-felismeréssel, valamint a kereszteződés kanyarodási asszisztenssel is.Ez utóbbi figyelmeztet, majd automatikusan fékez, ha a vezető befordulna a szemközti sávban érkező autó elé, vagy ha egy gyalogos éppen azon az úton kel át, amire a vezető bekanyarodni kíván.

Toyota_C_HR_C_HIC_2

Emellett a 2021-es C-HR modellekben sávkövető asszisztens (LTA) is működik, amely segít az autót a sáv közepén tartani, és ha úgy ítéli meg, hogy a művelet kockázatos, beavatkozik és megakadályozza a sávváltást. A vezetéstámogató és biztonsági rendszer része az adaptív sebességtartó automatika (ACC) is, amely a jelzőtábla-felismerő rendszer jelei alapján működteti az intelligens sebességszabályozás funkciót, így az autó mindig megengedett sebességgel halad. Az új, 2021-es C-HR GR SPORT modellek értékesítése jövő év (2021) januárjában indul, a C-HIC – piaconként eltérő ütemezéssel – pedig már 2020 novemberében megjelenik a márkakereskedésekben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: