DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - DS 3 Crossback Puretech 155 La Premiere

Az önálló DS márka újdonsága a piac legkisebb crossovere, ami tele van izgalmas formai részletekkel. Az ötajtós DS 3 Crossback a háromhengeres benzinmotor eddigi legerősebb változatát kapja.

Az új DS 3 lehet, hogy a prémium crossoverek közt a legkisebbnek számít, néhány centivel még az Audi Q2-nél is rövidebb, de az elődjénél tizenhét centivel hosszabb, nyolccal szélesebb és ugyanennyivel magasabb, minden téren komolyabb kiállású kisautó lett. A formája ezúttal is tele van látványos részletekkel, a fényszórók lencséjétől a süllyesztett kilincseken át a hangsúlyosan kivezetett kipufogóvégekig. Külön érdekesség, hogy a hűtőmaszk kerete króm helyett mattfekete bevonatú, érdes felülettel. Feketében, bordó tetővel talán nem olyan feltűnő a Crossback, de az újszerű formája és a még kevésbé ismert emblémája miatt mégis mindig a figyelem középpontjában lehetünk vele. A show a beszálláskor kezdődik, az autót megközelítve először felkapcsolnak az üdvözlőfények, majd még közelebb lépve oldanak a zárak, és kihajtódnak a kilincsek. A fogantyúk elindulás után újra belesimulnak a karosszériába, de a stílusos megoldás hátránya, hogy a fogása nem olyan kellemes, mint egy hagyományos kilincsé.

menetproba-2020-ds3-02

Az új DS 3 a divatnak megfelelően crossover lett, stílusos formáját izgalmas részletek teszik érdekessé, a minőségérzete is prémiummárkához illő, de a praktikuma már nem tökéletes


A kápráztatás folytatódik a belső térben, amit a felszereltségtől függően hatféle hangulatban rendelhetünk. A tesztautó a legdrágább La Premiere szinthez járó Opera berendezést kapta, rubinvörös nappabőr kárpittal, amiből még a műszerfalra és az ajtóbelsőkre is jutott. Az óraszíj mintájú üléskárpit már a DS jellegzetességének mondható, és szintén az óraiparból származik a fémbetétek apró mintás gilosált felülete. A dizájnt a rombuszminta uralja, ilyen formájúak a légbeömlők, a kapcsolók, és még a kijelzők menüpontjai is. A műszeregység minden esetben színes képernyő, ami 7 colos méretével nem a legnagyobb a piacon, de minden fontos információt lekérhetünk rá, még a térképet is. A nézetek közti lapozás kissé lassú, de a főbb információkat a plexilapra vetítő head-up display is mutatja. A középső képernyő felárért 10,3 colos, szép a képe, de még a klímaberendezést is ezen kell kezelni, ami kevésbé praktikus megoldás. A funkciókat az alatta lévő gyorsgombokkal hívhatjuk elő, de ezeknek az elrendezése megszokást igényel, akárcsak az ablakemelő kapcsolóké is, amit a mutatós váltókar köré rendeztek, a tükörállítás pedig a kormánykeréktől balra, takarásba került.

menetproba-2020-ds3-01

A vezetése inkább kényelmes, mint sportos, a fogyasztása azonban lehetne szerényebb

A helyenként szokatlan elrendezést leszámítva kellemes hangulatú a DS 3 Crossback utastere, a vezetőülés a csúcsmodellben elektromosan állítható, és még masszázsfunkcióval is ellátták. A hátsó üléseken a helykínálat megfelelő, de ide már nem jutott szellőzőnyílás, és a karosszéria oldalán lévő cápauszonyminta korlátozza az utasok kilátását. A csomagtér nyitógombja szokatlanul lentre, a rendszámtábla-világítás mellé került, de a távirányítóról is fel lehet pattintani a fedelet. Mögötte az átlagosnál kisebb méretű, nem túl szabályos alakú a raktér, rögzítési lehetőségek nincsenek, és az előredöntött üléstámlák sem kerülnek egy szintbe a padlóval. Igaz, a Crossback az ötajtós kialakítása és a kilenc centivel hosszabb tengelytávja miatt még így is tágasabbnak és praktikusabbnak mondható az elődjénél.

menetproba-2020-ds3-03

Az előző DS 3-at a sportos vezethetősége miatt szerettük, és papíron az új modell is jól áll ezen a téren. A 155 lóerős teljesítményt azonban az 1,2 literes, turbós háromhengeres erőforrás eddigi legizmosabb változatából hozták ki, amihez szériaként adják a nyolcfokozatú automata sebességváltót. A motor háromhengeres létére kulturáltan dolgozik, és lelkesen pörög fel, a váltó pedig simán és magabiztosan kapcsolgatja a fokozatokat. A tempó megvan, mégsem érezni olyan sportosnak, mint az elődjét, a DS 3 Crossback inkább kényelem terén remekel, amihez akár a motor szerényebb teljesítményű változata is elég lehet. A futóművét inkább lágyra hangolták, bár a 18 colos kerekeken a nagyobb úthibákkal meggyűlik a baja, a 17 centis hasmagasságnak a városi padkákon hasznát tudjuk venni. Ha sima az út, akkor csendben suhan a DS 3, a menetzaj mérsékelt, ami a széria hangszigetelt szélvédő érdeme is. A fogyasztása nem olyan meggyőző, országúti tempóban még 6,5 liter környékén tartható, de autópályán és városban már jóval 8 liter fölé emelkedik, ami csak a motor teljesítményéhez mérten elfogadható, a méretéhez képest sok. A DS 3 prémiumtermék, ezért nem meglepő a 7,2 millió forinttól kezdődő ára, ehhez az opciókat szintenként és egyenként is hozzáadhatjuk, a tesztautó pedig az abszolút csúcs, amit a típusból ki lehet hozni. A stílusa nagyon megnyerő, és a 136 lóerős elektromotorral, 50 kilowattórás akkumulátorral és 300 kilométeres hatótávolsággal a jövőre érkező E-Tense változatnak a technikája is az lehet.

Műszaki adatok

Hossz/szél./mag.: 4118/1790/1534 mm

Motor: 1199 cm3, 155 LE/5500, 240 Nm/1750

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,2 s

Ár: 11 265 000 Ft (alapár: 9 040 000 Ft)

Tesztautó: Mercedes-Benz Hungaria Kft.

Megjelent az Autó és Stílus magazin 2019/5. számában.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: