DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Az első BMW iX3

A BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású tagja készen áll az utak meghódítására. A BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km (NEDC), illetve 18,5 – 19,5 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a vezetés zéró emissziójú élményét a BMW által fémjelzett sportosság jegyében váltja valóra, a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek páratlan kényelmével, sokoldalú funkcionalitásával és bőséges helykínálatával megfűszerezve.

A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő prémium modell világpremierjével a BMW Group megnyitja a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia modellújítási történetének újabb fejezetét, hiszen a BMW i modellek kifejlesztése, sorozatgyártása, értékesítése és háttértámogatása mentén felhalmozott szakmai tapasztalatokat a mérnökök a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljében is kiaknázták.

P90392991_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize



Az első BMW iX3 modell érkezésével ráadásul a bajor prémiumgyártó maradéktalanul felkínálja ügyfeleinek „a választás szabadságát”, hiszen immár a BMW X3 a müncheni központú vállalatcsoport első olyan modellje, amelyet benzinmotorral, dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetnek az ügyfelek. A BMW iX3 piaci bevezetése 2020 végén kezdődik Kínában, a modell ráadásul a márka első olyan négykerekűje, amelyet a közös vállalkozásként működtetett senjangi BMW Brilliance Automotive exportra is előkészít.

Az első BMW iX3 jövőbe mutató karaktere az elektromos motor hatékonyságának, valamint a nagyfeszültségű akkumulátor optimalizált energiasűrűségének és kiváló töltési kapacitásának egyedülálló kombinációjában gyökerezik, amely a BMW Group elektromos mobilitás terén véghezvitt, éveken át tartó fejlesztőmunkájának eredménye. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt bevezetése óta felgyülemlett szakmai tapasztalatok és technológiai innovációk mind a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjában egyesülnek, az intelligens vezérlés hatékonyságának további optimalizálásával egyetlen feltöltéssel minden korábbinál nagyobb hatótávolságot garantálva. Mindez azt is jelenti, hogy többé nincs szükség olyan, aránytalanul nagy akkumulátorokra, amelyek a jármű saját tömegére, menetdinamikai adottságaira és tisztán elektromos hatótávolságára is negatív hatással vannak.

P90392895_highRes_bmw-ix3-highly-integ_resize

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának világpremierje

Az első BMW iX3 bemutatkozásával párhuzamosan a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációja is világpremierjét ünnepli. A technológia az elektromos motor, a vezérlőelektronika, a járműtöltés és a nagyfeszültségű akkumulátor legfejlettebb nemzedékét egyesíti, amelynek köszönhetően a modell minden korábbinál nagyobb teljesítményre képes, alacsonyabb energiafogyasztás és nagyobb tisztán elektromos hatótávolság mentén. A BMW Group házon belül kifejlesztett innovációit 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 is megörökli.

Kivételes kvalitásaival az első BMW iX3 nem csupán a hálózatról tölthető modellek jelenleg elérhető mezőnyében, de a jövőbeni környezetbarát autók számára is iránymutató mércét állít. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja messze túlmutat a piaci riválisokon és kimagasló alapot kínál a hálózatról tölthető modellek hosszú távon fenntartható, gazdaságos tömegtermeléséhez. A BMW iX3 magabiztos, egyedi karaktere ráadásul a tisztán elektromos meghajtású prémium modellek iránt mutatkozó, egyre intenzívebb ügyfélkereslet közepette érkezik meg az utakra, a lehető legjobb piaci pillanatban.

P90392472_highRes_bmw-gen5-powertrain-_resize

Tökéletesen integrált hajtáslánc-technológia

A BMW iX3 tökéletesen integrált hajtáslánc-technológiája fontos szerepet játszik a hatékonyság és a teljesítmény növelésében. Az elektromos motor, a váltó és a hajtáslánc vezérlőelektronikája egyetlen közös házban kapott helyet. Az elektromos motor, szinkronmotor-elv szerint, mágnesek használata nélkül dolgozik, amely lehetővé teszi az erőforrás ritkaföldfémektől mentes tömegtermelését.

Az első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle új elektromos rendszerének energiafelvétele és energialeadása 30 százalékkal haladja meg a BMW Group jelenleg elérhető, tisztán elektromos meghajtású modelljeiben használt megoldást. Az elektromos motor hatásfoka elérheti a 93%-ot, míg a hagyományos belsőégésű motorok hatásfok maximuma 40% alatt marad. A hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő, 400 Nm csúcs forgatónyomatékát pedig a legtöbb mai elektromos motorral ellentétben még a legmagasabb fordulatszám-tartományban is képes leadni. Az első BMW iX3 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már a belsőégésű erőforrással szerelt BMW X3 xDrive30i felségterülete. A modell végsebességét a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája 180 km/óránál szabályozza le. A hátsókerék-meghajtás a BMW modellek klasszikus vezetési élményét ígéri, a hajtásfüggő kipörgés-korlátozásnak (ARB technológia) köszönhetően maximális tapadás és kimagasló hatékonyság mentén.

P90392977_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

A nagyfeszültségű akkumulátorok legújabb generációjában a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia dolgozik, amely jelentősen nagyobb energiatároló kapacitást, könnyebb beépíthetőséget és alacsonyabb saját tömeget eredményez. A BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátora 188 darab akkumulátorcellát egyesít, amelyek gravimetrikus energiasűrűsége mintegy 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW Group hálózatról tölthető modelljeiben mostanáig használt akkumulátorcellák energiasűrűsége. Az akkumulátor bruttó kapacitása 80 kWh – amelyből a rendszer 74 kilowattórát hasznosít –, a kimagasló hatékonyság mentén dolgozó hajtáslánc-technológia így az akkumulátor egyetlen feltöltésével 460 kilométer (a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint, illetve 520 kilométer megtételére képes (a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint).

A legújabb technológiai innovációk a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának zászlaja alatt mutatkoznak be, egy olyan jövőbe mutató járműtöltő megoldás kíséretében, amely a 400 voltos akkumulátort és a 12 voltos fedélzeti rendszert egyaránt ellátja energiával. A modell egyfázisú és háromfázisú töltéssel is táplálható, akár 11 kW töltési sebességgel. Gyorstöltőre csatlakoztatva a nagyfeszültségű akkumulátor akár 150 kW töltési teljesítménnyel is képes felvenni az elektromos áramot, amely azt jelenti, hogy a BMW iX3 energiatároló egysége teljesen lemerült állapotból nem kevesebb, mint 34 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. A bajor prémiumgyártó ügyfelei így 10 perc alatt tölthetnek az akkumulátorba 100 kilométerre (WLTP) elegendő energiát.

P90393007_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

Az optimalizált hajtáslánc-hatékonyság a hosszabbra nyúló utazások során is több lehetőséget rejt

Elektromos motorja kimagasló hatékonyságának és rendkívüli járműtöltési tulajdonságainak köszönhetően a BMW iX3 előtt új távlatok nyílnak. A bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljének egy Münchenből Berlinbe vezető út során például kevesebb időt kell járműtöltéssel töltenie, mint a hasonló teljesítményű, ám jóval nagyobb és nehezebb akkumulátorral szerelt elektromos autóknak. A járműtöltés hatékonyságát és kényelmét ráadásul a BMW Connected Charging továbbfejlesztett digitális szolgáltatásai fokozzák. Útvonaltervezéskor és a célba érkezés idejének kiszámításakor az E-Route funkció a legideálisabb járműtöltő állomásokat is figyelembe veszi, miközben olyan hasznos információkkal szolgál, mint például a kiszemelt járműtöltő állomás elérhetősége és járműtöltési szabványai, vagy a közelben található érdekes látnivalók listája. Vezetés közben adaptív energiavisszatáplálás fokozza a hajtáslánc hatékonyságát és az utazás kényelmét. A fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálását vezérlő technológia folyamatosan elemzi a navigációs rendszer adatait és figyeli a vezetést támogató rendszerek szenzorjait, az energiavisszatáplálás intenzitását így az adott útvonal és a vezetési szituáció sajátosságai szerint állítja be. Kereszteződéshez, sebességkorlátozás alá eső útszakaszhoz vagy forgalmi torlódáshoz érkezve például a technológia maximális intenzitású energiavisszatáplálást alkalmaz, üres úton pedig a vitorlázó funkció azonnal aktiválódik, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Az adaptív energiavisszatáplálás alternatívájaként a vezető az előválasztó kar D állásában manuálisan is aktiválhatja az intenzív, a közepes és az alacsony mértékű energiavisszatáplálást. A középkonzolon található kar B állásában a BMW Group modelljeire jellemző, egypedálos vezethetőség aktiválódik, amely a lehető legintenzívebb energiavisszatáplálást garantálja.

A BMW iX3 hatékonyság-központú koncepciójának részeként a mérnökök már alapfelszereltségként továbbfejlesztett hőszivattyúval szerelik fel a modellt.

P90392964_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

Sportos vezethetőség és maximális tapadás

A nagyfeszültségű akkumulátorok legújabb generációja rendkívül keskeny beépíthetőséget tesz lehetővé. Mélyen a jármű padlólemezébe süllyesztve az energiatároló egység könnyedén integrálható a Sports Activity Vehicle modellek rugalmas járműszerkezetébe. Az akkumulátor mintegy 7,5 centiméterrel alacsonyabbra helyezi a BMW iX3 súlypontját a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellekhez képest, amely érezhetően dinamikusabb oldalirányú gyorsulást garantál. A BMW iX3 típus-specifikus elemei közé tartozik még a hátsó tengely egyedi segédváza, amely lehetővé teszi a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia beépíthetőségét. Az alapfelszereltségként kínált adaptív futómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozik, amelyek az útfelület és a vezetési szituáció szempontjai szerint hangolják át karakterisztikájukat. A bajor prémiumgyártó ügyfele így teljes mértékben saját preferenciáihoz igazíthatja az első BMW iX3 menetdinamikáját és kényelmét. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető adaptív M futómű rendkívül sportos lengéscsillapító-reakciókat garantál.

Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása és a típus-specifikus futómű-hangolás sportos, agilis vezethetőséggel ruházza fel a BMW iX3 modellt. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktból ismert, innovatív hajtásfüggő kipörgés-korlátozás (ARB technológia) és a kimagasló menetstabilitás párosa még kedvezőtlen időjárási körülmények közepette és laza útfelületen is maximális tapadást biztosít, az egy hajtott tengely ellenére is.

P90393411_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

Irányt mutatnak: a BMW Charging termékei és a BMW Connected Charging digitális szolgáltatásai

A BMW Charging széleskörű termékpalettájának tagjai a BMW Group 2013-ban bemutatott BMW 360º ELECTRIC programjának gyümölcsei. Otthoni és út közbeni járműtöltő innovációi bevezetésével a vállalatcsoport egy csapásra az elektromos mobilitás úttörőjévé vált. A vadonatúj fejlesztésű Flexible Fast Charger töltőkábel első ízben a BMW iX3 modellhez válik elérhetővé mellyel a háztartási és ipari aljzatokhoz éppúgy csatlakoztatható lesz az autó, mint a hagyományos töltőkábellel az elektromosautó-töltő állomások töltőihez és gyorstöltőihez. A Smart Wallbox ugyancsak újdonságként mutatkozik be a palettán: az ötletes technológia könnyedén integrálható az okosotthon vezérlőrendszerébe, ahol folyamatosan figyeli a háztartás energiafogyasztási tulajdonságait és eszerint ajánlja fel a csatlakoztatott jármű töltését.

Az első BMW iX3 széleskörű alapfelszereltségének a hamarosan Magyarországon is elérhető BMW Charging Card is része, amely világszerte több mint 450 ezer nyilvános járműtöltő állomáshoz kínál kényelmes hozzáférést.

Az újdonságként bemutatkozó, felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer még gyorsabban és még pontosabban képes kiszámolni az úti célba vezető legoptimálisabb útvonalat és meghatározni a célba érkezés idejét. A technológia szolgáltatásai a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktból ismerősek, így többek között a hatótávolság folyamatos kijelzésével dolgozó navigációs rendszer és az olyan információk, mint a járműtöltő állomások címei, elérhetőségei, járműtöltési szabványai, díjszabásai és díjfizetési lehetőségei. Az autóban és a My BMW alkalmazáson keresztül a bajor prémiumgyártó ügyfele további navigációs funkciókhoz fér hozzá. Ilyen a járműtöltő állomásokat ajánló útvonaltervezés, a járműtöltő állomások közelében található látványosságok információi és a gyorstöltők szűrési lehetősége is.

A BMW iX3 fedélzetén már alapfelszereltségként az ID7 operációs rendszer legújabb generációja dolgozik, amely lehetővé teszi a jármű összes szoftverének hálózaton keresztül történő frissítését.

Az első BMW iX3 tömegtermelését rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátási érték övezi: a modellben kimagaslóan hatékony hajtáslánc-technológia dolgozik, az alumínium öntvények és műanyag elemek gyártása során túlnyomó többségében másodlagos nyersanyagokat használnak, a modell előállításához nincs szükség ritkaföldfémekre, a sorozatgyártás teljes folyamata pedig – beleértve a nagyfeszültségű akkumulátorok celláinak tömegtermelését is – javarészt zöld energiával működik. A BMW iX3 emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 30 százalékkal, kizárólag zöldenergia-újrahasznosítással történő járműtöltés esetén pedig mintegy 60 százalékkal alacsonyabb, mint a dízelüzemű erőforrással hajtott BMW X3 xDrive20d esetében.

A Sports Activity Vehicle modellek jellegzetes karosszériaarányai és sokoldalúsága, innovatív „aerodinamikai keréktárcsák”

A BMW iX3 formanyelve a Sports Activity Vehicle modellek jellegzetes karosszériaarányaira építkezik, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW X modellek masszív prémium karakterét és sokoldalúságát sugallja. Lemezei alatt azonban egy zéró emissziójú hajtáslánc-technológia dolgozik, szemernyit sem csorbítva a Sports Activity Vehicle modellek kvalitásait. A BMW iX3 aerodinamikai tulajdonságait típus-specifikus karosszériajegyek optimalizálják, miközben a modell hatékonyság-központú koncepcióját hirdetik. Az első lökhárítót és a vese alakú „hűtőrács-párt” szinte teljesen zárt formában, az autó hátsó részét pedig a minél jobb légellenállás-csökkentés érdekében alkották meg a tervezők.

A jármű körüli légáramlat optimalizálásában a vadonatúj fejlesztésű, innovatív „aerodinamikai keréktárcsák” is fontos szerepet játszanak. A könnyűfém felnik a BMW iX3 modell alatt ünneplik világpremierjüket és a BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modelljeihez képest mintegy 5 százalékkal csökkentik a modell légellenállását. A „V” küllődizájnú keréktárcsák alumínium öntvényét úgy formázzák meg, hogy a légterelő betétek tökéletesen illeszkedjenek a küllők közé és a felnik külső síkjába. Mint ilyen, az újdonságok kiválóan csökkentik a kerékjáratokban kialakuló turbulenciát, és így a modell légellenállását is. Mindez körülbelül 10 kilométerrel (WLTP) nagyobb hatótávolságot eredményez. A jármű körüli légáramlatot továbbá hátsó diffúzor, alvázborítás és aktív hűtőrács lamellák optimalizálják, a bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljének légellenállási együtthatója így mindössze 0,29 (Cd).

P90393405_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

Prémium hangulat és BMW IconicSounds Electric az utastérben, kétféle felszereltségi szint

Az első BMW iX3 tisztán elektromos hajtáslánc-technológiáját a karosszérián és az utastérben is a BMW i divízió kék színe jelöli. Az ajtók mögött ráadásul letisztult elrendezés, elsőosztályú anyaghasználat és számos egyedi tervezésű felület fokozza a Sports Activity Vehicle modellekre jellemző prémium hangulatot. A SAV szegmens másik jellegzetes tulajdonsága, a páratlan sokoldalúság a belsőégésű erőforrással szerelt BMW X3 modellel mindenben megegyező helykínálatban érhető tetten. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével a csomagtér alapesetben 510 literes térfogata könnyedén akár 1 560 literesre is bővíthető.

A BMW iX3 modellben ünnepli világpremierjét a BMW IconicSounds Electric hangzásvilág, amely minden korábbinál mélyebb érzelmi töltettel fokozza a hálózatról tölthető autók vezetési élményét. A járműtöltést selymes, az energiavisszatáplálást lágy hangdizájn kíséri, és minden egyes vezetési üzemmódhoz tökéletesen illeszkedő hangzás társul. A Start / Stop gomb megnyomására egy olyan, rövid zenei betét válik hallhatóvá, amely megalapozza a tisztán elektromos meghajtás élményét. E rendkívül egyedi funkciót a bajor prémiumgyártó az alapfelszereltségként kínálja fel ügyfeleinek az első BMW iX3 modellben, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető „Impressive” felszereltségi szintet pedig további, vezetési funkciókhoz kötött zenei betétek színesítik. A BMW IconicSounds Electric márkanév égisze alatt megalkotott hangzásvilág a világ egyik legnépszerűbb zeneszerzője, Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművész közös munkásságát dicséri, amelynek gyümölcsei a jövőben az összes hálózatról tölthető BMW modellhez elérhetők lesznek.

Az első BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellt kétféle felszereltségi szinttel rendelhetik meg a BMW ügyfelei. Az alapfelszereltséget jelentő „Inspiring” szintet a készítők olyan tételekkel ruházták fel, amelyek a vezetés kényelmét, biztonságát és élményét egyaránt fokozzák. Ilyen többek között a LED-technológiás első fényszóró-pár, a 19” méretű „aerodinamikai keréktárcsa-garnitúra”, a metálfényezés, a panoráma üvegtető, az automata csomagtér-működtetés, valamint a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomattal (Active Cruise Control with Stop & Go), kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Departure Warning), első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszerrel (PDC – Park Distance Control), gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel és riasztórendszerrel dolgozó Driving Assistant Professional csomag is. Az alapfelszereltség része továbbá a sportkormány, a Tároló csomag, a hangulatvilágítás, az elektromosan állítható ülések (a vezetőülés memória funkciójával), a hőpumpával dolgozó, utastér-előfűtésre és utastér-előhűtésre egyaránt képes, háromzónás automata légkondicionáló, az optimalizált navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés, a BMW Intelligens Személyi Asszisztens, az okostelefon-integrálhatóság Apple CarPlay- és Android Auto-előkészítéssel, a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade), a BMW Connected Charging digitális szolgáltatásai, a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a DAB tunerrel felszerelt audiorendszer.

P90392966_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként az „Impressive” felszereltségi szintet is megrendelhetik a modellhez. Az „aerodinamikai keréktárcsák” ez esetben 20” méretben kerülnek az autó alá, a LED-technológiás első fényszórókat adaptív LED-technológiás első fényszóró-pár váltja, az első ajtók aktív zajcsillapítással ellátott üvegezést kapnak, a beszállást, indítást, leállítást és kiszállást Comfort Access funkció segíti, az utasteret Vernasca bőrkárpit borítja, az első sportülések pedig aktív deréktámasszal fokozzák az utazás kényelmét. A biztonságot BMW Head-Up kijelző, távolságifény-asszisztens és tolatókamerával dolgozó Parking Assistant Plus csomag fokozza. Az első BMW iX3 „Impressive” felszereltségi szintje mindezeken felül BMW Gesztusvezérléssel, Harman Kardon surround zenerendszerrel és fedélzeti WiFi kapcsolattal garantálja az újdonság fejedelmi exkluzivitását.

A teljesítményre, menetteljesítményre, üzemanyag-fogyasztásra, hatótávolságra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben feltüntetett modellváltozatok, felszereltségi tételek, műszaki-, méret- és teljesítményadatok, illetve üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek elsősorban az Európai Unió országaiban kínált modellekre vonatkoznak. Az adatok a kerék- /gumiabroncs-típusoktól és az opcionális extrafelszereltségi tételektől is függnek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: