Mindezen módosítások bevezetése egybevág a Hyundai legrégebb óta gyártott szabadidőjármű-családjának huszadik születésnapjával. Az Európában 2001 óta elérhető, középkategóriás szabadidőjármű mindig is kényelméről, tágas helykínálatáról, gazdag felszereltségéről és funkcionális belső kialakításáról volt híres. A most alkalmazott frissítések révén az új Santa Fe még fényűzőbb minőséget kínál ügyfeleinek. A típus most először rendelhető hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokkal; ezen kívül az új Santa Fe merész, karakteres formanyelvet, valamint új technológiai és biztonsági megoldások széles skáláját alkalmazza.
„Az új Santa Fe ár-érték arányát prémium jellemzők és vonzó megjelenés teszi még erőteljesebbé.” – mondta SangYup Lee, a Hyundai formatervezési központ nemzetközi igazgatója, a vállalat ügyvezető alelnöke. „A Santa Fe oldalfalait, illetve orrát és farát összekötő, határozott vonalak olyan robusztus, mégis kifinomult megjelenést kölcsönöznek a modellnek, amely tökéletesen igazodik a szabadidőjármű-vásárlók ízléséhez. Ezen túlmenően számos olyan funkciót és szolgáltatást vezettünk be, amelyek egy határozottan családcentrikus, ugyanakkor élvezetesen vezethető szabadidőjárművet eredményeztek.”
„Az új szolgáltatások és funkciók széles skáláját felvonultató, új Santa Fe hamisítatlan prémium járműként folytatja pályafutását.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A modell újfent azt demonstrálja, hogy a Hyundai meghallgatja ügyfelei kívánságait, és folyamatosan a legmodernebb funkciókkal és szolgáltatásokkal igyekszik kielégíteni elvárásaikat. Ez érvényes a modell hajtáslánc-kínálatára is. Az új Santa Fe bevezetésével a Hyundai összes szabadidőjárműve elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal, a hibrid megoldásoktól egészen az üzemanyag-celláig.”
Merész, új formaterv teremt karakteres megjelenést
Az új Santa Fe robusztus megjelenését kifinomult személyiséggel párosító külső formaterve egyedülállónak számít a szabadidőjárművek piacán. A lenyűgöző orrkialakítást páratlanná teszi a jellegzetes, széles hűtőmaszk, amely magában foglalja a lámpatesteket is. A rácsozat hangsúlyozottan térbeli mintázata kihangsúlyozza a modell robusztus karakterét. A különleges, szembeötlő T-alakú LED-es nappali fények semmihez sem fogható fényrajzolatot teremtenek, egyben irányjelzőként is szolgálnak.
A lökhárító alsó részén robusztus védőlemez fogja közre az alsó légbeömlőt, optikailag alátámasztva az elsődleges hűtőmaszkot. Az autó erőteljes megjelenését az orr sarkaiban elhelyezett, függőleges légbevezető nyílások teszik teljessé: ezek egyrészt javítják a karosszéria légellenállását, másrészt kihangsúlyozzák a robusztus, vertikális kiállást.
Az új Santa Fe karakterét szélesebb kerékív-toldatok, valamint új rajzolatú könnyűfém keréktárcsák (köztük egy 20 colos opció) teszik még határozottabbá. Hátul vízszintes tájolású, elnyújtott rajzolatú lámpatestek szélesítik optikailag a fart. A két lámpatestet piros fényvisszaverő sáv köti össze. A harmonikus, kifinomult megjelenés érdekében a dizájnerek a hátsó lökhárító kialakítása során nyugodtabb, igényesebb formavilágra törekedtek. Ez újfent kihangsúlyozza a jármű szélességét és izmos kiállását. Az új Santa Fe külső formaterve a Hyundai prémium minőségét tükröző érett, magabiztos személyiségről tesz tanúbizonyságot.
Új Luxury csomag fokozza a prémium hatást
Az új Santa Fe az első Hyundai modell, amelyhez a kifinomult hangulatot még tovább fokozó, opciós Luxury csomag rendelhető. A csomag exkluzív 20 colos keréktárcsát, továbbá matt fekete helyett fényezett kivitelű első és hátsó lökhárító-kötényt, valamint oldalsó borítást tartalmaz.
Új, prémium beltéri opciók
Az új Santa Fe utastere tágasabb és kényelmesebb az elődmodellénél, valamint több praktikus megoldást tartalmaz. Minden alkatrész puha tapintású, prémium kidolgozást kapott, ami a fényűzés új szintjére emeli az autót. Megújult a műszerfal alsó felének kialakítása, új a középkonzol, és új a 10,25 colos audio-vizuális navigációs (AVN) érintőképernyő. Az elektronikus vezérlésű sebességváltó kezelőgombjainak is otthont adó új, lebegő középkonzol lendületes ívvel csatlakozik a műszerfalhoz. Az új Santa Fe elsőként kapja meg a Terrain Mode üzemmód-választót: a középkonzolon elhelyezett tárcsával kényelmesen választhatjuk ki a kívánt üzemmódot.
A középre rendezett gombok egytől egyig ösztönösen, ergonomikusan használhatók. A vezetőülésből minden könnyen elérhető. A pohártartó használaton kívül befedhető, míg a középkonzol alatt további tárolófelület található. Az utastér új, prémium részleteit a 12,3 colos, teljes egészében digitális műszeregység koronázza meg.
Takarékosabb, új villamosított hajtásláncok
A Hyundai legkeresettebb városi szabadidőjárművei, a Kona Electric és Hybrid modellek után a márka európai crossover zászlóshajójára is kiterjeszti villamosított hajtáslánc-kínálatát. Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell Európában, amely megkapja az új ‘Smartstream’ hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokat. Az új Santa Fe hajtáslánc-választékáról a közeljövőben adunk közre részletesebb információt.
Új platform a jobb menetteljesítményekért és a fokozott biztonságért
Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell az európai piacon, illetve az első olyan Hyundai szabadidőjármű világszerte, amely az autógyártó vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül. Az új platform számottevő előrelépést tesz lehetővé a menetteljesítmények, a vezethetőség, a takarékosság és a biztonság terén.
Az új platform légáramlást szabályozó rendszere hatékonyabb légcserét tesz lehetővé a motortérben, elősegítve a hőeloszlást. Ezzel fokozható a jármű alsó szerkezetének stabilitása. A jármű stabilitását tovább javítja, hogy a platformon alacsonyabban helyezkednek el a nehéz komponensek: így csökken a tömeg, és mélyebbre került a tömegközéppont. A modell aerodinamikai jellemzői is javultak: a légellenállás csökkentése kiváló üzemanyag-fogyasztást, teljesítmény-kifejtést és menetdinamikát eredményez.
Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.
A kormányösszekötők csatlakozási pontjait az első kerekek középvonalához közelebb helyezték el, mely dinamikusabb irányíthatóságot eredményez. A zaj- és rezgéscsillapítást pedig rezgéseknek kitett pontokon és alkatrészeken megerősített hangelnyelő anyagok használatával sikerült javítani.
Az új platformból adódó, modern fejlesztések az ütközésvédelem terén is számottevő előrelépést tettek lehetővé. Az erőhatásokat több csatornán elvezető szerkezetnek, a forrón sajtolt elemeknek, valamint az ultra nagy szakítószilárdságú acéllemez alkalmazásának köszönhetően a platform hatékonyabban képes elnyeli az ütközés energiáját, miközben az utascella a lehető legcsekélyebb mértékben deformálódik.
Az új Santa Fe 2020 szeptemberétől lesz kapható Európában.