DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Renault Captur dCi 115 EDC

Az egyik legkelendőbb kompakt szabadidő-autó dízel változatát tettük próbára, és egy olyan kocsit ismertünk meg, amely rengeteg kilométer megtételére csábít.

Ha egy dízelmotor kerül szóba, a felára kapcsán rögtön számolgatásra kényszerül a vásárló, mert aki rengeteget autózik, annak egyáltalán nem mindegy a költség. Ismert, hogy ha városok között használják, akkor akár 4 liter körül is el lehet járni vele, autópálya-használattal pedig ez az érték már 5,5 literre emelkedik. A városi közlekedésben a sofőr jobb lába a legfőbb fogyasztást befolyásoló tényező. Ebben a környezetben mértünk óvatos vezetéssel 5 litert, de sietős stílusban ez könnyedén felszökhet 6,6 literre is.

menetproba-2020-renault-capture-02



A tapasztalatokból könnyedén leszűrhető, hogy területi képviselőknél és más, sok utazást igénylő szakmákban dolgozóknál nagyon bejöhet a dízel Captur. És valójában bárkinek, aki az életmódjából kifolyólag rengeteget utazik.

menetproba-2020-renault-capture-04

A kedvező fogyasztási adatokat a hétsebességes, duplakuplungos váltó komótos működése és a stop-start rendszer lassú újraindítása kissé beárnyékolja. Ez leginkább azoknál okozhat gondot, akik dinamikusabban vezetnek. A váltó még egy téren problémás: az előválasztó kar helye az utas térdteréből feleslegesen elvesz pár centit.

menetproba-2020-renault-capture-01

A Captur dízelváltozatának jelenleg nincs ellenfele házon belül, de nemsokára erős konkurense érkezik. Ez a Renault friss fejlesztésű, haladó, de egyszerű szerkezetű hibridrendszerével szerelt változat, amely a Clióba is bekerül

A Captur különben hozza a kötelezőt, nem véletlenül az egyik legnépszerűbb modell a kompakt szabadidő-autók között. A siker egyik kulcsa, hogy nagyon jól néz ki: ezen a téren a markáns frontrész és a kétszínű fényezés a kulcselemek.

Az utastérben kényelmes üléseket találni, a SUV-oknál bevált magasabb üléshelyzettel, ami biztosítja a könnyed beszállást. A fülkében pár egyterűs megoldást is elrejtettek, ilyen az előre-hátra tologatható hátsó üléspad. Ennek segítségével jól személyre szabható a lábtér és a csomagtartó nagysága. Hátul az enyhén lefele lejtő tetőnek és a magas ülőlapnak köszönhetően a fejtér 180 centis magasságig ideális. A lábaknak elegendő a hely.

menetproba-2020-renault-capture-03

Összességében nehéz kivetnivalót találni a Captur dizájnjában, technikájában és kényelmében, ennyi pénzért kifejezetten jó vételnek számít a modell.                         

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4227/1797/1576 mm

Motor: 1461 cm3, 115 LE/ 3750, 260 Nm/2000

Gyorsulás (0–100 km/h): 11 s

Ár: 7 091 000 Ft (alapár: 7 049 000 Ft)

Tesztautó: Renault Hungária Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: