DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Az új BMW 4-es Coupé

Az új BMW 4-es Coupé megérkezett, minden eddiginél egyedibb ruhát öltve, minden eddiginél sportosabb kvalitásokkal felvértezve. A kétajtós újdonság átfogó koncepciója – a jellegzetes karosszériaarányoktól kezdve, az összetéveszthetetlen stílusjegyeken át, egészen a típus-specifikus futómű-hangolásig – a legapróbb részletekig a vezetés magával ragadó élményét élteti.

Az új BMW 4-es Coupé látványosan egyedibb karakter lett, mint elődmodellje, és így már messziről megkülönböztethető az új BMW 3-as limuzintól.

Az új BMW 4-es Coupé tervezési és fejlesztési munkálatainál elsődleges szempont volt, hogy a modell újraértelmezze a vezetés abszolút élményének fogalmát a prémium középkategóriában. A nóvum atletikus, egyszersmind elegáns kiállása a BMW márka kupé modelljeinek immár 90 éve íródó hagyományát folytatja tovább, a legendás elődök méltó utódjaként. Az új BMW 4-es Coupé formanyelvét úgy álmodták meg a tervezők, hogy az még tovább hangsúlyozza a modell koncepciójának középpontjában álló menetdinamikai képességeket. Az újdonság 2020 októberében ünnepli piaci premierjét, a motorpaletta csúcsán a BMW M440i xDrive Coupé modellel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 163 gramm / km), amelynek meghajtásáról egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. A kezdetben elérhető erőforrások között két négyhengeres benzinmotor és egy dízelüzemű erőforrás lesz még megtalálható. 2021 márciusában a tervek szerint további két dízelmotorral bővül az új BMW 4-es Coupé portfóliója, a két soros hathengeres erőforrás erősebbik verziója ráadásul BMW M modellként érkezik meg az utakra. Az új BMW 4-es Coupé a bajor prémiumgyártó dingolfingi üzemében lát napvilágot.

P90390187_highRes_bmw-m440i-xdrive-arc



Egyedülálló kisugárzás az elegancia és a sportosság exkluzív kettőse jegyében

Az új BMW 4-es Coupé a márka kétajtós modelljeinek jellegzetes stílusjegyeit és a BMW új formanyelvének összetéveszthetetlen vonásait helyezi a figyelem középpontjába. A néhány éles törésvonal és a karosszéria nagyméretű, letisztult felületei együttesen minden szögből a vezetés hamisítatlan élményét hirdetik.

Az újdonság dinamikusan elnyújtott karosszériaarányai az elődmodellhez képest jelentős mértékben megnövelt külső méretekben gyökereznek. A karosszéria 128 milliméterrel immár 4 768 milliméter hosszúra, illetve 27 milliméterrel immár 1 852 milliméter szélesre nőtt, miközben a tengelyek közötti távolság 41 milliméterrel nagyobb, 2 851 milliméter. Az új BMW 4-es Coupé magassága eközben mindössze 6 milliméterrel nőtt – immár 1 383 milliméter –, amely az új BMW 3-as limuzinhoz képest 57 milliméterrel alacsonyabb magasságot jelent. Az első és a hátsó tengely nyomtávjai ugyancsak nőttek az elődmodellhez képest: az első tengely 28 millimétert, a hátsó tengely pedig 18 millimétert, amelyek egyaránt 23 milliméterrel szélesebbek, mint az új BMW 3-as limuzin esetében.

Jellegzetesen kifejező frontrész, hagyományteremtő stílusjegyekkel

Az új BMW 4-es Coupé frontrészének kialakítása a modell egyediségét hangsúlyozza. A BMW legendás, vese alakú hűtőrács-párját a tervezők ezúttal függőleges irányban rajzolták meg, enyhén előre döntött szögben, szinte az első lökhárító aljáig nyújtva. A bennük alkalmazott, már alapfelszereltségként hálómintás rácsozás korábban kizárólag a BMW M modellek kiváltsága volt. A középpontba állított hűtőrács-pár minden kétséget kizáróan a frontrész meghatározó stílusjegye, a középen összeillesztett oldalpárok pedig azon felül, hogy a bajor prémiumgyártó múltja előtt tisztelegnek – így többek között a legendás BMW 328 és a BMW 3.0 CSi előtt –, elvitathatatlanul modern benyomást is keltenek.

A keskenyre húzott első fényszórók egészen az első kerékjárati ívekig érnek. Az új BMW 4-es Coupé alapfelszereltségként full LED-technológiás első fényszórókat kap, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, adaptív LED-technológiás elemekre cserélhetők. Utóbbi része a kanyarfény és az adaptív kanyarkövető fényszóró is, amely városban és autópályán optimalizált megvilágítási tartománnyal garantálja az úttest szélének tökéletes láthatóságát. 60 km/órás sebesség fölött a BMW Laserlight lézerfény-technológia akár 550 méterre képes megnövelni a távolsági fényszóró megvilágítási tartományát és képes dinamikusan követni az út vonalvezetését.

P90390173_highRes_bmw-m440i-xdrive-arc

Elegáns és lendületes oldalnézet, erőteljes hátsó kialakítás

Oldalnézetből az új BMW 4-es Coupé-t precízen megrajzolt, egyszerre feszes és elegáns vonalvezetés jellemzi. Elegánsan ereszkedő tetőív, keskeny ablaksáv, rövid túlnyúlások, karcsú oszlopok és keret nélküli ablakokkal megtervezett, hosszan elnyújtott ajtók alkotnak harmonikus egységet. Az ívelt hátsó ablak és a sportosan kidolgozott vállrész a modell erőteljes kisugárzását nyomatékosítja.

Az újdonság hátsó kialakítását ugyancsak nagyméretű, jellegzetes felületek határozzák meg. Az új BMW 4-es Coupé erőteljes kiállását keskenyre húzott, stílusosan sötétített full LED-technológiás hátsó lámpák nyomatékosítják, elegánsan megrajzolt menetfény-csíkokkal.

Utastér: vezetőre összpontosító műszerfal és két teljes értékű hátsó ülés

Az új BMW 4-es Coupé utasterének prémium hangulatát és látványosan teljesítmény-központú kialakítását vezetőre összpontosító műszerfal, letisztult felületek és elsőosztályú anyagok garantálják. A sportülések és az újratervezett, bőrözött sportkormány egyaránt a modell alapfelszereltségének része. A részletesen megtervezett műszerfal- és ajtókárpit-kialakítás, illetve a középkonzol magasra emelt elrendezése mindkét első ülésben körülöleli a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A hosszabbra nyúló utazások kényelmét az aktív zajcsillapítással ellátott szélvédő fokozza tovább.

A digitális műszeregység és a központi kijelző párosa eközben egy nagyméretű kijelző-csoporttá áll össze, az erőforrás indítását és leállítását végző Start / Stop gomb pedig új helyre, a középkonzol elegáns vezérlőpaneljére költözött. A típus-specifikus hátsó üléssorban két teljes értékű ülés kapott helyet, integrált fejtámlákkal, egyedülálló üléskialakítással.

P90390231_highRes_bmw-m440i-xdrive-arc_1

Az eddigi legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológia és mild-hibrid technológia a sportosabb menetdinamika és a nagyobb hatékonyság érdekében

Az új BMW M440i xDrive Coupé-t, valamint az új BMW 4-es Coupé dízelüzemű erőforrással szerelt modelljeit mild-hibrid technológiával felszerelve kínálja ügyfeleinek a BMW. A 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és második akkumulátorral dolgozó technológia összegyűjti és újrahasznosítja a fékezéskor felszabaduló energiát, nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek ellátására, de a belsőégésű erőforrás terhelésének könnyítésére és a maximális teljesítmény fokozására is.

Intenzív gyorsítások közben az indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel támogatja a belsőégésű erőforrás munkáját, az utazósebességet önállóan, a belsőégésű erőforrást lekapcsolva is képes fenntartani, közreműködésével pedig minden korábbinál kényelmesebben működik a belsőégésű erőforrást be-, illetve lekapcsoló Auto Start Stop funkció.

A csúcsmodell 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorja mellett az új BMW 4-es Coupé motorházteteje alá két négyhengeres benzinmotor és egy dízelüzemű erőforrás is megrendelhető lesz a modell piaci bevezetésekor. Az új BMW 420i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 122 – 132 gramm / km) meghajtásáról egy 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor, az új BMW 430i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 131– 141 gramm / km) meghajtásáról pedig egy 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor gondoskodik. Az új BMW 420d Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9 – 4,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 103 – 112 gramm / km) és az új BMW 420d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 121 gramm / km) orrába egy 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres dízelmotor kerül. Utóbbi – ahogyan a BMW 430d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 146 gramm / km)* soros hathengeres dízelmotorja is – kétlépcsős turbófeltöltési technológiával dolgozik. A BMW M440d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 158 gramm / km)* változó turbinageometriájú alacsony- és magasnyomású turbófeltöltővel garantálja a minden vezetési szituációban elérhető teljesítmény-többletet. Az új BMW 4-es Coupé mindegyik motorváltozata maradéktalanul megfelel az Euro 6d emissziós szabvány előírásainak.

Nyolcfokozatú Steptronic automataváltó alapfelszereltségként, az opcionális extrafelszereltség részeként váltófülekkel és vadonatúj Sprint funkcióval

A bajor prémiumgyártó most először a BMW 4-es Coupé mindegyik motorváltozatát nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval kínálja ügyfeleinek, már az alapfelszereltség részeként. A technológia legkorszerűbb változata tovább optimalizált váltási karakterisztika szerint, még nagyobb belső hatékonysággal továbbítja a kerekek felé a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

A BMW M modellek alapfelszereltségként a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval érkeznek meg az utakra, amely az opcionális extrafelszereltség részeként az összes modellváltozathoz elérhetővé válik a még dinamikusabb váltásokat lehetővé tevő, kormány mögötti váltófülekkel. Újdonságként mutatkozik be a palettán a Sprint funkció, amely a kigyorsításokat és az előzési manővereket maximális hatékonyság szerint működtetett motor- és váltó-karakterisztikával fokozza.

Megnövelt karosszériamerevség és típus-specifikus futómű-hangolás a letaglózó menetdinamika érdekében

Az új BMW 4-es Coupé műszaki csúcstechnológiáinak arzenálja kivétel nélkül a vezetés színtiszta élményét hivatott fokozni: a típus-specifikus karosszériaarányok, az optimalizált légellenállás, a megnövelt karosszériamerevség, az új BMW 3-as limuzinhoz képest 21 milliméterrel alacsonyabb súlypont, illetve a futómű típus-specifikus ágyazása, geometriája és hangolása. A karosszéria és a futómű-technológia súlyát intelligens anyaghasználat optimalizálja, a modell kimagaslóan agilis vezethetőségét és precíz irányíthatóságát pedig első toronymerevítők és a hátsó tengely segédváza fokozza.

Az alapfelszereltségként kínált futómű-technológia és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M Sport futómű-technológia egyaránt a rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók típus-specifikus hangolású változatával dolgozik, miközben a bajor prémiumgyártó ügyfelei az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal szerelt adaptív M futóművet is választhatják a modell alá. Mindkét, opcionális extrafelszereltség részeként elérhető futómű-technológiához változó áttételű sportkormány társul. Az új BMW 4-es Coupé már alapfelszereltségként 17” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport fékrendszer féknyergei eközben kék és vörös színben egyaránt elérhetők.

Az új BMW M440i xDrive Coupé és az új BMW M440d xDrive Coupé alapfelszereltségét 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák, elektronikusan vezérelt M Sport differenciálmű és 0-100 százalék között változtatható záró funkcióval dolgozó hátsó differenciálmű színesíti. Utóbbi az opcionális extrafelszereltség részeként az új BMW 430i Coupé és az új BMW 430d xDrive Coupé modellhez is elérhető, az M Sport futómű-technológia vagy az adaptív M futómű részeként.

Bemutatkozik az M Sport Pro csomag, a vezetés lélegzetelállító élményével

Az új BMW 4-es Coupé stílusjegyei és felszereltségi tételei egytől egyig az újdonság átfogó koncepciójának legfőbb esszenciáját, a vezetés magával ragadó élményét hangsúlyozzák. Az alapfelszereltség egyik izgalmas alternatívája az M Sport felszereltségi csomag, amely többek között az első lökhárítón extra méretű légbeömlőket, míg a hátsó lökhárítón még sportosabb vonalvezetést visel, M Sport futóművet és 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákat kínál, a középkonzol két oldalán pedig térdtámaszok fokozzák az utazás kényelmét. A BMW M modellek sajátjaként érkeznek meg a palettára a Cerium Grey metál karosszéria-kiegészítők, amelyek az M Carbon külső felszereltségi csomag részeként is megrendelhetők.

A BMW történetében most először mutatkozik be az M Sport Pro csomag, amely új szintre emeli a vezetés élményét. A csomagban az M Sport felszereltségi csomag összes tétele megtalálható, 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák, nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó, hátsó légterelő szárny, sportos utastéri hangzás és Harman Kardon audiorendszer kíséretében. Sőt mi több, az új BMW 4-es Coupé sportosságát már a modell piaci premierjétől kezdve széleskörű BMW M Performance kiegészítők fokozzák.

Csúcskategóriás személyre szabhatósági opciók

Az új BMW 4-es Coupé stílusát és menetkomfortját egy sor opcionális extrafelszereltségként megrendelhető kiegészítővel varázsolhatják egyedivé a bajor prémiumgyártó ügyfelei. A sportülések alapesetben szövet borítása szövet / Sensatec kárpitra, Vernasca bőrkárpitra, kibővített BMW Individual Merino bőrkárpitra vagy BMW Individual full bőrkárpitra cserélhető. Az elektromosan állítható sportülések, valamint a fűthető és hűthető ülések most először ugyancsak elérhetők a modellhez. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján megtalálhatók továbbá a kiváló minőségű BMW Individual utastéri dekorbetétek, illetve a Sensatec-bevonatú vagy BMW Individual bőrözéssel ellátott műszerfal is.

Az új BMW 4-es Coupé alapfelszereltségének része a háromzónás automata légkondicionáló és a tároló csomag, a kiegészítő fűtés és a Welcome Light Carpet funkciót is kínáló hangulatvilágítás azonban az opcionális extrafelszereltség része. Utóbbi részeként rendelhető meg a modellhez a buktatható és elhúzható napfénytető is, amely az előző 4-es BMW-ben elérhető változathoz képest 24 milliméterrel nagyobb üvegfelületet kínál.

Az újdonság hátsó üléstámlája 40 : 20 : 40 arányban osztott már az alapfelszereltség részeként, az egyes elemek pedig a csomagtérből egyetlen gombnyomással a padló síkjába dönthetők. A csomagtér térfogata 440 liter. Az új BMW 4-es Coupé-hoz az opcionális extrafelszereltség részeként elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhető.

Minden korábbinál intelligensebb vezetést támogató rendszerek

Az újdonság fedélzetén a BMW 4-es Coupé előző generációjához képest jelentősebb több vezetést támogató rendszer gondoskodik a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kényelméről és biztonságáról. A fékező funkcióval dolgozó első ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning with Brake Intervention), a visszakormányzó funkcióval dolgozó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning with Steering Assistance) és a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info) egytől egyig az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Driving Assistant Professional csomag eközben számos innovációt bevezet, így többek között az aktív navigációval dolgozó kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), amely a fedélzeti navigációs rendszer adataiból képes előre látni az úti célba vezető szükséges sávváltásokat. Ugyancsak új funkcióként mutatkozik be az Emergency Lane Assistant is, amely szükség esetén automatikusan a leállósávba kormányozza az új BMW 4-es Coupé-t.

Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető parkolóasszisztens (Parking Assistant) tolatási segédlettel bővül, a Parking Assistant Plus csomag részeként pedig a BMW Drive Recorder is elérhetővé válik, amely 40 másodperc hosszú videókban képes rögzíteni a vezetést támogató rendszerek élő kameraképeit.

A BMW Head-Up kijelző új generációja eközben immár 70 százalékkal nagyobb kivetítési felületen jeleníti meg a vezetéshez szükséges legfontosabb információkat. A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés részeként elérhető új, háromdimenziós élőképalkotás a teljes mértékben digitális műszeregységre helyezi és digitálisan körbenézhetővé teszi a jármű 360⁰-os környezetét, így a vezető könnyedén áttekintheti az adott forgalmi szituációt, illetve a vezetést támogató rendszerek állapotát és javaslataikat.

Új digitális szolgáltatások: BMW Maps, BMW Intelligens Személyi Asszisztens, okostelefon-integrálhatóság és távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések

Az új BMW 4-es Coupé széleskörű alapfelszereltségének része a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés is, amely a BMW iDrive járművezérlő rendszer legkorszerűbb változatát, érintés-érzékeny, 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelzőt, fekete keretbe foglalt, 5,1” képernyő-átmérőjű digitális műszeregységet, multimédia- és navigációs rendszert, kettő USB-csatlakozót és fedélzeti WiFi kapcsolatot kínál. A beépített SIM kártya, a 4G LTE kapcsolat és az ugyancsak alapfelszereltségként beszerelt Connected Professional csomag eközben olyan digitális szolgáltatások használatát teszi lehetővé, mint a BMW TeleServices, az Intelligens Segélyhívó (Intelligent Emergency Call), a veszélyes forgalmi szituációkra is figyelmeztető, valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information), a távolról vezérelhető szolgáltatások (Remote Services) és a Concierge Services.

Az újdonságban a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója dolgozik, amely az innovatív digitális szolgáltatások mellett intuitív járművezérlést is lehetővé tesz. A kijelzőkön megjelenő tartalmak teljes egészében személyre szabhatók, a vezető pedig – a vezetési szituáció függvényében – az érintés-érzékeny központi kijelzőn keresztül, a BMW iDrive vezérlőtárcsájával, a kormány multifunkciós gombjaival, hangutasításokkal és a BMW Gesztusvezérléssel is működtetheti a jármű számos funkcióját. Az új BMW 4-es Coupé alapfelszereltségének ráadásul a kibővített funkciókat kínáló BMW Intelligens Személyi Asszisztens is része.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés eközben a 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosát kínálja fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek. A teljes mértékben digitális műszeregység elegendő teret biztosít ahhoz, hogy megjelenítse a navigációs rendszer aktuális térképrészletét, a vezetést támogató rendszerek információit és a jármű 360⁰-os környezetét.

Az új BMW 4-es Coupé digitális szolgáltatásainak egyik leginnovatívabb újítása a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer, amely rendkívül gyors és precíz útvonaltervezést tesz lehetővé, percre pontosan kiszámított érkezési idővel. A technológia sűrűbben frissíti a valós idejű forgalmi információkat, az úti cél beállítását pedig szabadon választott szóhasználat teszi könnyebbé.

A BMW Live Cockpit Plus és a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés optimalizált okostelefon-integrálhatóságot is kínál. Az Apple CarPlay előkészítés mellett az új BMW 4-es Coupé-ban az Android Auto is elérhető. A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) a távolból kínálnak típus-specifikus tartalmakat és frissítéseket, így például a vezetést támogató rendszerek funkcióinak kibővítését.

 

Az új BMW 4-es Coupé elérhető modellváltozatai:

BMW 420i Coupé

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 135 kW / 184 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 300 Nm percenkénti 1 350 – 4 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,5 másodperc

Végsebesség: 240 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,8 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 122 – 132 gramm / km

Emissziós besorolás: Euro 6d

BMW 430i Coupé

Motor: soros négyhengeres benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm

Maximális teljesítmény: 190 kW / 258 lóerő percenkénti 5 000 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 550 – 4 400 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,8 másodperc

Végsebesség: 250 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,1 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 131 – 141 gramm / km

Emissziós besorolás: Euro 6d

BMW M440i xDrive Coupé

Motor: soros hathengeres benzinmotor mild-hibrid technológiával

Hengerűrtartalom: 2 998 ccm

Maximális teljesítmény: 275 kW / 374 lóerő percenkénti 5 500 – 6 500 főtengely-fordulat között

Csúcs forgatónyomaték: 500 Nm percenkénti 1 900 – 5 000 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,5 másodperc

Végsebesség: 250 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 163 gramm / km

Emissziós besorolás: Euro 6d

BMW 420d Coupé

Motor: soros négyhengeres dízelmotor mild-hibrid technológiával

Hengerűrtartalom: 1 995 ccm

Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,1 másodperc

Végsebesség: 240 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,9 – 4,2 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 103 – 112 gramm / km

Emissziós besorolás: Euro 6d

BMW 420d xDrive Coupé

Motor: soros négyhengeres dízelmotor mild-hibrid technológiával

Hengerűrtartalom: 1 995 ccm

Maximális teljesítmény: 140 kW / 190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 400 Nm percenkénti 1 750 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/óra: 7,4 másodperc

Végsebesség: 238 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,6 liter / 100 km

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 121 gramm / km

Emissziós besorolás: Euro 6d

BMW 430d xDrive Coupé (tervezett piaci bevezetés: 2021 március)

Motor: soros hathengeres dízelmotor mild-hibrid technológiával

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm

Maximális teljesítmény: 210 kW / 286 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 650 Nm percenkénti 1 500 – 2 500 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,2 másodperc

Végsebesség: 250 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2 liter / 100 km*

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 146 gramm / km*

Emissziós besorolás: Euro 6d

BMW M440d xDrive Coupé (tervezett piaci bevezetés: 2021 március)

Motor: soros hathengeres dízelmotor mild-hibrid technológiával

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm

Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál

Csúcs forgatónyomaték: 700 Nm percenkénti 1 750 – 2 250 főtengely-fordulat között

Váltó: nyolcfokozatú Steptronic automataváltó

Hajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,7 másodperc

Végsebesség: 250 km/óra

Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,7 liter / 100 km*

Kombinált károsanyag-kibocsátás: 158 gramm / km*

Emissziós besorolás: Euro 6

*A tervek szerint 2021-ben érkező modellek, amelyek üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki.

Az egyes motorváltozatok teljesítményre, menetteljesítményre, üzemanyag-fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatai előzetes értékek.

A sajtóközleményben feltüntetett modellváltozatok, felszereltségi tételek, műszaki-, méret- és teljesítményadatok, illetve üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek elsősorban a Németországban kínált modellekre vonatkoznak. Az adatok a kerék-/gumiabroncs-típusoktól és az opcionális extrafelszereltségi tételektől is függnek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a https://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: