DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Peugeot 508 SW GT 1,6 Puretech

A franciák csúcsmodelljét ezúttal magas felszereltséggel, erős turbómotorral és kombi karosszériával tettük próbára. Most sem csalódtunk.

A Peugeot lapot húzott a 19-re, de úgy látszik, bejött a kockáztatás. A legnagyobb SUV-őrület közepette sok vevő választja a fentebb pozícionált 508-at, ráadásul az autó a flottapiacon is jól teljesít. Az oroszlános kombi a baráti fenntartási költségeivel is támogatja a szép külsőt, így nemcsak az érzelemből vásárlóknál lesz nyerő, hanem azoknál is, akik a hideg számok bűvöletében élnek.

menetproba-2020-peugeot-508-sw-01



A nagyobb rakterű 508-as kifinomult életstíluskombi, ami esztétikával és jól kidolgozott apró részleteivel szerzi a híveit. Jó példa erre, hogy négy USB-port található a fülkében, és hátul is van levegőszabályozás.

menetproba-2020-peugeot-508-sw-05

Az 530 literes raktér minden igényt kielégítően kárpitozott, és fém csomagrögzítő fülek is találhatók a sarkaiban. A hátsó ülések előre döntésével már 1780 literes a teljesen sík padlójú tér. A csomagtartó fedelét gyári akasztóval lehet rögzíteni, így könnyű alatta pakolni.

menetproba-2020-peugeot-508-sw-03

Az autó összességében a konkurensek előtt jár, de egyetlen dologban elmarad tőlük: a szélessége például kevesebb, mint a Ford Mondeóé és pár terebélyesebb versenytársé. Persze mindennek pozitívuma is akad: könnyebb náluk.

menetproba-2020-peugeot-508-sw-06

Nem csak a csomagtartó óriási: az utastérben 32 liternyi tárolóhelyet rejtettek el

A csúcsközeli GT felszereltségű autónál szerencsére nem kell félni az 1,6-os, 224 lóerős turbómotortól. Autópályatempónál 7 liter körüli a fogyasztása, városban ez kicsit megemelkedik. Az 5-6 liter közötti közúti érték pedig ideális utazójárművé teszi. Ehhez a stílushoz jól passzol a nyolcsebességes automata váltó, ami japán–francia együttműködésben készül az Aisinnál.

menetproba-2020-peugeot-508-sw-02

A magas szintű technikához a körítést az ablakkeret nélküli ajtók, a látványos belső, az igényes anyagok, a jó kidolgozás és az izgalmas apró részletek jelentik. Az i-Cockpit itt is nagyon tetszetős, de legjobban az első üléseket kell kiemelni. Nemcsak valódibőr-burkolatuk miatt, hanem azért is, mert megkapták az orvosok által adott AGR minősítést. Ez pedig extra kényelmet jelent.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4778/1859/1420 mm

Motor: 1598 cm3, 225 LE/5500, 300 Nm/1900

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,4 s

Ár: 16 430 000 Ft (alapár: 14 400 000 Ft)

Tesztautó: P Automobil Import Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: