DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Suzuki Vitara 1,4 T Boosterjet AllGrip 6AT GL+

A mi szabadidő-autónk nemsokára kizárólag hibrid technikával lesz elérhető. Mielőtt azonban ez az időszak beköszöntene, próbára tettük a hazai piacvezető modell 4x4-es csúcsverzióját.

Az autógyárak feje fölött ott lebeg a büntetés terhe: ha nem tartják be a szén-dioxidos flottaátlagot, akkor kemény pénzeket kell fizetniük. Az intézkedés hatására eltűnt a Suzuki kínálatából a jól forgatható és szuper megbízható 1,6-os benzines motor. Ezt követte a turbó korszak, ahol már csak feltöltős erőművekkel kínálják a nagyobb Suzukikat.

menetproba-2020-suzuki-vitara-02



Jó tudni, hogy a japánok már 1983-ban árulták a turbós Katanát, ez egy feltöltős motorkerékpár, a japán belpiacon futó kei carokban pedig évtizedek óta használnak 660 köbcentis turbómotorokat. A két dolog mutatja, hogy turbómotor és turbómotor között adódhatnak különbségek.

Ezt követően jön a hibrid korszak, ahol minimum lágy hibrid technikát kap a Suzukik többsége, így a Vitara is.

menetproba-2020-suzuki-vitara-04

A két éve felfrissült SUV-t a legkönnyebb felismerni a LED-es hátsó lámpákról és az új hűtőrácsról. Az automata váltóval és négykerék-hajtással szerelt csúcsváltozat egyetlen hátránya a Suzuki árképzése. Nem lehet megvenni fapados változatban, így 650 ezerbe kerül a 4x4-es technika, amit 400 ezerrel told meg a manuálisan nem kérhető váltó és a velük érkező GL+ felszereltség. A vigaszt minderre a Suzuki javasolt fogyasztói árai és a jó felszereltség jelentik. Az autóhoz jár sok vezetősegéd, Apple CarPlay/Android Auto/MirrorLink, és a feljavult anyagminőség sem utolsó szempont.

menetproba-2020-suzuki-vitara-01

A felár elgondolkodásra késztetheti a tudatos vásárlót, mert a nagyjából 100 kilós plusztömeget jelentő 4x4 rendszert folyamatosan cipelni kell. S ha nincs kihasználva, akkor feleslegesen növeli a fogyasztást.      

A 140 lóerős motor és az automata váltó párosa persze jó dinamikát biztosít, melyhez a „zenét” a magas fordulaton remekül süvítő motorhang jelenti. A stop-start rendszer az automata váltóval kombinálva aztán mégis segít lent tartani a fogyasztást. Hogy mennyire? A legjobb értéket az országúti vezetés hozta, ebben a környezetben az 5-5,5 liter sem elérhetetlen. A városi közlekedés emeli a fogyasztást (6,5 liter), a magas fordulattal járó autópálya-használat ellen nem nagyon akad gyógyír, itt 7,5-8 liter üzemanyag is elfogyhat.

menetproba-2020-suzuki-vitara-03          

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4175/1775/1610 mm

Motor: 1373 cm3, 140 LE/5500, 220 Nm/1500–4000

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s

Ár: 6 680 000 Ft (alapár: 6 550 000 Ft)

Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: