DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Alfa Romeo Giulia 2.0i

Az olasz márka sportlimuzinja a műfaj talán legjobb padlólemezére épül. Ezért igazán vezetésközpontú az autó, ami manapság ritka különlegesség.

Az Alfa a F1-ben történő ismételt szerepléssel még azok előtt is világossá tette a pozícióját, akik nem voltak képben a márka dicső sportmúltjával. Az alaphangot megadja a különleges padlólemez (Giorgio), amely simán elbírja az 510 lóerős QV csúcsváltozat technikáját is. Az alaphoz csatlakozik az alacsonyabb ülés és a kormány jól összehangolt pozíciója. Ezek jelentik a kiváló kiindulási pontot, amelyek alkalmazásával nem meglepő, hogy a kanyargós utakon igen szórakoztató vezetni a jó súlyelosztású, stabil és a különféle segédletek nélkül is remek hangú Giuliát. A váltót a ZF szállítja, az iparág legjobb nyolcsebességesét kapta meg az Alfa, hogy mást ne mondjunk, ezt használják szinte valamennyi BMW-ben is.

menetproba-alfa-romeo-giulia-2019-01

Jövőre már érkezik a Giulia ráncfelvarrott változata, de annak, aki valódi olasz hangulatra vágyik, nem érdemes kivárnia: ez a modell is mindent megad, amit a Cuore Sportivo rajongói szeretnének


Az Alfáknál rendszeresített DNA kapcsolóval a menetállásokkal variálhatunk, a dinamikus módnál jól érezhető a különbség, még több „élet” kerül az autóba. Különösen akkor kaphatja el a vezetőt a hév, ha a kormány mögött stabilan rögzített, méretes, alumíniumból készített „F1-es” váltófüleket is bevonja a játékba. Akinek felcsillant a szeme, hogy majd a hátsó hajtás és a 330 Nm párosával mit lehet művelni vizes aszfalton vagy jó minőségű kavicsos úton, azt sajnos le kell hűtenünk: a menetstabilizálót (ESP) nem lehet kikapcsolni. Ráadásul aránylag szigorúra programozták, kevés kitörési lehetőséget ad a vezetőnek, cserében még dinamikus módban sem veszíthetjük el a kontrollt. A motor egyébként jól pörgethető, agilis, erős, a városi közlekedés emeli a fogyasztást, aminek lent tartásában sokat segít az országúti közlekedés. Mi is így értük el a valamivel nyolc liter fölötti átlagfogyasztást.     

menetproba-alfa-romeo-giulia-2019-03  

A dögös formaterv az utastérben sem fárad ki, de bent pár apróság elhomályosítja a képet. A leginkább az fájó, hogy a műszerfalba illesztett központi kijelzőnek csak 6,6 colos a képe, ennél már több mobiltelefon is nagyobb távlatokat nyújt. A remekül kinéző és jó minőségű belső a kétszínű bőrborítással viszont nagyon üt. A felhasznált anyagok, a formák és a részletek zseniálisak: például ilyen az indítógomb elhelyezése a kormányon.

menetproba-alfa-romeo-giulia-2019-04

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4639/1873/1462 mm

Motor: 1995 cm3, 200 LE/5000, 330 Nm/1750

Gyorsulás (0–100 km/h): 6,6 s

Ár: 15 184 000 Ft (alapár: 10 491 000 Ft)

Tesztautó: FCA Central and Eastern Europe Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: