DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Honda CR-V 2.0 Hybrid AWD Executive

Amikor idén tavasszal teszteltem az 1,5-ös turbó verziót, kisebb hiányérzetem maradt az autóval kapcsolatban. Most, a kétliteres hibrid után azt mondom: ha valaki valaha meg akar vesztegetni, ne habozzon – ezt az autót kérem!

De haladjunk szépen sorjában, vegyük előre most is a negatívumokat. Bár nem találunk belőle túl sokat, mindenképpen meg kell említeni a középkonzoli kijelzőt, hiszen ez ugyanaz, mint az 1,5-ös verzióban. Az LCD hasznos területe a méretéhez képest nagyon kicsi, a grafikája elavult. Kritika illeti a vezetőoldali kijelzőt is: még mindig olyan, mintha mindent egyszerre akarna közölni a sofőrrel, így túlzsúfoltnak hat.

menetproba-honda-cr-v-2019-01



És mik a pozitívumok? Az autó egyaránt tökéletesen viselkedik az autópályán, városban és könnyebb terepen is – ne felejtsük el, hogy ez mégsem terepjáró. Tíz másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Minden tekintetben – belső tér, felhasznált anyagok, összeszerelési minőség, felszereltség stb. – prémiumminőséget és -szintet kapunk felső középkategória áráért. És a csomagtartó is megtartotta a méretét, pedig hibrid modellről van szó.

menetproba-honda-cr-v-2019-03

A Hondánál amúgy a hibrid fogalmat kicsit másképp értelmezték, mint a többi gyártónál. Igaz, nem zöld rendszámos és nem plug-in, ez talán inkább előny, mint hátrány. Ugyanis a megtett km/Ft értékben gazdaságosabb a „hagyományos” plug-in verzióknál, hiszen a villanyszámlánkat sem terheli. Városban gyakorlatilag csak villanymotorral közlekedik. Így akárhogy nyomtam neki, 7 l/100 km-nél magasabb fogyasztást nem tudtam elérni. Autópályán is maximum 7,3 litert tudtam megetetni az autóval, pedig ott logikusan a benzines motor hajtja. Természetesen más fogyasztási értékeket is kihozhatunk az autóból, mert háromféle üzemmódban is használhatjuk. Én vegyesen próbáltam, mind a hármat.

menetproba-honda-cr-v-2019-02

A CR-V nem csak szép, praktikus megoldásokat is bőven tartalmaz: minden család életét megkönnyíti például a 90 fokban nyíló hátsó ajtó és méretes csomagtartó

A CR-V hajtásmegoldása külön is megérdemel néhány szót. Nincs sebességváltó, nincs kettős tömegű lendkerék, nincs turbó – vagyis minden adott ahhoz, hogy hosszú éveken át problémamentesen élvezzük az autózást egy méretes, közel 2 tonnás, benzines SUV-vel elfogadható fogyasztás mellett úgy, hogy ezzel a verzióval bártan és biztonságosan előzhetünk is.

A koronát az teszi fel az autóra, hogy az új külső design is kiválóra sikerült. Ajánlom az AERO csomagot hátsó légterelővel, oldalsó fellépővel és tekintélyt parancsoló formás lökhárítóval – bár alapváltozatban is kiváló választás a Honda nagy szabadidőmodellje.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4600/1855/1689 mm

Motor: 1993 cm3, 135 kW/184 LE, 315 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s

Tesztelt autó ára: 14 254 484 Ft (alapár: 11 639 000 Ft)

Tesztautó: Duna Autó Zrt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: