Bernhard Maier, a Skoda Auto vezérigazgatója elmondta: „A Skoda belépett az elektromobilitás korszakába. Ennek a korszaknak a hajnalát egyszerre két modell bevezetése is jelzi: az első teljesen elektromos autónk, a CITIGOe iV, a márka első lépése az E-mobilitás korszakában, és a SUPERB iV, a márka első plug-in hibrid modellje. Ezen felül bemutatjuk zászlóshajónk, a SUPERB legújabb verzióját, amely kifinomult tervezést és új technológiákat tartalmaz. ”
Lépés a fenntartható jövőbe: az új Skoda iV almárka égisze alatt a vállalat az emocionális formatervezésű, futurisztikus belső terekkel és a legkorszerűbb technológiákkal felszerelt elektrifikált autók családjának fejlesztésével foglalkozik, és egy speciális ökoszisztéma létrehozásán a mobilitási megoldásokhoz, mint például a márka saját töltőkártyája az ügyfelek számára. A Skoda Auto összesen két milliárd eurót költ erre a következő öt évben. Ez a társaság történetének legnagyobb befektetési programja.
A márka első elektromos modelljei: a Skoda SUPERB iV és a Skoda CITIGOe
A Skoda SUPERB iV és a Skoda CITIGOe iV a cég 124 éves történetének az első elektromos, sorozatgyártású modelljei. 2020 elejétől a SUPERB zászlóshajója plug-in hibridként lesz kapható, amely mind hatékony benzinmotorral, mind villanymotorral rendelkezik, és 160 kW (218 LE) kombinált teljesítményt nyújt. A SUPERB iV akár 56 km-t is képes megtenni a WLTP-ciklus szerint tisztán elektromos üzemmódban, mindenféle kibocsátás nélkül. A kombinált CO2-kibocsátás kevesebb, mint 35 g / km. Teljesen feltöltött akkumulátorral és 50 l benzint tartalmazó teljes tartállyal a SUPERB iV akár 850 km-t is képes megtenni megállás nélkül. A CITIGOe iV az első teljesen elektromos Skoda, ami azt jelenti, hogy bármiféle emisszió létrehozása nélkül képes működni. 61 kW-os motorja bámulatos vezetési teljesítményt nyújt; az autó hatótávolsága akár 260 km is lehet hétköznapi átlagos vezetési helyzetekben.
Skoda SUPERB teljes LED Matrix fényszóróval és első alkalommal SCOUT változatban is
A Skoda SUPERB célzott termékfrissítése során négy évvel a harmadik generáció megjelenése után az új modell gyengéd vizuális változásokon ment keresztül, és mindenekelőtt új technológiákkal szerelték fel. Most először robusztus SCOUT verzióként is elérhető lesz. Az egyik technológiai fénypont az új, teljes LED Matrix fényszórók. A Skoda modellben először mutatkozik be az új EVO-generációs 2.0 TDI motor, 110 kW (150 LE) teljesítménnyel, valamint a prediktív sebességtartó automatika és vészhelyzeti segéd többsávos utakra (elérhető 2020 közepétől). A Skoda SUPERB SCOUT, amely kizárólag kombi változatban kapható, biztosítja a terepjáró erények tökéletes kombinációját - mint például a kemény karosszéria kiegészítők, a négykerék-meghajtás és a Rough Road csomag, amely magasabb szabadmagasságot kínál - a multifunkcionális kombi eleganciáját, valamint a SUPERB család összes előnyét. Kizárólag a két csúcsmotorral kapható: egy 2,0 TDI 140 kW (190 LE) teljesítménnyel vagy egy 2,0 TSI, amelynek teljesítménye 200 kW (272 LE). Vezetési mód választó kiegészül egy további terepjáró móddal; a Dynamic Chassis Control opcionális.
MONTE CARLO és G-TEC: a Skoda SCALA és a KAMIQ új változatai
A MONTE CARLO verzió hozzáadásával a Skoda SCALA és a KAMIQ városi SUV modellcsaládokhoz a cseh márka kibővíti sportos életmód modelljeinek kínálatát a kompakt autó- és városi SUV-szegmensekben. A MONTE CARLO névvel mindkét autó a ŠKODA rally-történetére referál, sportosabbnak tűnik a feltűnő fekete dizájnnak köszönhetően, és még jobb felszerelés-választékkal rendelkezik. A portfólió bármelyik motorjával elérhetők, és ez év végéig megjelennek a kereskedésekben. A SCALA G TEC és a KAMIQ G-TEC év végére is csatlakozik a Skoda különösen környezetbarát és hatékony CNG-változataihoz. A frankfurti IAA 2019-en a Skoda bemutatja az új Skoda SCALA G-TEC és a Skoda KAMIQ G TEC gyártáshoz közeli tanulmányait.