DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - BMW X7 M50d

Első pillantásra nem sok értelmét találja az ember a bajorok csúcs-szabadidőautójának, aztán lassan megtalálni az érveket mellette. Ha valaki luxusban, magasan, extrém kényelemesen, gyorsan szeretne utazni, akkor neki lett kitalálva a legnagyobb kék-fehér SUV.

Az X7 gigantikus megjelenésén elmélkedni felesleges, a kocsi kiállása azonnal észreveteti, hogy a tervezők nem európai igényekre szabták. A tekintélyes vese alakú kristályüveg váltógomb talán Kínának és az USA-nak köszönhető, de sok egyéb kiegészítő és díszítőelem is túlzásnak tűnik a legnagyobb BMW-n. A méretek mellett a túlmotorizáltság is könnyen magyarázható a luxus egyik meghatározásával. Ezt úgy írják le, hogy a valós igények kiszolgálásán túl menő, sok „felesleges”, de jó extrát is tartalmazó. Ezek nélkül is lehet élni/autózni, de esetünkben a plusz lóerők, a plusz terek, a plusz napfénytető, vagy a harmadik üléssorban adnak annyi extra kényeztetést, ami megnyitja a pénztárcákat. Ezek azok a dolgok, amiért a tulajdonos kifizeti egy jó fekvésű, szép ház árát…

menetproba-2019-bmw-x7-01

Rejtőzködni nem nagyon lehet az X7-essel, de aki ilyen autót vesz, nem is akar láthatatlan maradni


A vicces az egészben, hogy a 2460 kilós kolosszus megy, mint a veszedelem: 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, és persze 100 fölött is folytatja munkáját a négyturbós, 760 Nm nyomatékú háromliteres dízel. Meglepő, de az elképesztő menetdinamikai adatok ellenére mindössze kilenc liter körüli fogyasztást mértünk a buszméretű szörnyetegnél, ami a városi forgalommal persze valamennyire még feljebb tornászható. Érdemes elgondolkodni ilyenkor, hol is áll a mai autótechnika…

menetproba-2019-bmw-x7-03

Tesztautónkra természetesen él a nagycsaládos támogatás, más dolog, hogy semmi értelme, mert egy közepes extra is többe van, mint a kedvezmény. Ami az ide kapcsolódó plusz ülésszámot illeti: esetünkben az amerikai gyakorlatot követték a tervezők, ahol gyakori ebben a méretosztályban a kétfoteles második sor. Ez a megoldás azért jó, mert így biztos nincs szorongás a két méter széles autóban. Az elrendezés előnye, hogy fűthető is a két ülés, légkondi vezérlést kaptak és USB C aljzatot is elérhetünk belőlük. Az ülésfűtés kivételével ugyan ez a kényeztetés érhető el a harmadik sorban, persze motoros ülésmozgatással. Nem meglepő, hogy hátul is egész jól el lehet férni valamivel 180 centis magasság fölött is, miközben a raktér 326 literes. Négyüléses módban 750 literrel lehet számolni, mivel itt nem lehet síkba hajtani a második sort, így „csak” 2120 literes térben lehet bútort szállítani – már ha eszébe jut valakinek ilyen extrém sport az X7 esetében…   

menetproba-2019-bmw-x7-02

A formatervezést sokkal könnyebb megérteni, ha megnézi az olvasó, hogy mely országok az X7 legnagyobb piacai: ez a kocsi nem Európának készült

Műszaki adatok:     

Hossz/szél./mag.: 5151/2000/1805 mm

Motor: 2993 cm3, 400 LE/4400, 760 Nm/2000–3000

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,5 s

Ár: 43 368 100 Ft (alapár: 33 164 000 Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország

menetproba-2019-bmw-x7-04

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: