DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Skoda Karoq 2,0 TDI Style 4x4

A csehek nem vetítenek, azt nyújtják, amit ígérnek: semmi sallang és jó adag praktikusság. Ezt a filozófiát alkalmazták a kompakt méretű szabadidő-autójuknál is.

A mai világban ritkaság, hogy az autó azt nyújtja, amit sugall, mert szinte mindenki többnek akar látszani, mint ami. A kompakt SUV méreteit skodásan jól belőtték, mert a 4,4 méteres hosszhoz tartozó 2,64 méteres tengelytáv a második üléssorban komoly lábteret eredményez.

menetproba-2019-skoda-karoq-02

Ha az embernek nincs pénze a Kodiaqra, vagy túl nagy neki a csehek legnagyobb szabadidő-autója, de Skoda SUV-ra vágyik, ez a kocsi a tökéletes választás


A szabadidő-autók rohamos terjedésével az egyterűek kezdenek kihalni, de azért a műfajnak maradtak rajongói. Rájuk gondoltak a tervezők, mert a tekintélyes méretű csomagtartó térfogata – a hátsó ülések mozgathatóságának köszönhetően – változtatható (479/588 liter). Az első ülések hátulján asztalka és táblagéptartó könnyíti meg a hosszú utakat. A csomagtartó praktikus, az állítható szatyortartóknak, a beépített zseblámpának és a sík oldalaknak köszönhetően. A tankfedélben ott a gyári jégkaparó, az utastérben pedig a gumibütykökkel ellátott pohártartó. Ennek nagy előnye, hogy egy kézzel le lehet csavarni a benne lévő ásványvizes palack tetejét. Az autó belseje otthonos, kényelmes, a felvonultatott anyagok viszont néhány helyen olcsók, a fülkét prémium irányba viszi a kétszínű műszerfal. A VW családból származó központi kijelző jól végzi a munkáját. Szerencsére nem mentek el teljesen a mindent a képernyőre telepítés irányába, mert a hűtés-fűtés fizikai kapcsolóival, oda sem nézve lehet a klímát szabályozni.

menetproba-2019-skoda-karoq-03

A hajtásrendszer VW elemekből épül fel, a 150 lóerős turbódízel hidegen kicsit hangos, ami persze bemelegedéskor halkul. A motor nyomatékos, a hatsebességes váltó is hozza a konszern termékeinek a színvonalát: jól kapcsolható, jól végzi a dolgát, de semmi extra ezen felül. Az autó fogyasztási átlaga 6,4 liter, ez lejjebb is vihető, ha a vevő nem rendeli meg a 4x4-es rendszert. A 80-90 kiló pluszsúly mellett, a hajtásrendszer vesztesége lehet csak az, ami ellene szól. A „terepes” Skoda Karoq megvásárlásában akkor érdemes gondolkodni, ha valakinek az életvitele, lakókörnyezete olyan, hogy sokat közlekedik hegyes vagy dimbes-dombos vidéken, esetleg jobb minőségű földutakon. Ekkor van értelme ennek az extrának, előnyösebb mintázatú abroncsokkal egész „meredek” helyeken is átküzdené magát a kocsi, bár a motor alját csak műanyag lemezzel védik.

menetproba-2019-skoda-karoq-01

Műszaki adatok:   

Hossz/szél./mag.: 4382/1841/1603 mm

Motor: 1968 cm3, 150 LE/3500–4000, 340 Nm/1750–3000

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,7 s

Ár: 8 725 000 Ft (alapár: 6 224 110 Ft)

Tesztautó: Porsche Hungária

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: