DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Az új BMW 3-as Touring

A sportos ötajtós új nemzedékét dinamikus megjelenése, érezhetően intenzívebb vezetési élménye és innovatív részletekben bővelkedő funkcionalitása emeli ki a tömegből. Az új BMW 3-as Touring minden korábbinál átfogóbban egyesíti a bajor prémiumgyártó legnépszerűbb modellsorozatának csúcstechnológiás újításait a fejedelmi utastér bőséges helykínálatával és végtelen sokoldalúságával, miközben egyszerre elegáns és progresszív karakterét részletekbe menően finomhangolt prémium minőség, valamint a legkorszerűbb járművezérlő és járműkapcsolati innovációk nyomatékosítják.

Harminckét esztendővel ezelőtt a BMW 3-as Touring új járműkategóriát teremtett, ma pedig a sportos ötajtós hatodik generációja nem csupán az abszolút menetdinamika, de a kikezdhetetlen sokoldalúság terén is iránymutató mérceként szolgál a prémium középosztályban. A modellből eddig több mint 1,7 millió példány látott napvilágot, amelyből az újdonság közvetlen elődje egymagában több mint félmilliót tesz ki. Az új BMW 3-as Touring 2019. június 25-27. között, a BMW Weltben megrendezendő #NEXTGen fesztiválon gurul ki először a nagyközönség elé, a müncheni üzemben készülő modelleket pedig az európai, a japán, a dél-koreai, a tajvani, a hongkongi, az ausztrál és az új-zélandi ügyfeleknek szállítja le a gyártó. Az újdonság piaci bevezetése 2019. szeptember 28-án kezdődik.

P90352611_highRes_the-new-bmw-3-series_resize



Karosszéria: lendületesen megrajzolt Touring arányok

Éles vonalvezetéssel és élénk felületkontúrokkal dolgozó formanyelve, illetve jellegzetes arányai garantálják az új BMW 3-as Touring karosszériájának magával ragadóan lendületes és erőtől duzzadó kisugárzását. A hatodik nemzedék 76 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 8 milliméterrel magasabb, mint közvetlen elődmodellje, az immár 4 709 milliméteres hosszhoz, 1 827 milliméteres szélességhez és (tetőantennával) 1 470 milliméteres magassághoz pedig a sportautósan agilis vezethetőség érdekében 41 milliméterrel megtoldott, immár 2 851 milliméteres tengelytávolság és széles nyomtávok társulnak.

A nagyméretű BMW-hűtőráccsal, keskenyre húzott első fényszórókkal és határozott vonalvezetésű lökhárítóval szerelt frontrész kialakítása – ahogyan az új BMW 3-as limuzin esetében is – az újdonság erőteljes karakterét hangsúlyozza. A jól ismert kialakítást fényszórókba futó, látványos domborítások és (az alapfelszereltségű és Sport Line / Luxury Line felszereltségi csomaggal ellátott modellek esetében) vízszintesen elfektetett „T” alakú légbeömlők nyomatékosítják. Az új BMW 3-as Touring alapfelszereltségének a full LED-technológiás első fényszórók is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán a még intelligensebb LED-technológiás első fényszórók, az 530 méterre elvilágító, elvakítás-mentes BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó adaptív LED fényszórók és a LED-es ködlámpák is megtalálhatók.

A tetőív és az oldalsó ablaksávok kölcsönhatása a BMW Touring jármű-sziluettjének kifejezetten dinamikus harmóniáját kelti életre, az erőtől duzzadó, markáns vállrész, az első kerékjárati ívektől emelkedő karaktervonal és az oldalsó ablaksáv Hofmeister kink stílusjegye pedig magával ragadóan sportos, dinamikusan haladó benyomást kelt. A funkcionalitást már az alapfelszereltség részeként tetősínek, alumínium B- és C-oszlopbetétek, illetve alumínium ablakkeretek hangsúlyozzák. Az oldalfelületek kialakítása a modell hátsó részéhez tereli a tekinteteket, ahol az összes motorváltozat dinamikus kiállását sportos légterelő lap, dupla kipufogóvég és (sötétebb felső résszel szerelt) LED-es hátsó lámpák fokozzák.

P90352597_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Utastér: modern funkcionalitás prémium hangulattal

A vezető felé forduló műszerfal, a központi kijelző és a műszeregység új kijelzőpárosa, illetve a vezérlőgombok funkcionális panelekre koncentrált elrendezése rendkívül sportos hangulatba öltözteti az utasteret. A modell alapfelszereltségének a multifunkcionális gombokkal felszerelt, hüvelykujj-kiképzéssel ellátott, galvanizált betétet viselő és bőrözött, vadonatúj tervezésű sportkormány is része. A középkonzol, az ajtókárpitok és a műszerfal magasra húzott egysége körülöleli az utasokat, az egyszerre modern és könnyed műszerfal vízszintes vonalvezetése, galvanizált dekorbetétjei és stílusos részletmegoldásai mégis a tágasság és a prémium hangulat kettősét sugallják.

Az új BMW 3-as Touring utasterében vadonatúj tervezésű ülések garantálják a kényelmes utazást, még a leghosszabbra nyúló utak alkalmával is. Az első üléseken érezhető válltér jelentős mértékben fejlődött, az újdonság pedig mindegyik ülésen elődeinél nagyobb fejteret kínál. A hátsó üléssor extra lábtérrel, valamint minden korábbinál könnyebb be- és kiszállással kényezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A hátsó üléssorban három gyerekülés is elfér, közülük kettőt ISOFIX rögzítési pontok tartanak fixen.

Az új BMW 3-as Touring széleskörű alapfelszereltségébe az automatikus csomagtér-működtetés is beletartozik, a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárás lehetővé tevő Comfort Access funkció azonban az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tételek része. A csomagtérajtó ablakrésze külön is nyitható – ahogy azt a bajor prémiummárka ügyfelei már megszokhatták –, amely mögött az újdonság elődmodelljéhez viszonyítva 20 milliméterrel szélesebb nyílás tárul fel. A nagyobb és nehezebb csomagokat az alsó részen 112 milliméterrel, míg a felső részen 125 milliméterrel szélesebb és összességében 30 milliméterrel magasabb csomagtér nyeli el, a rakodóperem és a 616 milliméteres magasságba csökkentett csomagtér-padlólap között pedig 35 milliméter helyett immár csupán 8 milliméter van. Szükség esetén a csomagtér alól újfent elektromosan működtethető vonóhorog hívható elő, az opcionális extrafelszereltség részeként.

Alapesetben az új BMW 3-as Touring csomagtere 500 liter térfogatú – 5 literrel nagyobb, mint az elődmodell esetében –, a közvetlenül kihasznált töltőkapacitás azonban mintegy 32 literrel nőtt. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével a csomagtér abszolút térfogata 1 510 literre nő, az opcionális extrafelszereltség részeként ráadásul a hátsó üléstámlák a csomagtérből, egyetlen gombnyomással is ledönthetők. A csomagtérben található vezérlőgombok egy vadonatúj elrendezésű panelen kaptak helyet, a csomagtér jobb oldalán. A csomagtér-padlólap alatt kialakított tárolórekeszekben a csomagtértakaró és a rögzítőháló is elrejthető, a csúszásmentes, opcionális extrafelszereltségként megrendelhető csomagtérsínek pedig olyan tételek, amelyekhez foghatót az új BMW 3-as Touring egyik riválisa sem tud felmutatni. A csomagtérajtó lecsukására a sínek automatikusan felemelkednek, megvédve ezzel a csomagokat az utazás közbeni csúszkálástól.

P90351251_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Hat erőteljes és hatékony motor már a piaci bevezetéstől

Az új BMW 3-as Touring piaci bevezetésével párhuzamosan – illetve röviddel utána – háromfajta benzines és háromfajta dízelüzemű erőforrás válik megrendelhetővé az újdonság motorterébe. Az új BMW M340i xDrive Touring a kategória legintenzívebb vezetési élményével ajándékozza meg a bajor prémiumgyártó ügyfeleit 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával (100 kilométerre vetített 7,1 – 7,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 162 – 170 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A palettán egy pár négyhengeres benzinmotor is megtalálható, az új BMW 320i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 144 gramm / km)* orrában 135 kW / 184 lóerő, míg az új BMW 330i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 146 gramm / km)* motorházteteje alatt 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítménnyel. A gázolajjal hajtott erőforrások között az új BMW 330d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 5,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 140 – 146 gramm / km)* 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotorja a csúcs, miközben az új BMW 318d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 129 gramm / km)* meghajtásáról egy 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes négyhengeres dízel, az új BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás:119 – 125 gramm / km)* mozgatásáról pedig egy 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű dízel gondoskodik.

Az új BMW 318d Touring és az új BMW 320d Touring négyhengeres dízelmotorjaihoz alapfelszereltségként hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, a (többi motorváltozathoz alapfelszereltségként kínált) nyolcfokozatú Steptronic automataváltó az opcionális extrafelszereltség része. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtást, amely a motorból érkező erő kerekek közötti optimális elosztásáért felel, a legerősebb benzines és dízelüzemű motorváltozathoz alapfelszereltségként kínálja a gyártó, az új BMW 330i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,3 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 143 – 151 gramm / km)* és az új BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 129 gramm / km)* esetén azonban az opcionális extrafelszereltség részeként is megrendelhető. Az új BMW 3-as Touring összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. 2020-ban a modellpaletta egy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változattal gazdagodik.

P90352613_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Innovatív futómű-technológia a sportos menetteljesítmény és a fejedelmi kényelem kettőséért

Az új BMW 3-as Touring karosszériavázának és futómű-technológiájának szigorú, a vezetési élmény fokozására összpontosító fejlesztési folyamatai érezhetően agilisabb vezethetőséget, kivételesen precíz irányíthatóságot és még a leghosszabb utazások alkalmával is határozottan nagyobb kényelmet eredményeznek. Az újdonság karosszériaváza összességében mintegy 25 százalékkal, számos területen pedig több mint 50 százalékkal lett merevebb a közvetlen elődmodellhez képest. A futómű-rögzítési megoldások ugyancsak jelentősen feszesebbek, mint korábban bármikor. Az új BMW 3-as Touring ráadásul rendkívül alacsony súlyponttal és 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztással érkezik meg az utakra. A megnövelt külső méretek, a számtalan alapfelszereltségi tétel, a megnövelt karosszériaváz-merevség és az optimalizált zajcsillapítás ellenére az újdonság több mint 10 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, mint hasonló motorral és hajtáslánc-technológiával szerelt elődmodellje. A légellenállási együttható mindeközben 0,27-re csökkent (a BMW 320d Touring esetében).

A sportosság és a menetkomfort közötti rendkívüli, kategóriájában egyedülálló egyensúly a rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítóknak köszönhető, amely egyaránt az alapfelszereltségként kínált futómű-technológia és az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető BMW M sport futómű része. Haladás közben a technológia mindvégig figyeli az egyes kerekek spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját, így kivételesen lágy és pontos lengéscsillapítással képes kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket.

A 10 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló BMW M sport futómű mellett a bajor prémiumgyártó ügyfelei az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futóművet is megrendelhetik. Mindkét technológiához változó áttételű sportkormány kapcsolódik. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető BMW M sport fékrendszer kékre fényezett, négydugattyús első féknyergekkel dolgozik, amelyek büszkén viselik a BMW M divízió logóját. Az új BMW M340i xDrive Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része, amely a BMW M sport futóművel vagy adaptív M futóművel felszerelt, új BMW 330i Touring, új BMW 330i xDrive Touring és új BMW 330d Touring esetén opcionális extrafelszereltségként is megrendelhető. A hátsó tengelybe épített differenciálmű elektronikusan vezérelt, 0-100 százalék közötti arányban változtatható záró funkciója nem csupán a modell tapadását és agilitását, de menetstabilitását és kanyarsebességét is javítja.

P90352598_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Célzottan személyre szabható csomagok és prémium minőségű opcionális extrák

Az új BMW 3-as Touring Advantage, Sport Line, Luxury Line és M Sport felszereltségi csomagjaival a bajor prémiumgyártó ügyfelei nem csupán megjelenés, de felszereltség tekintetében is maximálisan személyre szabhatják sportos ötajtósukat. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján mindeközben egy sor prémium minőségű, kényelemre összpontosító tétel található. Az utastér exkluzivitását újratervezett kormánykerekek és utastéri dekorbetétek, Vernasca bőrkárpit és BMW Individual Merino bőrkárpit, illetve Sensatec bevonatú vagy bőrözött BMW Individual műszerfal fokozhatja. Az opcionális extrafelszereltségek között továbbá panoráma üvegtető, háromzónás automata légkondicionáló, kiegészítő fűtés, Harman Kardon zenerendszer, hangulatvilágítás és vezeték nélküli okostelefon-töltés is megtalálható. Az új BMW 3-as Touring már az alapfelszereltség részeként zajcsillapító szélvédővel debütál, a prémium minőségű üvegezés az opcionális extrafelszereltség részeként azonban az oldalsó ablakok alternatíváiként is megrendelhető.

P90352581_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Új mérföldkő az automatizált járművezetés felé vezető úton

Az új BMW 3-as Touring fedélzetén sorakozó, innovatív vezetést támogató rendszerek az automatizált járművezetés felé vezető út újabb mérföldkövét jelölik. A BMW már az alapfelszereltségű modellekbe is beépíti az előzési tilalmakra és sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszert (Speed Limit Info with No Passing Info), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (Lane Departure Warning) és a kerékpárosokat is érzékelő, automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszert (Collision and Pedestrian Warning with City Braking). Az opcionális extrafelszereltségek palettáján eközben a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), valamint a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésvédelemmel (Rear Collision Prevention) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható. A Driving Assistant Professional csomag még tovább fokozza az új BMW 3-as Touring utasainak kényelmét és biztonságát, többek között a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), amely még a legkeskenyebb sávokban is segít a vezetőnek a kormányzásban, illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztenssel (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid). A BMW Head-Up kijelző új generációja minden korábbinál nagyobb kivetítési felületet, új grafikát és új tartalmakat kínál.

A parkolási manővereket parkolássegítő rendszer (PDC - Park Distance Control) és tolatókamera segíti, miközben az új BMW 3-as Touring opcionális extrafelszereltségei között az automatizált járművezetésre képes parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a vadonatúj tolatási segédlet (Reversing Assistant) is elérhetővé válik. Amíg előbbi parkoláskor és kiálláskor is magára vállalja a szükséges kormányzási, gázadási és fékezési, a Steptronic automataváltóval felszerelt modellek esetében pedig még a sebességváltási feladatokat is, addig utóbbi akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére.

P90351248_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Intuitív vezérlés és interaktív járműkapcsolat: a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens

A vezető preferenciái szerint működő modern, digitális funkciók rendkívül széles tárházával a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója élen jár a fedélzeti járművezérlő- és kijelzőrendszerek optimalizálása terén. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a teljes mértékben digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” méretű, színes központi kijelző párosával a megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg. A BMW ügyfelei a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, hangvezérléssel és a BMW Gesztusvezérléssel is aktiválhatják a különböző funkciókat.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés egyik legmodernebb innovációja a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant), amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra. A technológiának köszönhetően a gépkocsiban egy digitális BMW-szakértő is helyet foglal, amely mindenféle műszaki megoldást ismer („Hogyan működik a távolságifény-asszisztens?”), minden pillanatban aktuális állapotinformációkkal szolgál („Rendben van az olajszint?”) és bármilyen válaszra kimerítő választ ad („Milyen figyelmeztető üzeneteket kaptam?”). A BMW Intelligens Személyi Asszisztens az ideális navigátor szerepét is betölti, aki a hétköznapokban is kivételesen hasznos információkkal szolgál és a természetes beszéd útján érkező utasításokat is felismeri. A mesterséges intelligencia mindezeken felül kiváló szórakoztató is. A gépkocsi fedélzeti számítógépén és a csatlakoztatott okostelefonon keresztül egyaránt elérhető, távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) eközben folyamatosan bővítik a hangutasításokkal és élőbeszéddel vezérelhető járműbeállítások és –funkciók sorát.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: