DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Renault Zoe Z.E. R110 Intens

A francia vállalat a piac talán legjobb vételét kínálja, miután az állami támogatást megduplázza a vezérképviselet. Így lesz még csábítóbb a városi elektromos autó.

A Renault választékának 2012 óta tagja a Zoe, a városi elektromos autó. A jelző fontos, mert ez a méret Európában a legideálisabb a lakott területeken belüli használatra. Ráadásul az, hogy elektromos hajtás található a négy métert éppen meghaladó kocsiban, több előnnyel is jár. Az egyik, hogy magasabban helyezkednek el az ülések, ez kényelmesebbé teszi a ki- és a beszállást – aki derékfájós vagy nehezebben mozog, annak az emelt üléshelyzet érv lehet a kiskocsi megvásárlása mellett –, ugyanakkor persze hátránya, hogy a fejtér kicsit lecsökken.

menetrpba-2019-renault-zoe-01

Kis különcnek néz ki a Renault városi elektromos modellje, de ideálisak a paraméterei, ha nem akarunk vele egyszerre nagyobb távot autózni


A középkonzol kijelzője ismerős lehet a Nissan Micrából, néhány belső elem minősége pedig a Daciákat idézi. Ez sajnos érthető, mert a drága villanytechnika költségeit valahogy kompenzálni kellett. A másik negatívum, hogy a 220-as csatlakozót külön kell venni az autóhoz, hogy otthon lehessen tölteni. A Zoéval kapcsolatos fontos tudnivaló, hogy a hazai árba beletartoznak az akkumulátorok is. Ezt azért fontos megjegyezni, mert a Renault-nál a kezdetekkor az akkukat még külön kellett bérelni az autóhoz.

menetrpba-2019-renault-zoe-03

A kisautó hűtés/fűtés rendszere nagyon jó, távirányítóról lehet szabályozni, hogy mikorra csökkentse a hőmérsékletet vagy melegítse fel a fülkét, akár a hagyományos autók vagy a kamionok állófűtése. Ennek hangsúlyozása nemcsak a kényelem miatt fontos, hanem azért is, mert a Renault hőcserélős rendszere rendkívül takarékos. Ugyanis elektromos autóknál a fűtés vagy a légkondicionáló bekapcsolása rögtön komolyan lerontja az autó hatótávját.

A Zoe töltési rendszere az egyik leggyorsabb a mai elektromos autók között, ennek köszönhetően – 22 kW-os töltővel – 1,5 óra alatt lehet felhúzni a kapacitás 80 százalékára. Ez a sebesség a villanyautós mindennapokat élhetőbbé teszi. 

menetrpba-2019-renault-zoe-02

Az autó menetteljesítményei meglehetősen jók, főleg városban, mert a 109 lóerős villanymotor 3,9 másodperc alatt lövi fel ötvenre a kiskocsit. Az autó igazán nagy pozitívuma, hogy városban – extrém óvatoskodás nélkül – 250-300 kilométer is lehet a hatótávolsága.

Fontos információ, hogy pár hónapon belül már az új generációs Zoe is elérhető lesz a piacon, aki türelmes, minden bizonnyal jobb teljesítményadatokkal találja majd szembe magát, kérdés, hogy mindezt milyen áron.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4085/1730/1562 mm

Motor: 109 LE/3395–10 886, 225–500 Nm/3395

Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s

Ár: 10 699 000 Ft

Tesztautó: Duna Autó Zrt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: