DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Ford Focus 1,5 EcoBoost ST-Line kombi

A kék ovál egészpályás letámadást indított a legfrissebb modelljével, melyből három karosszériaváltozatot kínál, persze számtalan motorral. Mi elsőnek a kombit próbáltuk ki, automata váltóval és benzinmotorral.

A sportcsomaggal szerelt Focus kombi jól mutatja, hogy mennyit változott a világ és az autópiac: a kompakt osztályba sorolható tesztautónk 3,2 centi híján 4,7 méteres, tehát csak harminc centivel rövidebb, mint a duplakabinos kisteherautók. Ez a növekedés az egy kategóriával fentebb pozícionált limuzinok „kihalását” is elindította, így sokan már arról pletykálnak, hogy vége a Mondeo pályafutásának. Ezt megcáfolandó májusban aztán a kereskedésekbe kerül a felfrissített Mondeónak a hibrid kombi változata és több új izgalmas verzió is.

ford.focus-st-line-menetproba-2019-01



De maradjunk a tesztautónknál, amelynek csomagtartója 608 literes, ez a tér a hátsó ülések ledöntése után pedig gigantikus 1620 literessé változik. Ráadásul ennyivel nem lehet letudni a rakteret: alatta elfér a vészpótkerék és a csomagtérroló is.

A motorházban az EcoBoost széria 1,5 literes képviselője dolgozik, méghozzá 150 lóerővel, párosítva az új, nyolcsebességes automata kapcsolóval. A váltókar elhagyása begyűrűzött a kék oválhoz is, mert a fokozatok kiválasztásához a Land Roverekben és a Jaguarokban használt korongos megoldást alkalmazták, amellyel nagyobb tér marad az első sor utasai között. A rendszer jól működött, egyetlen bakit találtunk a működés során: hátramenetbe kapcsoláskor késik a váltó, kell egy kis idő, még ténylegesen elindulunk.

ford.focus-st-line-menetproba-2019-03

A középkonzolba süllyesztett tekerős váltó elsőre meglepő, de hamar megszokja az ember

A Focus fogyasztása példás, mert a 140 km/óránál kétezer körül forog a háromhengeres, ennek eredménye, hogy közúton és autópályás tempónál 5,5 liter körüli átlagot produkált. Mindemellett városban sem torkos, persze nagy gyorsítások esetén itt sem ússza meg büntetlenül a sofőr a tankolásokat.    

Az autó egyébként remekül kényeztet, és az elődökhöz hasonlóan élvezetes vezetni. A csomag része volt az állófűtés, amely nem csak abban segít, hogy meleg autóba üljünk be reggel. Általa a motor élettartama is megnövekszik, hiszen az eszköz alkalmazása során az erőforrás azonnal indulásra kész, nem kell melegíteni.

ford.focus-st-line-menetproba-2019-02

Különleges megoldás az autó éleit védő, nyitáskor automatikusan előugró műanyag elem

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4668/1825/1488 mm

Motor: 1497 cm3, 150 LE/6000, 240 Nm/1600

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s

Ár: 8 400 000 Ft (alapár: 7 800 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: