Ennek oka, hogy az immáron három karosszériaváltozatban (ötajtós, szedán és kombi) is elérhető vadonatúj Corolla a világ első olyan autója, amely két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással is rendelhető lesz. A környezetbarát üzemet a teljesítménnyel ötvöző nagyobb, 180 lóerős hibrid változat egyenesen hiánypótlónak bizonyulhat a dízelektől drasztikusan elforduló flottapiacon, de kedvelt választása lehet a sportosabb teljesítményt kereső magánügyfeleknek is. A kisebb, 122 lóerős teljesítményű opció az üzemanyaghatékonyság maximalizálását és a károsanyagkibocsátás minimalizálását teszi lehetővé az erre fogékony ügyfeleknek. Elsőként egyébiránt a szedán változat érkezik meg a kereskedésekbe, de kisvártatva érkeznek a már szintén rendelhető ötajtós és kombi modellek is.
Az immáron a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj, tizenkettedik generációs Toyota Corolla modellcsalád két fő okból lesz versenyképes szereplője az európai alsó-középkategóriának. Elsősorban, mert az újonnan bevezetett Toyota új globális platform (Toyota New Global Architecture, TNGA) GA-C padlólemeze nem csupán kiemelkedő menetdinamikával és fokozott biztonsággal vértezi fel az autókat, de az új padlólemez lehetővé tette a Toyota formatervezői számára, hogy egyedi megjelenésű, jól megkülönböztethető dizájnnal ruházzák fel az összes karosszériatípust. A vadonatúj Corolla modellcsalád széles, mély kiállású, dinamikusabb formavilága minden eddiginél markánsabb különbséget tesz a sportos, kompakt ferdehátú (Hatchback), a kecses és sokoldalú kombi (Touring Sports), valamint a kifinomult, nagy presztízsű lépcsőshátú (Sedan) között. Másodsorban, mert az új Corolla modellcsalád még tovább bővíti a márka hibrid kínálatát. A Hatchback és a Touring Sports újdonságként két különböző öntöltő hibrid hajtáslánccal kapható – egy továbbfejlesztett, 122 lóerős, 1,8 literes rendszerrel, illetve egy vadonatúj, 180 lóerős, kétliteres erőforrással –, útjára indítva a Toyota kettős hibrid stratégiáját. A Sedanhoz pedig most először rendelhető az 1,8 literes öntöltő hibrid hajtáslánc. A márka öntöltő hibrid technológia felé fordulásának jegyében a vadonatúj Corolla modellek mindössze egyetlen hagyományos belsőégésű motorral – a Hatchback és a Touring Sports modellek a 114 lóerős, 1,2 literes turbómotorral, míg a Sedan a 132 lóerős, 1,6 literes benzinmotorral – lesznek megvásárolhatók. A TNGA platformra épülő összes modell a létező legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonságot kínálja. Az új Corolla modellcsaládot úgy alakították ki, hogy maradéktalanul megfeleljen a független nemzetközi töréstesztek szigorú követelményeinek, valamint a Toyota Safety Sense rendszer kifinomult funkcióit és alkotóelemeit felhasználva fokozott biztonságot kínáljon.
Az európai alsó-középkategória élmezőnyét megcélzó új Hatchback, Touring Sports és Sedan modellek dinamikus és stílusos járművek, amelyek a mindennapi ingázás követelményeit éppúgy maximálisan kielégítik, mint a változatos hétvégi felhasználás feltételeit, útviszonyoktól függetlenül minden helyzetben élvezetes vezethetőséget nyújtanak, a Toyota öntöltő hibrid hajtástechnológiájára jellemző, megnyugtató megbízhatósággal és kedvező üzemben tartási költségekkel társítva. Eközben ugyanakkor a vadonatúj Corolla modellcsalád dinamikusabb formavilága minden eddiginél markánsabb különbséget tesz a Hatchback, a Touring Sports és a Sedan változatok között.