A tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION iV, vagyis a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő első Skoda most betekintést kínál meglepő megoldásaiba. Hagyományos középkonzol itt már nem található, a Skoda formatervezői így tágas újszerű utastér kialakítására használták ki az új MEB-platform kínálta lehetőségeket. A műszerfal és a középkonzol például egyaránt újszerű elrendezésű. A vezető- és az első utasülés között, a legalsó síkon bőséges rakodóhelyet, míg felette a vezető és az első utas számára egyaránt könnyen elérhető középkonzolt kínál a Skoda VISION iV. Itt két mobiltelefon is elhelyezhető, amelyek vezeték nélkül csatlakozhatnak az infotainment- és kezelési rendszerhez, a készülékek emellett induktív úton tölthetők.
A műszerfalat két sík alkotja, amelyek formája és díszvarrása az autó orrkialakításának vonalaira rímel. A középen szabadon álló, nagyméretű monitor szinte lebegni látszik a műszerfal felett, előtte az érintőképernyőt kezelő kéz számára kiformált támaszfelület húzódik. Új tervezésű a kormánykerék is, amely kétküllős kialakításban a megszokott Skoda-embléma helyett már önálló betűkből álló „Skoda” feliratot hordoz.
VISION iV tanulmányával a Skoda további lépést tesz az elektromos mobilitás felé. Az elkövetkező négy év során a cseh gyártó mintegy kétmilliárd eurót fektet alternatív hajtásrendszerekbe, illetve új mobilitási szolgáltatásokba, s 2022 végéig tíz elektromos hajtásrendszerű modellt tervez bevezetni.
A Skoda VISION iV a Genfi Autószalon alkalmával (március 5-17.) tartja világpremierjét.