A hetedik generációs ES az első a középkategóriás szedán történetében, amely Lexus F SPORT változatban is piacra lép. Exkluzív, sportos témájú külső és belső formaelemei, a keréktárcsák színei és a berendezések egyedi kialakítása könnyen megkülönböztetik a többi modelltől. A sportos megjelenésen túl az ES F SPORT további erénye még az egyedi hangolású felfüggesztés és az adaptív futómű (AVS). Az eredmény még lebilincselőbb vezetési élmény – anélkül, hogy az ES megszokott minőségének és karakterének lényegét képező kényelem és kifinomultság csorbulna.
Exkluzív sport dizájn-elemek és utastéri részletek
Az ES F SPORT már első pillantásra felismerhető a gazdagon alkalmazott sportos részletekről, amelyek remekül kiegészítik az autó látványos vonalvezetését. Egyedi az orsó formájú hűtőmaszk sűrű szövésű mintázata is, ami szorosan egymásba fonódó L alakú elemekből áll – s mindezt jet fekete színű keret foglalja egységbe. Ugyanilyen fekete keretezést kaptak a hátsó fények is, a megjelenést pedig olyan részletek teszik teljessé, mint a csomagtérfedélbe épített diszkrét spoiler, a hátsó lökhárító alsó köténye és az F SPORT embléma. A modellt ugyanolyan tervezésű 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal szerelték fel, amilyenekkel a Lexus LC kupénál már találkozhattunk. Az F SPORT modellek kínálatában szereplő exkluzív Viharkék és F Fehér fényezések az erőtől duzzadó forma tökéletes kiegészítői. Az utastér első sportüléseire dombornyomású F SPORT embléma került, az alumínium Hadori díszítőelemeket pedig a hagyományos japán kard, a katana pengéjének megmunkálása ihlette. Az F SPORT kormánykerék és a sebességváltó kar finom tapintású perforált bőrborítást kapott, a sportos pedálok alumíniumból készültek. A bőrkárpit kizárólag az F SPORT-hoz választható a merész Lobbanó Vörös színben.
Az ES F SPORT extra megoldásai
Az ES F Sport modellekben a dinamikus vezérlésű lengéscsillapítók helyett állítható lengéscsillapítókkal szerelt adaptív felfüggesztés (AVS) működik, ami hasonló az LC kupéban és az LS szedánban használt rendszerhez. Az AVS rendszer 650 beállítási szintet a használ az optimális vezethetőség és menetkényelem eléréséhez. A beállítások szenzorok jelei alapján történnek, melyek a lineáris és vertikális gyorsulást, valamint a sebességet, a kormányelfordulási szöget, az irányváltoztatást és a fékfőhengerben uralkodó nyomást mérik. Ehhez társulnak még a motorvezérlő számítógépből és a menetstabilizáló rendszerből származó adatok. Az AVS-sel szerelt autókban az üzemmódválasztó rendszer Sport S és Sport S+ beállításokat is kínál. A Sport S üzemmódban erőteljesebb a gázreakció, és gyorsabb program szerint kapcsol a sebességváltó, ha pedig az autós még sportosabb vezetési stílusra vágyik, a Sport S+ módot választhatja, ami a gázreakciót, a sebességváltást, a kormányzási paramétereket és az adaptív lengéscsillapítókat is befolyásolja.
A japán kardkovács-mesterség ősi tradíciója ihlette
A Lexus híres arról, hogy harmonikusan párosítja a modern stílust és anyagokat a japán kézművesség és esztétika tradícióival. Jó példa erre az ES F SPORT új exkluzív Hadori alumínium utastéri dekorációja, aminek mintázata a hagyományos japán kard, a katana hosszú, ívelt pengéjének csiszolását idézi. Toshihide Maseki, a Lexus dizájnere tapasztalt kardkovácsokat kért fel, hogy kézi munkával készítsék el a mintapéldányt, ami alapján aztán géppel is sokszorosíthatják a kézzel csiszolt kardpengék véletlenszerűen áramló, művészi hullámmintáját.
“Habár a kifinomultság a mesteri munka fontos része, a teljességhez elengedhetetlenek azok az emberibb, ösztönösebb elemek, amelyek nem egyszerű számításokon alapulnak. Géppel készített, mégis kézműves, kifinomult, ugyanakkor erőteljes hatású – ezek talán egymásnak ellentmondó jellemzők, ám hosszas kísérletezéssel és rengeteg tévedés után mégis képesek voltunk létrehozni ezt a kombinációt.” – fogalmaz Haseki.