Talán még a Marvel stúdió és a Lexus sem számított arra az elsöprő sikerre, amely a Fekete Párduc című szuperhősfilmet övezi. A gyakorlatilag azonnal kultfilmmé váló Fekete Párduc valósággal robbantott a kasszáknál: 1,35 milliárd dolláros bevételével minden idők legsikeresebb képregényfeldolgozása és szuperhősfilmje lett. Ha mindez nem lenne elég, a blockbuster 3 Golden Globe jelölést (Legjobb drámai film, Legjobb zene, Legjobb eredeti betétdal) is bezsebelt, és bár ezeket nem sikerült díjra váltani, a Fekete Párduc 7 Oscar jelölést is kapott (Legjobb film, Legjobb látványtervezés, Legjobb jelmez, Legjobb zene, Legjobb betétdal, Legjobb hangkeverés, Legjobb hangvágás) – és a szakemberek szerint egy nyolcadikat, a Legjobb vizuális effektekért járót is megérdemelte volna. Ezzel a Fekete Párduc ismételten történelmet írt, hiszen ez az első szuperhősfilm, amit a Legjobb film kategóriában Oscarra jelöltek. Az erős mezőny ismeretében vélhetően nem ez lesz az, ahol a Fekete Párduc Oscar díjat szerez, ám a többi kategóriában minden esélye meg van a filmnek arra, hogy a jelölést díjra váltsa. Hogy ez mennyire igaz, jól illusztrálja, hogy a Fekete Párduc néhány napja a hollywoodi színészcéh által odaítélt „kis Oscarnak” is tekintett SAG díj közül kettőt is elhozott, a Legjobb szereplőgárda és a Legjobb kaszkadőrmunka kategóriában.
A Lexus nagyon ráérzett tehát a filmben rejlő potenciálra, amelyben egyébiránt a márka modelljei (különösen a lenyűgöző, futurisztikus formavilágú LC szupersportkupé) és jövőbemutató high-tech technológiái egészen markáns szerepet kapnak.
„A világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott luxusautómárkájaként a prémium kidolgozású környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autói mellett az azokban bemutatkozó, az önvezető autózás előszobájának tekintett jövőbemutató technológiáiról ismert Lexus számára kézenfekvő asszociáció a filmben szereplő wakandák high-tech világa. Éppen ezért működik ez annyira jól a filmben és hatnak természetesnek a látványos autós jelenetek.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
Kétségtelen, hogy a Lexus, és anyamárkája, a Toyota közismerten élen jár a mesterséges intelligencia, a robotika és az autonóm autózás, valamint a jelen és a jövő környezetbarát meghajtásai, a hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás technológiák fejlesztésében. Mindez valóban kézenfekvő partnerré teszi a Lexust a filmben, a márka modelljeire jellemző többszörösen díjnyertes futurisztikus formavilág révén pedig az autók organikus részét képezik a megjelenített világnak.
A Fekete Párduc egyik leglátványosabb és legemlékezetesebb része éppen az autóüldözéses jelenet, amelyet a A CGI munkálatok vezetője, Brendan Seals ekként kommentál: „Lövedékekkel kellett megrongálnunk a Lexust, betörni a szélvédőjét, a Párduc karmának nyomait rányomni, szóval jó néhány verzióját felépítettük a kocsinak mindenféle megrongált állapotban, hogy felhasználhassuk az egész jelenetben. Az egyik legizgalmasabb snitt az volt, mikor Klaue rálő a Párducra a szonikus fegyverrel, minek hála a Lexus LC-500 száz apró darabra hullik szét.”
A sokak szerint a végül nem odaítélt Legjobb vizuális effektekért járó Oscar-jelölésre is érdemes üldözéses rész készítését a következő videó mutatja be:
A Lexus egyébiránt az USA-ban rendkívül hatékonyan aknázta ki Fekete Párduc páratlan sikerét, több, a filmben szereplő modelleket és az eredeti filmszereplőket is felvonultató reklámfilm is született, ezek közül a Super Bowl szünetében levetített változat annyira profira sikerült, hogy akár az eredeti film betétje is lehetne. A márka emellett a rangos SEMA tuning kiállításon több a Fekete Párduc által inspirált egyedi tuningváltozatot is bemutatott a Lexus LC szupersportkupéból, illetve az LS csúcskategóriás luxuslimuzinból.
Az, hogy a Fekete Párducnak lesz-e folytatása, bár hivatalosan még nem erősítették meg, a siker ismeretében nem kétséges, a mostani együttműködés eredményét látva pedig csak remélni lehet, hogy a Lexus ezúttal is a film partere lesz.