Az UX Concept fejlesztését a Lexus dél-franciaországi formatervező stúdiója, az ED2 végezte.
“Azt a feladatot kaptuk, hogy alkossuk meg a crossoverek új fajtáját; egy járművet, amit rendkívüli élmény birtokolni, és valami egészen egyedi dolgot kínál. Sok ötletet tanulmányoztunk át, de a legerősebb inspirációt a ‘Biztonságos, MÉGIS Agilis’ motívum jelentette.” - meséli Stephan Rasmussen, az ED2 karosszéria-dizájnere.
Az UX Concept hűen tükrözi a Lexus törekvését, hogy a márka a fiatalabb, a külvilággal aktív kapcsolatban álló nagyvárosi vásárlók minden eddiginél szélesebb rétegét szólítsa meg: “Kiemelt figyelmet fordítottunk a dizájn emberközpontú jellegére. Egy japán építészeti stílus, az ‘engava’ segítségével erőteljes szimbiózist alakítottunk ki az autó külseje és utastere között,” mondta Alexandre Gommier. az ED2 utastér-tervezője.
‘Keresztező’ formatervezés
Az UX Concept izgalmas megoldásai nagy hatással voltak Tetsuo Miki vezető formatervezőre és csapatára, akik ebből az alapötletből kiindulva alkották meg az új crossover országúti változatát. A Lexus-dizájn három alapelvét, a ‘YET’, azaz ‘MÉGIS’ filozófiát, az ‘emberközpontúságot’ és az ‘úttörő jelleget’ szem előtt tartva hívták életre a ‘Keresztező’ formatervezési módszert, amely a következő kreatív megközelítéseket alkalmazza:
1. Kívül, MÉGIS belül
Az ‘engava’ elvei alapján a Lexus dizájnerei arra törekedtek, hogy elmossák a határt az autó külseje és belső tere között. Ez az alapötlet leginkább az UX vezetőüléséből nézve válik érthetővé, hiszen a vezető jól érzékeli a karosszéria külső határait, és így könnyebben manőverezhet a járművel.
2. Kemény SUV, MÉGIS dinamikus autó
Azáltal, hogy kombinálták két, egymástól nagyon különböző típus leglátványosabb elemeit (például a terepjárók erőteljes sárvédő-szélesítéseit a sportkocsik spoilerét idéző hátsó lámpákkal), rendkívül szokatlan stílust alakítottak ki, s ennek köszönhetően egy kifejezetten egyedi megjelenésű crossover született.
3. Robusztus külső, MÉGIS elegáns megjelenés
Az erőteljes és látványosan megformált karosszériaelemek különleges egyéniséggel ruházzák fel az UX-et, ami minden egyedisége dacára remekül beleillik a Lexus márka elegáns arculatába.
4. Stílusos, MÉGIS funkcionális
Bár a sárvédő-szélesítések szerepe általában az, hogy megvédjék a SUV karosszériáját a kőfelverődéstől, az új UX esetében további szerepet is játszanak: légterelő elemként működve stabilizálják az autó futását. Ugyanezt teszik a hátsó lámpatestek és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák is, amelyek szintén fontos aerodinamikai funkciót töltenek be.
5. A vezető autója, MÉGIS szeretik az utasok
A formatervezők kifejezetten ‘vezetőközpontú’ cockpitet alkottak, ám a kabin dizájnját és központi díszítőelemeit úgy alakították ki, hogy magától értetődő kapcsolatot teremtsenek a vezető és az utasok szekciója között.
6. Nyitott hangulatú, MÉGIS biztonságos utastér
A mélyen húzódó, robusztus szerkezeti elemek megnyugtató látványt nyújtanak, miközben deréktól felfelé az UX páratlan kilátást és térérzetet kínál.
Mutatós crossover-formavilág, aprólékosan kidolgozott felületek
A sorozatgyártású autó bemutatóján az UX vezető formatervezője, Tetsuo Miki elmondta: „Az új UX kompakt karosszériája egy crossover robusztus erejét sugallja. Az autó aprólékosan kidolgozott felületeinek egyszerű, mégis mutatós látványa erőt és dinamizmust sejttet.”
Tripla LED fényszórók és jellegzetes Lexus-hűtőrács
Miki így jellemezte az új UX orr-részét: “A kompakt felépítésű fényszórók három LED-egységet rejtenek (ez opcionális), amelyek a nyílhegyet formázó nappali menetfénnyel és a Lexus jellegzetes hűtőrácsával együtt kifejezetten karakteressé varázsolják az autó arculatát.”
Áramvonalas LED hátsó lámpatest
Az ultra-vékony, egyetlen darabból álló LED lámpatest igazán gyönyörű darab – sőt nemcsak szép, hanem nagy mértékben hozzájárul az autó irányíthatóságához és teljesítményéhez is. “Amikor az autót teszteltük, világosan érezhető volt, hogy a hátsó lámpatestbe épített légterelő lapok javítják a menetstabilitást,” mesélte mosolyogva Miki.
Az első UX modellek hamarosan megérkeznek Európába, és az autó már megrendelhető a márkakereskedésekben, az első példányokat pedig várhatóan márciusban vehetik át az ügyfelek.