DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Ford Ranger Raptor – A hadüzenet

A kisteherautó piac csúcsának a pezsdülését vetíti előre az európai Raptor megjelenése, amely komoly hajtástechnikával, erős motorral és sportos futóművel lép színre. Már a jövő nyáron.

A Ranger Raptor körbejárásának az apropója, hogy nemrég a Ford szervezett egy túrát, ahol kipróbáltuk a jelenlegi Ranger-választékot és annak csúcsmodelljét, a Blue Editiont. A kék autóval és társaival saras utakon, mély keréknyomokban és más íncsiklandó helyen közlekedtünk. Mielőtt belevágtunk volna a saras kalandba, tartottak egy kis fejtágítót, ahol érdekes dolgok hangzottak el.

2018_FORD_RANGER_RAPTOR_Shot11_34SideStatic_04



Aki esetleg szemezgetett az eredeti Raptorral, amely az F150-en alapul, de túl nagynak találta, az örülhet. 2019 júliusában érkezik a hazai piacra az 5,3 méteres kistesó, amely nagy valószínűséggel azt a hajtástechnikát kapja meg, amelyet a nagytestvér. Tehát jön a tízsebességes automataváltó, hozzá a normál, sport, homok, szikla, hó és a Baja-módot tudó hajtásrendszer. Az utóbbi nem Baja városához köthető, hanem a Kalifornia és Mexikó északi részén lévő Baja félszigethez, ahol a híres és hírhedt Baja 500/1000 terepversenyeket rendezik. Az erre a viadalra jellemző hullámos, homokos talajon történő tempós közlekedésre találták ki a Baja-módot. 

2018_FORD_RANGER_RAPTOR__41

A típus beszállítói között találni a Foxot, amely a Ranger Baja futóművét közösen fejlesztette a Ford Performance-al. A képeket elnézve, jó lesz a masina. A jó alatt azt értjük, hogy az autóval kisebb-nagyobb ugratások is végrehajthatók, a járgány károsodása nélkül. Ez annak köszönhető, hogy az autót megemelték, megerősítették a futóművét és komoly védelemmel látták el alját.

FordRangerRaptor_04

A strapabírásról a 46,6 milliméteres dugattyúval ellátott, külső tartályos lengéscsillapítók gondoskodnak, a másik beszállító partner a BF Goodrich, amely direkt erre a típusra fejlesztette a terepgumiját. 

DSCF6271

Az Európának szánt modellben az új fejlesztésű, kétliteres EcoBlue dízelt használják, dupla turbóval. Ez 213 lóerős teljesítményű, amihez 500 Nm nyomaték társul. Ezért hátul már eltűntek a dobfékek és 33 centis tárcsák kerültek a merev hátsó futóműre. 

DSCF6250

Itthon 47 darabot már berendelt a Ford vezérképviselet, ennek oka, hogy valószínűleg gyorsan el fogják kapkodni, mert a platós autóból eleve a drágább kivitelek fogynak jobban. 

FordRangerRaptor_08

A hadüzenet szó a címben nem csak a hatásvadászat miatt íródott. Az, hogy az Év kisteherautója díjat idén a V6-os motorú, nagyon jól felszerelt VW Amarok nyerte és a Mercedes is megjelent a hathengeres X osztállyal, mutatja, hogy komoly az igény az erős modellekre.

FordRangerRaptor_10

Hogy a Ford mennyire vette komolyan a fejlesztését, mutatja, hogy hová pozicionálják: a Ford Perfomance részleg gondozásban készült újdonság a Shelby és az RS modellek mellett helyezkedik el. Alattuk az ST verziók, fölöttük pedig a csúcs masina, a GT található. A Ranger Raptor elindítója lehet a kisteherautó sport modellek „háborújának”, amely új színt visz a szabadidős célokra használt haszonjárművek piacára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: