Az ötajtós és kombi karosszéria-változatokban készülő, kemény külső stílusjegyeket hordozó Focus Active az emelt hasmagasság ellenére is megőrzi a Focus kategóriaelső menetdinamikáját, ami többek közt az egyedi futómű-konfigurációnak is köszönhető; ugyanakkor az autó remekül teljesít a rossz minőségű utakon, magasabb üléshelyzete pedig mind a városi forgalomban, mind az országutakon magabiztossággal tölti el vezetőjét.
Az egyre nagyobb számú európai SUV- és crossover vásárlók aktív életstílusához hasznos eszköz a Focus Active két új kapcsolható üzemmódja (Csúszós út és Lendület), akárcsak az alapáron kínált tetősínek, amelyekhez kerékpártartók és egyéb sportos kiegészítők rögzíthetők.
Az autóhoz a Ford erős és üzemanyag-takarékos 1,0 literes és 1,5 literes EcoBoost benzinmotorjai rendelhetők 182 lóerőig terjedő teljesítménnyel, illetve a Ford 1,5 literes és 2,0 literes EcoBlue dízelei 150 lóerőig terjedő teljesítménnyel. A vásárlók hatfokozatú manuális és nyolcfokozatú automata sebességváltók között választhatnak.
A vadonatúj Focusban a modern vezetéssegítő rendszerek még fejlettebb változatai mutatkoztak be, és ezek most az Active kivitelben is megjelennek: ilyen például a továbbfejlesztett Adaptív Sebességtartó Automatika, Adaptív Fényszórórendszer és Aktív Parkolóasszisztens.
“A Ford SUV-modellek októberi értékesítése több mint 19 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, és jelenleg az Európában eladott Fordok több mint egyötöde SUV,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A vadonatúj Focus Active nemcsak stílusában illeszkedik ehhez a trendhez, hanem olyan szolgáltatásaival is, mint az Üzemmódválasztó új opciói, amelyek révén az aktív életmódú családok immár a rosszabb utakat is meghódíthatják autójukkal.”
A vadonatúj Focus Active – az idén bemutatott Fiesta Active mellett – nálunk immár a második modell a Ford új Active termékcsaládjában.
A rossz utakat is legyűri. Élvezetesen vezethető
Az ötajtós és kombi karosszériához alapáron kínált, kifinomult Ford futómű-konfiguráció, az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés a Focus Active modellben is megjelenik, méghozzá egyedi méretezésű rugókkal, lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorokkal és első-hátsó gömbcsukló-geometriával, amit kifejezetten az emelt hasmagassághoz terveztek a Ford mérnökei (a hasmagasság elöl 30, hátul 34 mm-rel magasabb a standard Focusnál).
A rezgéseket csillapító segédkerethez csatlakozó SLA rendszer optimális rugózási kényelmet és kormányreakciókat biztosít, kiváló egyensúlyt teremtve az első és a hátsó futómű teljesítménye közt, miközben a kerekek nagyobb úthibákon gördülnek át. A heterogén anyagösszetételű perselyek merevségi karakterisztikája eltérő, amikor más és más irányokból éri őket terhelés, és hatékonyabban szűrik ki a kisebb felütéseket, javítva az NVH (zaj, rezgések és nyersesség) értékeket. A kombi modellváltozatok SLA futóműve egyedi geometriát mutat: a lengéscsillapítók áthelyezésének köszönhetően az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra, ugyanakkor ezzel a megoldással sikerült a lehető legnagyobb csomagteret és szélesebb raktérpadlót kialakítani.
A rossz utak hatékony legyűrése és a strapabírás érdekében a 17 colos könnyűfém keréktárcsákon magasabb oldalfalú, 215/55 R17 méretű gumiabroncsok feszülnek, de az autóhoz 18 colos keréktárcsák is rendelhetők 215/50 R18 méretű gumikkal. A Focus modellből már ismert Normal, Sport és ECO kapcsolható üzemmódok mellett a Focus Active változatban két új beállítás is megjelenik:
- A Csúszós út üzemmód megváltoztatja az ESC és a Kipörgésgátló beállításait, hogy a vezető a rossz tapadású útfelületeken, például havon vagy jégen is magabiztosan uralhassa az autót; ilyenkor a kerekek még kevésbé hajlamosak a kipörgésre, különösen amikor a jármű álló helyzetből indul el. Ebben a beállításban a rendszer passzívabbra hangolja a jármű gázreakcióit
- A Lendület üzemmód segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken, például homokon; a rendszer a blokkolásgátló áthangolásával több csúszást engedélyez a kerekeknek; a Kipörgésgátló kevésbé aktív, hogy a gumiabroncs barázdáiból kipöröghessen a beletapadt homok, hó vagy sár. Ebben a beállításban a rendszer passzívabbra hangolja a jármű gázreakcióit
Kemény, tágas és sokoldalú
Az autó egyedi külső-belső stíluselemei hatásosan hangsúlyozzák ki a Focus Active különleges és kemény karakterét. A hálómintás, sötét színű hűtőrácsot sötét keret szegélyezi, és a jármű oldalát az első lökhárítótól a kerékíveken át a hátsó részig végigfutó, látványos védőelemek burkolják.
A Focus Active első és hátsó lökhárítója is egyedi kialakítású, akárcsak az ezüstszínű első-hátsó alsó védőelemek és a könnyűfém keréktárcsák. Az autó élénk színpalettáján az új Metropolis White és Orange Glow fényezések is megjelennek, és a vásárlók – a kiválasztott színárnyalattól függően – akár más színű tetőfényezést is rendelhetnek.
Az utastér kiváló minőségérzetéről bőrborítású kormánykerék és váltógomb, ragyogóra fényezett műszerfal- és ajtópanel-betétek, valamint Active küszöbdíszlécek gondoskodnak. A magas oldalpárnázású üléseket különleges Active szövetkárpit borítja, amit – a szőnyegek szegélyéhez hasonlóan – kék öltések díszítenek.
A vadonatúj Focus jóval tágasabb belső teret kínál, mivel tengelytávolsága több mint 50 mm-rel hosszabb a kifutó modellénél, padlója pedig sík kialakítású. Az elöl ülők rendkívül bőséges, 1421 mm-es válltérrel gazdálkodhatnak, és a műszerfal formája is tovább növeli a teret. A keskenyebb középkonzol, az elektromos parkolófék és a nyolcfokozatú automata sebességváltó forgókapcsolója szintén olyan megoldások, amelyek sok helyet szabadítanak fel a vezető és az első utas körül.
A hátsó utasok kategóriaelső lábtere több mint 50 mm-rel nagyobb, mint az előző Focusban, és a hátsó válltér is majdnem 60 mm-t gyarapodott. A térérzetet tovább erősíti a hátsó ajtó dizájnja: az oldalablakok belenyúlnak a hátsó oszlopba, így a kabin még nyitottabbnak tűnik.
A Focus Active számos praktikus és kényelmi megoldást kínál a kalandvágyó családok számára. A Ford kézhasználat nélküli csomagtérajtó-technológiájával a kombi változat hátsó ajtaja úgy is kinyitható, hogy az ember egyszerűen meglendíti a lábát a lökhárító alatt, így akkor is egyszerű pakolni, ha valakinek mindkét keze tele van kempingfelszereléssel.
A kalandozásból természetesen a család legjobb barátja sem maradhat ki: a kombi csomagterét úgy alakították ki a mérnökök, hogy elférjen benne egy nagyméretű, akár 1653 literes kutyaketrec. A Ford a használaton kívüli kalaptartó elhelyezésére új megoldást dolgozott ki: ez az elem ezentúl pontosan befér az új csomagtérpadló alá, és az új, egyszerű húzófülekkel egyszerűen kiemelhető a helyéről.
A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül (ami a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható), illetve hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, emellett pedig a prémium minőségű B&O PLAY hangrendszer is elérhető, ami koncerttermi zenei élményt kínál az autó utasai számára.
A Focus Active vásárlóinak immár a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A műszerfal alatt elhelyezett vezeték nélküli töltő révén az autósok folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal; a berendezés automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.
Kellemes autózás: fejlett motorok és technológiák
- A vadonatúj Focus Active kínálatában is megtalálhatók azok a fejlett vezetéssegítő rendszerek, amelyek a vadonatúj Focusban mutatkoztak be. E technológiáknak köszönhetően a vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethetik az autót.
- Az Adaptív Sebességtartó Automatikát immár Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák egészítik ki, segítve a vezetőt az araszoló forgalomban
- Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és a Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt, és – az iparában egyedülálló módon – a jelzőtáblák információit is felhasználja a látási viszonyok javítására
- Az Aktív Parkolóasszisztens 2 immár maga választja ki és kapcsolja a megfelelő sebességfokozatot, illetve kezeli a gázt és féket, így teljesen automatikusan végzi el a parkolási manővert – egyetlen gombnyomásra
- Megjelenik a Ford első Head-up display (HUD) rendszere az európai piacon, ami segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen elfordítania tekintetét az útról
- A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a szegmensben elsőként bevezetett technológia, amely segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést az előtte hirtelen megálló vagy erősen lassító járművel
A Focus Active vásárlói a modern Ford EcoBoost benzinmotorok és az erős, de finom járású Ford EcoBlue dízelek kínálatából válogathatnak. Az erőforrásokhoz alapáron járó Auto Start-Stop rendszer tovább csökkenti az autók üzemeltetési költségét; a simán kapcsoló hatfokozatú manuális, illetve az új nyolcfokozatú automata sebességváltó pedig erőlködés nélkül továbbítja a vonóerőt a kerekekhez. A kifinomult nyolcfokozatú egység mindig az autós vezetési stílusához igazítja a fokozatváltásokat.
A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes, 125 lóerős EcoBoost blokkjával az autó legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 107 g/km. Az 1,5 literes EcoBoost motor 150 lóerős teljesítménnyel, 5,3 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 121 g/km CO₂-kibocsátással áll rendelkezésre. A Ford 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelének legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 93 g/km. A 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue esetében ugyanezek az értékek 4,4 l/100 km és 114 g/km.
A vadonatúj Ford Focus Active már megrendelhető a márkakereskedésekben. Az autó a németországi Saarlouise üzemben készül, az iparágban élenjáró gyártási technológiák alkalmazásával.