DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Párizsban érkezik a Toyota Yaris GR Sport

Az exkluzív, limitált szériás Toyota Yaris GRMN izomautó ihlette, ám környezetbarát hibrid elektromos hajtás mozgatta új Yaris GR SPORT még sportosabb vezetési élménnyel és a TOYOTA GAZOO RACING versenyautóit idéző menetdinamikával gazdagítja a Toyota kisautó-kínálatát. A márkakereskedésekben 2018 végén megjelenő autó világszintű bemutatója a Párizsi Autószalonon lesz, de az új modellváltozat nem csupán e téren első, hanem abban is, hogy ez az első GR SPORT felszereltségű Toyota az európai piacon.

A GR SPORT változat bevezetése újabb példája annak, hogy a TOYOTA GAZOO RACING nemzetközi motorsport-sikerei közvetlen hatással vannak a Toyota közúti modelljeire. A Toyota 2017-ben visszatért a Rally Világbajnokságra, és ez vezetett a teljesítmény-orientált Yaris GRMN megszületéséhez, ami hangos sikert aratott a szaksajtóban, és amelynek 400 darabos szériáját már jóval azelőtt felvásárolták az autórajongók, hogy az utcai sportautó megjelent volna a márkakereskedésekben.

Toyota_Yaris_GR_Sport_1_resize



Az új GR SPORT révén a GAZOO Racing szellemisége most a Yaris kínálatában is testet ölt, élvezetes vezetési élménnyel és sportos stílussal nyűgözve le a vásárlókat. A GRMN-jellegű módosítások elsősorban a futóművel érintik, hogy az autó lenyűgöző pontossággal, készségesen reagáljon a vezető utasításaira. A Sachs Performance lengéscsillapítók ugyanazok, mint a GRMN modellben, és a mérnökök az üreges stabilizátorrudat is tömör szerkezetre cserélték, hogy növeljék a merevségét. A sportos kiállású autó hasmagasságát 11 mm-rel csökkentették, és a kerekek és a karosszéria közötti rést is 18 mm-rel kisebbre szabták. A feketére festett, 17 colos öntött alumínium keréktárcsák a GR SPORT exkluzív tartozékai, és ugyanazok a Bridgestone Potenza RE50 205/45R17 gumiabroncsok feszülnek rajtuk, mint a GRMN kerekein. A tervezők nagy gondot fordítottak arra, hogy az opcionális tételek számának korlátozásával az autó tömege ne gyarapodjon 5 kilogrammnál többel. A GR SPORT kizárólag ötajtós karosszériával készül, és az autót a Yaris standard 1,5 literes hibrid hajtáslánca mozgatja.

Toyota_Yaris_GR_Sport_2_resize

A külső stílus is a Yaris GRMN-t idézi: jó példa erre a kéttónusú, fekete tetős karosszériafényezés, a cápauszony-antenna és a hátsó légterelő. Feketék az ajtók külső védőelemei, a méhsejtmintás hűtőrács, a tükörburkolatok és a ködfényszórók keretei is. A GR SPORT változat egyedi fényszórókat kap, és az utasteret is fekete elemek díszítik. Az autóhoz alapáron jár a sötétített hátsó üvegezés, és a karosszérián GR emblémák láthatók. Az első légterelő szoknya és a hátsó lökhárító felső peremének piros matricázása különösen sportos hatást kelt. Az utastérben szembeötlő a GR-stílus: a fekete Ultrasuede anyaggal kárpitozott és fehér öltésekkel, illetve fehér betétekkel díszített első sportüléseken GR-emblémák láthatók. Amikor a vezető megnyomja az indítógombot, a multi-információs TFT kijelzőn megjelenik a GR-logó, megadva az alaphangot az autósra váró vezetési élményhez. Ahhoz, hogy a vezető a lehető legtöbbet hozhassa ki az autó élvezetes irányíthatóságából, a GR SPORT megkapta a GT86 kupé kisméretű, háromküllős kormánykerekét. Az utastér sportos hangulatát még inkább megerősíti a fekete tetőkárpit, valamint a váltókar, a szellőzőnyílások és az ajtóba épített hangszórók selyemfényű krómdíszítése. A képet fekete színű, GR-logóval díszített, ezüstszínnel szegett szőnyegek teszik teljessé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: