DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Suzuki Swift Sport

A mi autónk gyors verziója hozza a korábbi generációknál megszokott kiváló ár/teljesítmény arányt, és a külseje is remek. A remek autónak már csak egy kicsit hangosabb torkot kellene varázsolni.

Egy kissé megkésve, de befutott a Swift sportváltozata, és az újdonság hozza azt a józan, két lábbal a talajon állást, ami mindig is jellemző volt a Suzukikra. Hogy kezdésnek csak két dolgot említsünk: a 970 kilós súlyával mindenkit verő aprósággal sportolva is el lehet járni hét literrel, miközben a mindennapi használatban és nagyobb tempónál is remekül tartanak a gyár által fejlesztett sportülések.

suzuki-swift-sport-menetproba-04



A futóműve bolondbiztos és jóindulatú, határhelyzetben orrtolós, de enyhe gázelvétellel és pici kormánymozdulattal könnyen korrigálható a helyzet. Arról is meggyőződhetünk, hogy az autó menetstabilizáló nélkül is nagyon rendben van, az elektronika kikapcsolása után lehet villámgyorsan megbizonyosodni. Ilyenkor sem kell ugyanis Michelisz Norbivá válni és halálfélelemben szorítani a volánt.

suzuki-swift-sport-menetproba-03

A modell csak ötajtós karosszériával és hatfokozatú kézi váltóval elérhető

Ami a tomboló lóerőket illeti, bizony nincs túlhúzva a legmérgesebb modell. 1,4-es turbómotorjával csak kicsit lett erősebb az elődjénél. A sikeres fogyókúra és a pluszba kapott nyomaték mégis sokat hozzáadott a vezetési élményhez, sosem volt még ennyire fürge és vagány egy Swift, mint most. Mindeközben a 140 lovat egy családanya is simán uralja.

suzuki-swift-sport-menetproba-02

A Suzuki fejlődik, mert az új Sport külseje a szénszálasnak látszó műanyag betétekkel és az ültetéssel már látványosabb és kívánatosabb, mint az elődöknél.

Az első mondatban említett józanság az oka, hogy alig hallani a Swift Sport hangját, a valódi „dögösség”, visszadurrogás és az igazi sportos feeling azonban talán hiányzik belőle.

suzuki-swift-sport-menetproba-01

Ezt és a teljesítmény növelését a külsős tuningcégek gyorsan megoldották, ami mutatja, hogy van rá igény és fizetőképes kereslet. Ezért talán a Suzuki is kihozhatna egy kis szériát belőle, ami gyárilag lenne tupírozva. Állítjuk, hogy vennék, mint a cukrot, még ha a jelenlegi hatmillió alatti árcédula láttán pillanatnyilag is sokan a Suzuki-szalonok felé fordítják japán autójuk orrát.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 3890/1735/1495 mm

Motor: 1373 cm3, 140 LE/5500, 230 Nm/2500–3500

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,1 s

Ár: 5 500 000 Ft (alapár: 5 900 000 Ft)

Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: