DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

A Lexus NX a legértéktartóbb SUV?

A hibrid elektromos autókra számos tanulmány szerint nagyságrendekkel jobb értéktartás (magasabb maradványérték) jellemző, mint a hagyományos, benzines vagy dízelüzemű autókra - legutóbb épp a mértékadó CAP-HPI elemzése jutott erre a megállapításra.

Ez, a hibrid elektromos autók kimagaslóan alacsony üzemben tartási költségei mellett tisztán magyarázza, hogy miért is válnak a magánügyfelek mellett egyre inkább a flottaügyfelek kedvenceivé is. A dízelbotrány óta az olló ugyanakkor még tovább nyílt, hisz míg a környezetbarát hibrid elektromos autók maradványértéke még erősödött is az utóbbi időben, addig a dízeleké szabályosan bezuhant. Az angol Glass elemzése szerint ez európai és világszinten is sosem látott szárnyalást produkáló (és nem mellesleg a legjobb maradványértékeket produkáló) SUV szegmens legértéktartóbb autója is egy környezetbarát hibrid elektromos autó, nem más, mint a Lexus NX.

Lexus_NX_hibrid_1



Bár a kontinens többi részéhez hasonlóan az Egyesült Királyságban jelenleg a használtpiaci értékek is nyomás alá kerültek, a használtautók piaca mégis ellenállóbbnak látszik az új autók iránti kereslettel összehasonlítva.  Az egzotikus autókat nem számítva, a brit piacon a prémium SUV modellek azok, amelyek látványosan tartják új értékük legnagyobb részét, ugyanakkor nem ezek a leggyorsabban eladható modellek. A Glass (Az Autovista csoport brit cége) használtautó-árainak elemzéséből kiderül, hogy használtpiaci érték tekintetében a Lexus NX (ez egyébiránt a japán luxusautó márka legnépszerűbb modellje hazánkban is) volt a bajnok 2018 márciusában, mivel 36 hónap és 100 000 km után még új értékének 64 százalékáért lehetett eladni. Bár az NX csak 2017 elején jelent meg a piacon hároméves autóként, egy éve még nem volt benne a legjobb ötben a használtpiaci érték szempontjából. Mivel az NX-ből nincs dízelmotoros változat, a modell átlagos használtpiaci értékére nem volt negatív hatással az az általános visszaesés, ami a dízeleket jellemezte a benzines és hibrid modellekhez képest, s ami jelenleg erősen érezteti hatását az Egyesült Királyságban (és nem mellesleg már Magyarországon is).

Mindez jól jelzi piac strukturális átrendeződési folyamatainak előrehaladását: ahogyan azt a szakértők is várták, immáron nem csupán az újautó értékesítésekben zuhan drasztikusan a dízel személyautók értékesítése, hanem a használtautó piacon is mind inkább szabadulnának az autótulajdonosok környezetszennyező (és a technológia népszerűtlensége, valamint a számos európai városból tervezett kitiltása okán nehezen kalkulálható maradványértékű) dízel autóiktól. Ezzel párhozamosan a hibrid elektromos autók értékesítésének bővülése sosem látott dinamikát mutat, értékállóságuk pedig a haszongépjármű piacon is bizonyit. Utóbbi területen kétségkívül nagy súllyal esnek latba a hibridek kimagasló megbízhatósági statisztikái, amelyek nem kis mértékben annak köszönhetőek, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és az technológia működési elvének köszönhetően a közös alkatrészek is jóval kisebb kopásnak vannak kitéve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: