DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Nagyágyúkat villant Goodwoodban a Ford

A 2017-es Goodwood Festival of Speed alkalmával az ultranagy teljesítményű Ford GT közúti változata rajthoz áll a Goodwood Hegyi Futamon, akárcsak az Európában most bemutatkozó Ford Mustang GT4 versenyautó.

A Ford Chip Ganassi Racing pilótái, Billy Johnson, Andy Priaulx és Harry Tincknell vezetik majd a 347 km/óra végsebességű Ford GT-t a Goodwood Hegyi Futam 1,9 kilométer hosszú, technikás pályáján. A három pilóta nemrégiben még a Le Mans 24 órás futamon száguldott a Ford GT versenyváltozatával, ahol Priaulx, Tincknell és Pipo Derani második helyezést szerzett a GTE Pro kategóriában, miután 67-es rajtszámú Ford GT-jükkel lenyűgöző hajrát mutattak be az utolsó körben.



A versenykész Ford Mustang GT4-est is Johnson vezeti, és a Ford Le Mans-i sztárjaihoz a drift-király Vaughn Gittin Jr. is csatlakozik, aki egy különlegesen átalakított Mustang RTR versenygéppel tér vissza Goodwoodba, hogy rajthoz álljon a fesztiválon most először megrendezett drift-bajnokságon.

A Ford goodwoodi standjának látogatói lesznek az első britek, akik testközelből csodálhatják meg hazájuk legkelendőbb modellje, a Ford Fiesta vadonatúj változatát. A Ford az új Ford S-MAX ST-Line modellt is itt állítja ki először.

“Lelkesítő érzés, hogy eddigi leggyorsabb közúti autónkat, a Ford GT-t a goodwoodi közönség előtt is bemutathatjuk, hiszen ők ugyanolyan szenvedélyes rajongói a teljesítménynek, mint mi magunk,” mondta el Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „A Ford GT szupersportkocsi kiváló tesztalany azokhoz az ötletekhez, amelyek idővel a Ford teljes termékkínálatában testet ölthetnek majd. Ugyanez az innovatív szemlélet és sportos lendület jellemzi a vadonatúj Ford Fiestát és az új S-MAX ST‑Line modellt is, amelyek szintén láthatók a goodwoodi standunkon.”

Az országúti Ford GT

Innovatív technológiáinak köszönhetően az ultranagy teljesítményű Ford GT a közutakon is a Le Mans-győztes Ford GT versenygép vezetési élményét kínálja.

A Goodwood Hegyi Futamon most először rajthoz álló, 3,5 literes, 647 lóerős és 746 Nm-es, V6-os EcoBoost motorral hajtott országúti Ford GT a márka eddigi leggyorsabb sorozatgyártású modellje.

Az autó aktív aerodinamikája a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik; erre szolgál többek közt az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig az öt egyedi üzemmód (Normál, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) segítségével a mindenkori helyzethez hangolhatja az autó viselkedését.

A Ford GT karbonszálas építési módja nemcsak a tömegcsökkentést szolgálja, hanem e megoldással olyan karosszériaforma alakítható ki, ami acélból vagy alumíniumból megoldhatatlan lenne.

A versenykész Ford Mustang GT4

A félelmetes Ford Mustang GT4 – a tavaly a világ legkelendőbb sportkocsijává előlépett Ford Mustang versenyváltozata – Goodwoodban lép először pályára európai közönség előtt.

A Mustang GT4 a Ford Performance és a Multimatic Motorsports közös tervezői munkájával készült, hogy világszerte sikeresen állhasson rajthoz az olyan bajnokságokon, mint a GT4 európai versenysorozat, a Pirelli World Challenge GTS/GT4 vagy az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, amit tavaly Billy Johnson és Scott Maxwell nyert meg egy Ford Shelby GT350R-C versenyautóval.

A privát versenyzők és csapatok július közepétől rendelhetik meg a Multimatic Motorsports cégtől a gépet, amit egy speciálisan átalakított 5,2 literes V8-as blokk hajt körülbelül 450 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm forgatónyomatékkal; a motor beállításai már megfelelnek a Balance of Performance szabályrendszer előírásainak.

A GT4 hajtásláncában szárazkarteres kenési rendszer, valamint a ZF által kifejlesztett kéttárcsás kuplung és lendkerék működik. A könnyű és kompakt, hatfokozatú szekvenciális Holinger sebességváltó már sok versenyen bizonyította, hogy pneumatikus működtetése révén gyorsan, pontosan és egyenletesen kapcsolja a sebességfokozatokat. Kis tömegű karbonszálból készül az első légterelő, a motorháztető, a légbeömlő nyílás, a hátsó diffúzor, a tető, a csomagtérajtó, az ajtók és a hátsó légterelő – és az ehhez szükséges szakmai tudást a Ford GT versenyprogram tapasztalatai alapozták meg.

A versenyszintű fékerőről hatdugattyús Brembo féknyergekkel felszerelt, 380 mm-es első féktárcsák és négydugattyús Brembo féknyergekkel szerelt, 313 mm-es hátsó féktárcsák gondoskodnak.

A kanyarbajnok Mustang

A Formula Drift bajnoka és a Drift Világbajnokság háromszoros első helyezettje, Vaughn Gittin Jr. egy különlegesen átalakított Ford Mustang RTR Spec 5-D drift-autóval tér vissza idén Goodwoodba.

Gittin Jr. másik gépe, a Monster Energy Nitto Tire Ford Mustang RTR Spec 5-D kiállítási darab a drift-sztár versenyautójára épül, és gépházában egy Ford Performance Aluminator XS motor lapul, ami a Vortech kompresszornak köszönhetően 750 lóerős teljesítményt ad le 8000 1/perc fordulatszámnál. A teljes egészében állítható futóművel finoman szabályozható a Mustang RTR irányíthatósága, a karbonszálas karosszériaelemek pedig csökkentik a tömeget, ami gyorsabb reakcióidőt biztosít.

A vadonatúj Fiesta

A Ford goodwoodi standjának látogató a vadonatúj Ford Fiestát is megismerhetik, amely most először mutatkozik be a brit nagyközönség előtt.

A vadonatúj Fiesta a jelenleg kapható legfejlettebb technológiájú autó az európai piacon, hiszen felszereltségében olyan kifinomult vezetősegítő rendszerek vannak, mint a Gyalogosészlelő, ami immár éjszaka is segít a gyalogosgázolások elkerülésében, vagy az első Ford Aktív Parkolóasszisztens, ami automatikusan fékez, megakadályozva a parkolás közbeni koccanásokat.

A csatlakozási rendszerek listáján megtalálható a B&O PLAY hangrendszer és a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer, valamint a tablet-stílusú érintőképernyők, amelyek mérete akár 8 colos is lehet. A vadonatúj Fiesta stílusos új külsőt és forradalmain új belső kialakítást kínál, ráadásul az autó minden eddiginél könnyebben személyre szabható. A modell felszereltségében most először jelenik meg a nyitható, a tető teljes hosszában végigfutó panoráma üvegtető, maga az autó pedig még élvezetesebb vezetési élményt nyújt.

A Fiesta több mint negyven évének eddigi legátfogóbb és legsokoldalúbb modellválasztékában olyan variánsokat találunk, mint a stílusos Fiesta Titanium, a Ford Performance izomautók hangulatát idéző Fiesta ST-Line és a nagyobb autók luxusát kínáló Fiesta Vignale, jövőre pedig további két változat érkezik: a Fiesta Active crossover és a 200 lóerős Fiesta ST.

Új S-MAX ST-Line

A Goodwoodban debütáló új S-MAX ST-Line a Ford sportos modellcsaládját gazdagítja, amelyben olyan autók szerepelnek, mint az Edge ST-Line, a Focus ST-Line, a Kuga ST-Line és a Mondeo ST-Line.

A Ford ST-Line modelljeit az erős és takarékos EcoBoost benzinmotorok és TDCi dízelek mellett sportos hangolású menetdinamika és merész stílusjegyek jellemzik.

Az új S-MAX ST-Line karosszériáját hátsó légterelő és sportos kiegészítők teszik látványosabbá, nem beszélve a 18 colos, Rock metálfényezésű és fekete középrészű könnyűfém keréktárcsákról, az első és hátsó lámpatestek fekete keretéről, valamint a különleges ST-Line logókról. Az üléseket, a középkonzolt, a váltókart, a szőnyegeket és a perforált bőrrel borított kormánykereket exkluzív, vörös varrás díszíti. Az utastér sportos hangulatát tovább erősíti az alumínium pedálsor, a fekete tetőkárpit és az ST-Line küszöbburkolat.

Az erős motorok kínálatában ugyanúgy szerepel a Ford 210 lóerős biturbó 2,0 literes TDCi dízele, mint a 240 lóerős, 2,0 literes EcoBoost benzinmotor. A 2,0 literes TDCi blokk 150 és 180 lóerős változataihoz az első- és az összkerékhajtás közt észrevétlenül kapcsoló Intelligens Összkerékhajtás is megrendelhető.

Izgalmas programok a Ford standján

A Ford háromszintes standjáról lenyűgöző kilátás nyílik a Goodwood Fesztiválra, és a látogatók a két felső szinten felállított távcsöveken keresztül követhetik nyomon az eseményeket.

A vendégek kipróbálhatják a Lépés izgalmát is, ami arra csábítja őket, hogy 4,5 méter magasról ugorjanak le egy légzsákra. A nézőket parkour-atléták is szórakoztatják, akik naponta nyolcszor mutatják be műsorukat egy 9 méteres platformon, gyönyörűen koreografált zuhanásokkal, pörgésekkel és szaltókkal nyűgözve le a látogatókat.

A Ford és a Team Sky elit kerékpárcsapat együttműködésének szellemében a látogatók versenyezhetnek a Team Sky kerékpáros szimulátorán; a virtuális futam résztvevői kézzel készített Pinarello versenybiciklikkel mérkőzhetnek meg egymással.

A vendégek egy hihetetlen, 360 fokos virtuálisvalóság-program segítségével a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) izgalmát is átélhetik.

A LEGO rajongóinak tetszeni fog az 1:3 méretarányú LEGO Ford GT versenyautó és az életnagyságú pilóta-figura. A 40.000 kockából álló LEGO versenyautó megépítése három hétbe telt. A minden részletében valósághű overallt és sisakot viselő LEGO autóversenyző 67.252 kockából készült; magassága 1839,6 mm, súlya 61 kg, és hét LEGO-építő 304 munkaórájával készült el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: