DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - BMW 430i xDrive

Kupétető, keret nélküli ablakok, látványos sziluett és egy erős motor. A Grand Coupe, amely három helyett öt ajtóval melengeti a senior playboyok szívét, talán a legszebb BMW, ami ma kapható.

Jó dolog, mikor egy autó megosztó formájával lehetőséget kínál egy kis vitára, de itt ilyesmi szóba sem jöhet. Fiút, lányt, fiatalt, időset egyaránt lebilincsel az alacsony és széles coupe.

menetproba-bmw-430i-2017-01



Persze az igazi élmény továbbra is az, ha a vezetőülésben foglalhatunk helyet. Ellentétben ugyanis a közel egy éve tesztelt 330i-vel, amiben kissé idegennek éreztük ugyanezt a 252 lóerős erőforrást, ebben az autóban végre otthonára talált a motor. Remekül illik az autó jellegéhez, és a keményebb futómű, valamint a tökéletesre hangolt kormányzás az első pillanattól kezdve élménnyé varázsolja a vezetést. Ez pedig annak ellenére is igaz, hogy a német márka még ezt a teljesítményszintet is egy négyhengeres turbóval ugorja meg.

menetproba-bmw-430i-2017-02

Nem vitás, a 430i hordoz magában valamit a régi coupék világából, és kifejezetten férfias autó

A klasszikus felépítésű autó, amelyben a motor jól hátratolva és hosszában foglal helyet, remek úttartást biztosít, és már az első kanyarban mosolyt csal az ember arcára. Nem véletlenül: a BMW-nél alapkoncepció, hogy a vezetőnek közvetlen kapcsolata legyen az úttal, a kanyarok ívével, ez pedig hatványozottan igaz a kék-fehér emblémás márka sportos modelljeire. A 430i neutrális és kellőképpen direkt, ezért aztán hatalmas élmény lesz vele az összes szerpentin, szűk kanyar és körforgalom.

Szerencsére az automata váltó is tovább finomodott, és a 330i-ben tapasztalható némi határozatlanság immár nem jellemzi az adaptív rendszert. A visegrádi szerpentinen ugyanúgy olvasta a gondolatainkat, mint a belvárosi dugóban. Ha pedig akarjuk, akkor tövig nyomva a gázpedált mindenkit magunk mögött hagyhatunk, hiszen a 430i-nek 5,9 másodpercre van csak szüksége, hogy elérje a 100 km/órás sebességet. Ehhez képest egyáltalán nem sok az átlagban 9,5 literes fogyasztás száz kilométerenként.

menetproba-bmw-430i-2017-03

A 14 és fél milliós alapár viszont – noha a konkurenciával tökéletesen fedésben van – már egyáltalán nem kevés, ráadásul az extrák listája is elég hosszú: ha valaki megkívánná a tesztautónk által is viselt vajszínű bőrüléseket vagy a versenyautós kormányt, akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

Mindezt feledteti, hogy gyönyörű az ötajtós kupé, amely nemcsak formailag meggyőző: a motor erős és mérsékelten fogyaszt, a vezetési élmény pedig intenzív és sportos. Az autó presztízse nagyon magas, csakúgy, mint a minősége és a technológia színvonala, ami a kezelőszervek mögött megbújik.

menetproba-bmw-430i-2017-04

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4633/1811/1429 mm

Motor: 1998 cm3, 252 LE/ 5200-6500, 350 Nm/1450-4800

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,8 s

Alapár: 14 585 600 Ft

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: