a mindössze 1,4%-al bővülő, azaz kvázi stagnáló magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon a japán gyártó értékesítéseit 46,2%-al bővítve, 8,4%-os piaci részesedést elérve a harmadik helyen végzett. A Toyota prémium márkája, a Lexus ismételten túlszárnyalta még ezt a növekedést is: az előző év azonos időszakához képest 91,7%-os bővülés gyakorlatilag azt jelenti, hogy a világ vezető hibrid prémium márkája újra közel megduplázta hazai eladásait.
Egészen elképesztő a tavaly prémium márkájával, a Lexus-szal közösen a magyarországi környezetbarát hibrid eladások 82,2%-át jegyző Toyota idei lendülete: a rendre minden hónapban értékesítései rekordokat döntögető, januárban hazai személyautó és haszongépjármű piacon a második, áprilisban pedig 842 gépjármű értékesítésével a harmadik helyet is megszerző japán gyártó az év első négy hónapját tekintve 3056 darabos értékesítéssel, 7,9%-os piaci részesedéssel az ötödik helyen áll, a negyedik helyről mindössze 51, a harmadikról 206 darabbal lemaradva. Mindehhez az kellett, hogy a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló Toyota január és április között 62,7%-al növekedjen a mindössze 12,65%-al bővülő piacon, azaz értékesítéseit a piaci növekedés üteménél ötször gyorsabban növelje. A márka szárnyalása egyértelműen a hibrid modellek sikerére vezethető vissza, amely területen a technológiát jegyző, az elmúlt húsz évben világszerte immár több, mint 10,5 millió hibrid autót értékesítő gyártó jelenleg behozhatatlannak tűnő előnnyel rendelkezik versenytársaival szemben. Az év első négy hónapjában a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, ezen a hétvégén nyílt napok keretében a nagyközönségnek is bemutatkozó, hibrid hajtással is elérhető Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 18,1%-a), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (15,7%), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14,9%), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11,4%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10%), és az egyterű szegmens nagy favoritja, ott második helyen álló Verso bizonyultak.
A gyártó prémium márkája, a Lexus ennél is látványosabb ütemben növeli értékesítéseit: míg áprilisban 91,7%-al bővült a tavalyi év azonos időszakához képest az 1,4%-al növekedő piacon, addig az év első négy hónapjában 183 új autó értékesítésével 110,3%-al adott el többet, mint tavaly ugyanebben a periódusban, miközben a piac csupán 12,65%-al bővült. Ezzel gyakorlatilag a japán prémium márkának a piaci növekedés üteménél csaknem kilencszer gyorsabban sikerült javítania eladásait. Ezzel január és árpilis között a két márka közös piaci részesedése 8,4% lett, míg a Lexus prémium piaci részesedése 5%, amivel a világ vezető hibrid prémium márkája ötödik helyen áll a hazai prémium piacon. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (az első négy hónap értékesítéseinek 46,4%-a) és RX (37,2%) SUV modellek vitték a prímet, míg az IS (6%) értékesítéseinek várhatóan új lendületet ad majd, hogy megérkezett a modell legújabb generációja.
„A piac legszélesebb környezetbarát hibrid portfólióját kínáló Toyota és Lexus márkák hazai szárnyalása már önmagában nagy szerepet játszik a magyarországi újautó piac zöldebbé tételében: a tavalyi évben a Toyota hazai személyautó értékesítéseiből 20,4%-ot, a Lexus eladásaiból 95,7%-ot képviseltek a hibridek, az idei évben pedig ez az arány várakozásaink szerint még magasabb lesz majd. Ráadásul, míg a tavalyi évben még csupán 2,1%-ot hasítottak ki a hibrid eladások a teljes magyarországi újautó piacból, amelynek 82,2%-át a Toyota és a Lexus adta el, addig az idei évben várhatóan ez az arány is nagyságrendekkel növekszik majd.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Ez a pozitív tendencia több tényezőre vezethető vissza, amelyek között legalább olyan fontos, hogy márkáink a piaci növekedés ütemének sokszorosával növelik értékesítéseiket, mint az, hogy minket követő versenytársak dinamikusan bővítik a nem egyszer a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára alapuló hibrid kínálatukat. Az Európa számos nagyvárosából már most kitiltott vagy kitiltani tervezett dízel technológia magánvásárlók és flottafelhasználók között egyaránt rohamosan csökkenő népszerűsége pedig további teret adhat a hibrid meghajtás a tervezettnél is gyorsabb ütemű elterjedésének, és így a hazai újautó piac zöldülésének.” - teszi hozzá a szakember.