Bernhard Maier, a Skoda igazgatótanácsának elnöke és Jozef Kabaň, a Skoda vezető tervezője a Bécsi Autókiállítás előestéjén egy körülbelül 20 perces járműbemutató keretében első ízben mutatja be a nyilvánosságnak az átdolgozott Skoda Octavia COMBI és a Skoda Octavia RS modelleket. A legmodernebb műszaki megoldások és az új formai nyelvezet jóvoltából a Skoda alsó középkategóriás sikermodellje még több dinamizmussal és érzelemmel folytatja pályáját.
LED-technikájú fényszórók ékesítik a jármű új elejét
A jármű szélesebb hűtőráccsal ellátott, markáns elejét kristályszerű megjelenésű fényszórók és az új kialakítású lökhárító még szélesebb, méhsejtrácsozatú légbeömlő nyílásai díszítik. A fényszórók akár teljes egészében LED-technikával és adaptív fényszóró-szabályzási rendszerrel is elérhetők. A C alakot formázó, LED-technikájú hátsó lámpák immár a felületük teljes egészén homogén fényt bocsátanak ki. A Skoda Octavia hossza néhány milliméterrel gyarapodott, míg a hátsó nyomtáv akár 30 milliméterrel szélesebb a szerelt gumiabroncstól függően.
Az utastér még igényesebb kialakítású és felszereltségű, emellett a műszeregységet és a légkondicionáló kezelőpaneljét is átdolgozták. Az ajtók új LED-technikájú hangulatvilágításának színe tíz árnyalatban szabályozható. Az új Simply Clever megoldások közé tartozik a hátsó üléssor két USB-csatlakozója, az első ülések háttámláján található lehajtható asztalkák, a kombi csomagterében a kivehető LED-zseblámpa, és a fűthető kormánykerék.
Segítőkész infotainment rendszerek és a Skoda Connect iránymutató megoldásai
Az új generációs infotainment rendszerek kezelőelemei üveghatású dizájnúak, a kapacitív kijelzők a finom érintésekre is reagálnak. A Columbus, a legfejlettebb navigációs rendszer 9,2 col képátlójú képernyővel rendelkezik, és emellett WLAN-hotspot funkciót kínál, valamint LTE-modult is, a kifejezetten gyors adatátvitel érdekében. Bizonyos okostelefonok akkumulátora a MobilBox segítségével induktív módon tölthető.
A Skoda Connect iránymutató információs, szórakoztató és vezetőtámogató mobil online szolgáltatásokat kínál. További internetes szolgáltatások érhetők el az okostelefonra telepíthető ŠKODA Connect alkalmazással.
Vezetőtámogató rendszerek a biztonság és a kényelem fokozására
Az elektronikus vezetőtámogató rendszerek kínálata jelentősen túlmutat az alsó középkategóriában megszokottakon. Új a palettán a vontatmánnyal tolatva történő manőverezést megkönnyítő asszisztens, a prediktív gyalogosvédelem, a holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Detect), a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Rear Traffic Alert) és a proaktív utasvédelmi rendszer (Crew Protect Assist), amely a városi vészfékező funkciót is kínáló Front Assist rendszerrel is összedolgozik.
Átfogó motorkínálat, DSG váltók és összkerékhajtás
A Skoda Octavia és a Skoda Octavia COMBI modellek esetében négy benzinmotor (TSI), négy dízelmotor (TDI) és egy benzin-földgáz kettős üzemű egység (G-TEC) áll a vásárlók rendelkezésére. Az erőforrások 63 kilowatt (86 lóerő) és 135 kW (184 LE) közötti teljesítményt kínálnak. A kézi kapcsolású sebességváltók mellett (a belépő benzinmotor és a belépő dízelmotor kivételével) minden aggregáthoz választható DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó is – a kínálat újdonsága a hétfokozatú DSG. Az 1.8 TSI és a 2.0 TDI kivitelek a 4x4 jelzésű összkerékhajtással is elérhetők. Új kombinációt jelent a 2.0 TDI (110 kW / 150 LE), a DSG váltó és a négykerékhajtás együttese – ez az első összkerékhajtású Skoda Octavia, amelyhez hétfokozatú DSG váltó társul. Opcionálisan elérhető a Dynamic Chassis Control (DCC) adaptív lengéscsillapítás-szabályzás, amellyel a lengéscsillapítók karakterisztikája a kényelmestől a sportosig szabályozható. Az összes motor megfelel az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.
RS: kiemelkedően sportos modellek
A Skoda Octavia és a Skoda Octavia COMBI csúcsmodelljei az RS változatok. A 2.0 TSI benzinmotor esetében a teljesítmény 7 kilowattal (10 lóerővel), 169 kilowattra (230 lóerőre) emelkedett. Ez a változat 6,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz kilométer/óra sebességre, legnagyobb sebessége pedig 250 km/h. Ezzel az RS 2.0 TSI a vállalat történelmének eddigi legerősebb és leggyorsabb Skoda Octavia modelljévé lép elő. A TDI erőforrás a hatékonyságával nyűgöz le, hiszen átlagosan csupán 4,5 liter gázolajat fogyaszt száz kilométerenként. A sportfutómű jóvoltából a karosszéria 15 milliméterrel közelebb kerül a talajhoz, a hátsó nyomtáv a korábbinál 30 milliméterrel szélesebb. A kínálatban 17–19 col peremátmérőjű keréktárcsák szerepelnek. A jármű dinamikus karakterét ezenkívül az ESC elektronikus menetstabilizáló rendszer XDS+ elektronikus differenciálzár-hatású funkciója, valamint az opciónálisan választható vezetői profil-választás funkció emeli ki.
Egy sikermodell története
A Skoda Octavia a Skoda típuskínálatának legnagyobb példányszámban értékesített modellje. A típus 1996-os debütálása óta máig világszerte több mint ötmillió példányt értékesítettek. Az immár harmadik nemzedékből a 2016-os évben 436 300 darabot szállítottak ki világszerte, az alsó középkategóriás típus adta a márka összes értékesítéseinek több mint 38 százalékát. Európában 255 100 OCTAVIA talált gazdára, ez az előző évhez képest 4,2 százalékos növekedést jelent.