A Kiának egy ideje az a kommunikációja, hogy a márka megérkezett a prémiumligába. A kategóriaugrás azonban nemcsak jól fogalmazott sajtóközleményekben és magasabb árban nyilvánult meg, a kijelentést tettek is megelőzték.
A Sportage például tavaly újult meg, és rögtön egy igen érdekes játékot játszik vele a gyár: az alapkivitele már valamivel hat millió alatt elérhető a magas fordulaton járó 1,6-os motorral és elsőkerék-hajtással. Ennek a modellnek az ellentéte, a négykerék-hajtású, 400 Nm nyomatékot tudó kétliteres turbódízel, plusz az automataváltó és a GT Line felszereltség.
Az is csábító, hogy az autó a konkurensekénél szélesebb (1855 mm), így az utastérben hatalmas a hely. A belsőn látszik az igyekezet, jó az anyagválasztás, és a kidolgozás is megfelelő, ami kicsit visszavett a lelkesedésből, a teljesen fekete belső, ami nekünk elég komornak tűnt. Az összes ülést lehetett fűteni, az első kettőt pedig hűteni is – előbbit ki is próbáltuk a hideg reggeleken, remekül működött.
Ami szintén szimpatikus és gyakorlatias, hogy a tervezők nem követték a ma divatos, mindent a központi kijelzőre telepítünk irányvonalat: a szellőzés és más sokszor használt funkciókat jó érzettel lehet kapcsolni a képernyő alatt. Így az átlagnál kisebb kijelző csak a szórakoztatásért és a TomTomtól érkezett navigációért felel. Elektronikai vonalon elég erős a Sportage, az automata parkolástól kezdve, sok hasznos és jól működő vezetési segéd található a fedélzeten.
A prémiumszint elérésére való törekvés mellett a praktikus ötleteknek is jutott hely: az 503 literes csomagtér rolóját el lehet rejteni a csomagtérben, és a hátsó üléstámla hét fokozatban dönthető. A hátsó ülések síkba helyezését követően 1330 literes tér keletkezik.
Az alapmodellhez viszonyított dupla ár nem véletlen, itt lényegében egy európai csúcsmodellről van szó. Mindez nemcsak a felszereltségen és a kinézeten látszik, hanem a felvonultatott technikán is. A 185 lóerő, 400 Nm párosa és a négykerék-hajtás minden időjárási körülmény között jól kezelhető, bolondbiztos autóvá teszi a Sportage-et. Az új fejlesztésű futóműveknek köszönhetően viszonylag közvetlen a kormányzás. A terepjárás feledhető, ez más gyártmányok területe, mint azt a kocsi abroncsai és a személyautókkal vetekedő hasmagasság is bizonyítja.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4480/1855/1645 mm
Motor: 1995 cm3, 185 LE/ 2775–4000, 400 Nm/1750–2750
Gyorsulás (0–100 km/h): 8 s
Ár: 11 046 000 Ft (alapár: 5 799 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Hungary Kft.