A Ford eddig több mint 21.000 új Mustangot értékesített Európában, és ebből 1.600 darabot a belga rajongók rendeltek meg. Ez azt jelenti, hogy az ország 7.590.000 autóvezetőjéből minden 4.693-dik ember egy Mustang volánja mögött ül, ami messze a legmagasabb arány az európai kontinensen.
Mögöttük a listán Németország és Nagy-Britannia következik, ahol az Európában eladott új Mustangok fele talált gazdára tavaly óta, azaz 51 évvel azt követően, hogy az első Mustang 1964-ben bemutatkozott az USA-ban. A német autósok 7.280 Mustangot rendeltek (vagyis egy ilyen autó jut 7.700 autósra), a britek pedig 4.761 Mustangot vásároltak (itt 7.743 autóvezetőre jut egy ilyen autó).
Az értékesítési rangsorban 2.126 darabbal Franciaország a harmadik, Belgium a negyedik, mellettük pedig több kisebb populációjú országban, például Svédországban, Svájcban vagy Magyarországon is komoly érdeklődés mutatkozott a Mustang iránt, ami tavaly a világ legkelendőbb sportkupéjának címét is elnyerte. Itthon a Mustang az idén értékesített 116 darabbal toronymagasa, 28 százalékos részesedéssel vezeti a sportautó szegmenst.
“A Mustang olyan autó, aminek Európában is masszív és lelkes rajongótábora van,” vélekedett Laurent Charpentier, a Ford Belgium ügyvezető igazgatója. “Ez egy igazán egyedülálló sportkocsi; olyan autó, amire néhány vevője szó szerint egy életen át várt.”
Belgiumban régóta rajonganak a gyors autókért. A híres Circuit de Spa‑Francorchamps az egyik első versenypálya, ahol Formula 1 futamot rendeztek, a belga Jacky Ickx pedig hatszor győzött a Le Mans 24 órás futamon (ebből egyszer egy Ford GT-40 volánja mögött), 21-szer állt dobogóra az F1-ben, sőt még a Dakar Rallyt is megnyerte.
Az új modell legnagyobb rajongói közt van a magát “Mustang-őrültnek” nevező Adelbert Engler is, aki Heusden Zolderben él, és otthoni gyűjteménye 5.500 Mustang modellautót számlál, emellett pedig néhány valódi klasszikus Mustang tulajdonosa is.
“Az évek során minden interjút, filmet és videoklipet megnéztem, és mindenhová elmentem, ahol a Mustang szerepelt,” mondta el Engler, aki most türelmetlenül várja, hogy végre átvehesse sárga Mustang kupéját, amit a 2,3 literes EcoBoost motor hajt majd.
A Mustang európai vásárlói választhatnak az 5,0 literes V8-as és a 2,3 literes EcoBoost erőforrások, valamint a kupé és a kabrió karosszéria között. A legnépszerűbb fényezések a vörös, a szürke és a fekete; az európai vevők 72 százaléka rendel kupé kivitelt, és 64 százalékuk választja a V8-as motort. Magyarországon ez az arány a 90 százalékot közelíti a 421 lóerős V8 javára. Az EcoBoost változatok Dél-Európában a legnépszerűbbek.
A tavalyi évhez képest a Ford idén kétszer annyi nagy teljesítményű autót, vagyis Mustangot, Focus RS-t, Focus ST-t és Fiesta ST-t értékesített.