DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Mazda MX-5 G131 Revolution MT

A Mazda ismét nagyot alkotott, az újdonság hozta a tőle elvártakat. Az érdekesség, hogy az alapmodellt próbáltuk, tehát nincs az autóban önzáró differenciál, rengeteg lóerő és sok más finomság.

Aki véletlenül nem ismerné az MX5, Miata, Eunos roadster néven 1989-től forgalomban levő kétülésest, annak pár szóban a típusról. Az MX5 mindenféle rekordot megdöntött a műfajában és már jó ideje legendás négykerekű. A negyedik generációs modell tavaly került a vásárlókhoz, tehát itt már be lett vetve a Skyactive rendszer, ami nagyon leegyszerűsítve a könnyű karosszéria és az alig fogyasztó motor párosát jelenti. Ehhez jött a lónak és lovasának harmóniában létének a filozófiája és a Mazdánál most uralkodó formanyelv. Ezeknek a keveréknek a terméke az MX5, amely mellett elég nehéz elmenni érzelmek nélkül, és még nem volt vezetve a kicsike!

A jelző nem véletlen, mert 122 cm az autó magassága, a hossza pedig négy méteren belül van. Tehát az MX5 a Peugeot 208-nál valamivel rövidebb, lapos autó. Aki esetleg az íróasztal mellől álmodozik a nyitott gépről, az nézze meg személyesen: 180 cm fölött és ez alatt korpulens alkattal (testesen, kövéren) szűk és kényelmetlen az autó. Ez mellett a billegős rugózást, a minimális utastérbeli tárolóhelyet és a kicsi csomagtartót lehet felhozni kritikaként. (Az utóbbi kettő, tipikus roadster probléma.)

A tervezők mindenhol jól teljesítő autót varázsoltak az 1500 köbcentis motorral szerelt, 975 kilós MX5-ből. Lassú tempójú erdőben suhanáskor és hétezres fordulat fölött járó motorral való száguldásban is helyt áll, hogy csak a két végletet említsük. A tető egy kézmozdulattal hátra húzható, így gyorsan élvezhetővé válik a napsütés és a jó levegő. A váltó kapcsolhatóságáról ódákat lehet zengeni. Ha valaki kihasználja a hátsóhajtás legfőbb előnyét, hogy az autó kis ügyeskedéssel - biztonságos körülmények között - keresztbe tehető, az még Ken Blocknak is képzelheti magát. A „legszörnyűbb” az egészben, hogy a „kínzások”, ellenére a fogyasztás a földön maradt, a teszt átlaga 7,2 liter lett.  

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 3915/1735/1225 mm

Motor: 1496 cm3, 131 LE/ 7000, 150 Nm/4800

Gyorsulás (0-100 km/h): 8,3 s

Ár: 7 676 800 Ft (Alapár: 6 399 900 Ft)

Tesztautó: Mazda Motor Hungary Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: