DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

A villámos egyterű a kategória élére tör

Ebben a járműosztályban az Opel most először kínál adaptív, LED-es technikájú AFL menetfényt, abból is a legfrissebb generációt.

opelzafira2017d_1



Mióta az Opel 1999-ben bevezette az integrált, hétszemélyes ülésrendszerét a kompakt autók kategóriájában, a sokoldalúság és a legmagasabb szintű komfort egyedülálló ötvözetének számít a Zafira. Azóta mintegy 2,7 millió Zafira talált vevőre; főképp családok és üzletemberek vásárolják, akik hosszú utakra keresnek éppoly tágas és sokoldalú, mint kényelmes járművet.

Új, dinamikus formájú fényszóró és a korábbinál jóval sportosabb hűtőmaszk emeli ki a Zafira naprakész designját, a dupla ívű LED-es nappali menetfény alapvetően meghatározza az autó markáns megjelenését. Ugyanakkor a kompakt egyterű sziluettje szinte változatlan maradt, s a hátsó részhez is csak finoman nyúltak a formatervezők.

opelzafira2017c_1

Alapvetően átalakult viszont az utastér, mely letisztultabb, rendezettebb és könnyebben kezelhető lett. A nagy szélvédő és a magas üléspozíció optimális kilátást biztosít, miközben az új Zafira valamennyi fontos funkciója, a képernyő és a nyomógombok egyaránt a vezető kezére esnek. Az infotainment-rendszer monitora eddig például a középkonzol felső részén volt, most lejjebb költözött és érintésre is reagál, így jócskán lecsökkent a gombok száma.

opelzafira2017e_1

Az Opel egyébként kétféle, utolsó generációs IntelliLink infotainment-rendszerrel kínálja a kompakt méretű buszlimuzinját.  Már a Radio R 4.0 verzió is behozza az okostelefonok világát, hiszen mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto rendszerrel kompatibilis. A Navi 950 változat viszont beépített navigátort is tartalmaz. Ráadásul már az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens is az utasok rendelkezésére áll, automatikus baleseti segélyhívással és sok egyébbel, például az úti célok letöltésével.

opelzafira2017g

Akárcsak az eddigi Zafirában, a vezető és utasai most is – opcionálisan - hat irányban állítható, AGR-tanúsítású ergonomikus ülésekben foglalhatnak helyet, melyeket egy multifunkciós FlexRail® középkonzol egészít ki.  Az első ülések közötti flexibilis tároló többek között egy nagy fiókot és italtartót foglal magában, és alumíniumsíneken elcsúsztatható, hogy tökéletesen ki lehessen használni a helyet. A második sori utasokat szintén tágas és komfortos tér fogadja. A középső ülés támlája előrehajtható, ezzel kényelmes kartámaszt képez a két szélső ülésnek. A harmadik üléssor teljes egészében előrehajtható, ilyenkor sík rakodófelületet alakul ki a poggyásztérben. Kívánságra panoráma-szélvédő és –tető fokozza a térérzetet. Ha szükséges, akkor a Zafira furgonként is beválik, hiszen az öt ülés mögött 710 liternyi tér várja a csomagokat, mely a középső ülések eltűntetésével akár 1860 literesre is bővíthető. Ezen túlmenően több mint harminc rakodóhely van a Zafirában, s feltétlenül említést érdemel a négy bicikli szállítására képes FlexFlix kerékpártartó.

opelzafira2017a_1

Az Opel mérnökei ezúttal is megfeleltek a márka jeligéjének, széles körnek téve elérhetővé a korszerű technikát, például a LED-es adaptív AFL fényszórót. Fénykévéje mindig automatikusan alkalmazkodik a pillanatnyi menethelyzethez, így mindig optimális a világítás, mások elvakítása nélkül. A rendszer kilenc különböző funkciót lát el, mint a városi és országúti világítás, a dinamikus kanyar- és a statikus lekanyarodási világítás, a beparkolási fény, valamint a Túra-mód és a Stop-funkció.

opelzafira2017f

Ennek a modern műszaki megoldásnak az egyik „alapja” az Opel frontkamerája, mely számos más asszisztenst is támogat. Többek között a jelzőtábla-felismerést, a követési távolság jelzőt. További vezetőtámogató rendszer az ütközésre figyelmeztető segéd, mely látható és hallható jelzést ad, ha veszélyesen lecsökken az előttünk haladó autóhoz képesti távköz. A sáv-asszisztens automatikusan lép működésbe 60 km/óra fölött, és a műszerfalon felvillanó szimbólummal, illetve jelzőhanggal figyelmeztet a fogalmi sáv véletlenszerű elhagyására.

opelzafira2017_1

Külön fejezetet érdemel az adaptív sebességszabályozó és a FlexRide-futómű. Az előbbi a hűtőmaszk mögötti radarérzékelőkkel tartja az előre beállított menetsebességet és követési távolságot. Az utóbbit három fokozatban – távoli, közepes, közeli – választhatja meg a vezető. Az adaptív mechatronikus FlexRide futómű pedig folyamatosan alkalmazkodik az autós vezetési stílusához és a helyzethez. A Zafira vásárlói széles motorkínálatból válogathatnak, hiszen ez a kategória egyetlen járműve, amely mindenféle hajtóművel a rendelkezésükre áll: dinamikus benzines- dízel, cseppfolyós gáz- és földgáz-üzemmel egyaránt. Idén szeptemberben már a megújult modellel találkozhatunk a márkakereskedők szalonjában!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: