DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Menetpróba - Ford Mustang GT Fastback

Megérte várni a Ford legfrissebb vadlovára, amely végre hivatalosan is kapható Európában. Az újdonság jó áron nyújtja a lóerőket, ráadásul V8-as szívó motor gurgulázik benne és hátul hajt. Lehet, hogy mindez a kombináció utoljára áll a fanatikus rajongók rendelkezésére?

Az utóbbi idők egyik legnagyobb hatású tesztautója volt a Mustang: rengetegen megfordultak utána már akkor is, amikor még nem is volt beindítva a motorja. A formájáról felesleges ódákat zengeni, a képek sokat mondóak, de elárulhatjuk: élőben még jobban néz ki. Az autó árazása is remek, tízmillió forint körüli összegért legendás nevet, dögös külsőt, V8-as motort és hátsókerékhajtást kapunk. Ezzel a csomaggal nagyon erős és ritka a kék ovál ajánlata, amelyhez foghatót Európában senki sem kínál.

 

Pár amerikaias dolog persze van benne, ami kritizálható. Mosolyra késztetős az éjszaka, a külső tükörből az aszfaltra vetített vadló forma, a megszokott amerikai autós mantrát is elő lehet venni, ami az olcsó műanyagokat szidja a fülkében. A spórolósak dünnyöghetnek az ötliteres motor alaphangon 12 literes fogyasztásán is, ami hajtva, könnyedén belekergethető 20 literbe. Ezeken lehet fanyalogni, hisztizni, bezzeg németautózni, de a Mustang által generált érzelmek úgy elsöprik az ellenérveket, mint a huzat a kártyavárat.     

Ezek után csak élvezet marad: a Line lock program kapcsolójának hatására az első fékekre több erőt ad a rendszer, miközben a hátsó kerekeket lehet pörgetni. (Ez drága mulatság a 19 colos sportgumik miatt – de akad-e ember, aki legalább egyszer nem próbálja ki?) Az élvezetek felsorolásánál ott van még a hátsóhajtás, ami esetünkben hatsebességes automatával párosul és szerencsére ott a zárható differenciál (sperdifi). A maga módján precízen vezethető, de ha nem vagyunk figyelmesek, megy keresztbe, csúszós úton pedig érdemes különösen óvatos lenni vele, mert könnyedén az árokba vagy a menetiránnyal szemben találjuk magunkat. Mielőtt bele élné valaki magát az MX5-féle habkönnyű, kanyarvadász mozgásba, jeleznénk, hogy a jármű súlya 1700 kiló fölötti.

A motor hangja indításkor egekbe emelő, magasabb fordulaton azonban lehetne hangosabb és egy fokkal karakteresebb, de ezen egy sportosabb dob vagy rendszer szerencsére könnyen segít. A Mustang küllemével nehéz betelni, a forma ezerrel pörgeti a lelkesedés generátort, ezért a kocsi megközelítése is élmény. 

Műszaki adatok

Hossz/szél./mag.: 4797/1916/1381 mm

Motor: 4951 cm3, 421 LE/ 6500, 530 Nm/4250

Gyorsulás (0-100 km/h): 4,4 s

Ár: 14 464 000 Ft (Alapár: 11 270 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: