DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Menetpróba: BMW X5 M

Az élet értelmét is könnyebb meglelni, mint megválaszolni azt a kérdést, hogy mi szükség van egy 575 lóerős autóra a magyar közutakon, de az biztos, hogy az autóban szunnyadó, folyamatosan jelenlévő, gigászi erő úgy bizsergeti lelkünket, mint mikor szívünk szerelme táncra kér fel bennünket a házibulin: félünk, félünk, de nagyon akarjuk. De mi lesz majd azután? Összeköltözünk? Mivel fognak telni a mindennapjaink? Mi lesz, ha véget ér a mámor?

Nem kell megijedni: az X5 M a tűzijátékon kívül is számos kiemelkedő tulajdonsággal bír, melyek átsegítik az embert a nehéz, unalmas napokon. Van egy nagyszerű hifi, ami kifinomult hangzással kényezteti a fület, elektromos, memóriás, hűthető-fűthető ülések, amelyeken annyi gomb van, mint más autóban összesen, LCD-monitor az utasoknak, head-up kijelző, valamint a rendkívül igényes anyagokkal borított műszerfalon és az ajtókon átívelő fénycsík, amelynek színét mi változtathatjuk. Ez utóbbit feltétlenül állítsuk kékre, hogy mindig eszünkbe juttassa az autó kompozit-féktárcsáit körülölelő hatalmas, M-logós féknyergeket.

BMW_X5 M_01



Ne feledjük, az X5 M esetében „a világ legerősebb betűje” nem egy dizájn-csomagot takar: a BMW sportrészlege a nagy és nehéz X5-ből egy csodálatosan vezethető Gran Turismót varázsolt, amely tökéletesen leplezi valós méreteit. Sportautósan kanyarodik, a kormánya közvetlen, tapadása pedig fenomenális. Ebben persze nyilván nagy szerepe van az összkerékhajtásnak, valamint a rendkívül széles, elől 285/40, hátul pedig 325/35-ös Michelin Super Sport gumiknak is, melyeket kifejezetten ehhez az autóhoz fejlesztettek. Masszív, fáradhatatlan fékei pedig egyértelműen alkalmassá teszik arra, hogy belevágjunk vele akár egy nürburgringi kalandba is. Biztosra vehetjük, már a pályához vezető út is hatalmas élmény lesz. Arra persze nem árt felkészülni, hogy 500 kilométernél sokkal többet aligha fogunk kihozni egy tank benzinből: a hatalmas teljesítménynek és a csodálatos V8-as gurgulázásnak ára van. Ennek ellenére a 16-17 literes átlagfogyasztás egy ilyen erős és nehéz autó esetében elfogadható érték.

BMW_X5 M_03

Aki pedig nem jut ki vele egy versenypályára, vagy nem is akar, az élvezheti azt, hogy egy olyan autóban ül, amely a leggyorsabbak között van a magyar utakon. Hiszen a 2,3 tonnás X5-ös szűk négy másodperc alatt gyorsul százra, ami megegyezik a legújabb Porsche 911 Carrera értékeivel. Nem mintha az ilyen a mutatványokra sokszor lenne szükség, mivel a gyorsulás száz felett is olyan vehemens, hogy szinte fel sem fogjuk, máris túlléptünk minden megengedett sebességet.

És ezzel tulajdonképpen el is érkezünk az egyetlen negatív tényezőhöz az autóval kapcsolatban. A vállunkon ülő kisördög ugyanis állandóan a V8-as érces, öblös hangját akarja hallgatni, ahogy növekszik a fordulatszám. Persze alacsony fordulaton, sőt még alapjáraton is élvezetes a muzsika, de a gyorsulás hevessége és az ahhoz párosuló hanghatás függővé tesz. És ehhez még adjuk hozzá, hogy a nyolcsebességes automatika a keményebb gyorsítások alkalmával váltáskor csupán a gyújtást szakítja meg egy pillanatra, ami versenysportot felidéző durrogást eredményez. Naná, hogy az ember ezt szintén újra és újra át szeretne élni.

BMW_X5 M_02

Nem árt tehát az óvatosság a potenciális vevőkör részéről: a BMW minden tudását felhasználva, átgondolt és briliáns mérnöki munkával valóban megszelídítette a tomboló óriást, de a higgadt és józan sofőrt már nekünk kell mellékelni.

Hossz/szél./mag.: 4880/1985/ 1754 mm

Motor: 4395 cm3, 575 LE/ 6000–6500, 750 Nm/2200–5000

Gyorsulás (0-100 km/h): 4,2 s

Ár: Ft (Alapár: Ft)

Tesztautó: BMW Magyarország Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: