DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Ha nem elég a gyári – Wheelsandmore Audi R8 V10

Az Audi R8 – különösen a V10-es motorral – még a legzordabb arculattal sem nevezhető lomha autónak. A Lamborghiniből is ismerős 5,2-es alapesetben is 525 lóerős és az 530 Nm-es forgatónyomatékot tud, ami a finoman dolgozó hatos kézi váltóval, és az Audi Quattro hajtásával párosítva még a legfinnyásabb arcát is képes erőteljes bőrpírral ellátni.

A brutális vezetési élményhez – elég csak megemlíteni a 3.6-os sprintidőt és 314 km/h végsebességet - mennyei muzsika is párosul, így panaszra senkinek sem lehet oka.

2015-Wheelsandmore-Audi-R8-V10-Spyder-1-01



Persze a deviancia embertársaink egyik alap tulajdonsága, így akadnak olyanok, akik ennek kezelésével foglalkoznak. Jelen esetben természetesen nem a pszichiátriára gondolnék, hanem a Wheelsandmore cégre, ahol a hogyan facsarjunk ki még több teljesítményt alapelv érvényesül.

2015-Wheelsandmore-Audi-R8-V10-Spyder-4-1440x900

Új motorvezérlő szoftverükkel és a változó szelepvezérlés beállításának finomításával, valamint speciális légszűrővel a teljesítményt 620 lóerőig, a forgatónyomatékot pedig 590 Nm-ig emelték. A menetteljesítmény pontos adatait ugyan nem adták meg, de az adatok alapján sejthető, hogy a gyorsulási érték valahol 3 másodperc környékén lehet, és a végsebesség is 350 km/h-ra elemelkedett. Ahogy lenni szokott, a megjelenésen is csiszoltak egy keveset.

2015-Wheelsandmore-Audi-R8-V10-Spyder-2-1440x900

A három részes, 20 colos egyedi felniken elől 255/30R20-as, hátul 305/25R20-as gumik feszülnek – legalább is a kupé esetében, mert a Spydernél 10 millméterrel keskenyebb futófelületűt használtak, hogy a zajt egy kicsit csökkentsék. Bár szerintem a szélesebbel is jól szólhat – főleg 300 felett…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: