Ezeknek az autóknak hangulata volt már a gyújtáskulcs elfordítása előtt is, ha pedig meglódultak a dugattyúk a motorháztető alatt, a kormánykerék mögött nem volt olyan játékos, akinek ne emelkedett volna meg a többszörösére az adrenalin szintje. Hosszú szünet után az Abarth jól csengő neve kezdte feléleszteni ezt a szellemet, ami úgy tűnik további áldozatszedésre indul. Ha már a crossovereké lett a világ, olasz testvéreink úgy gondolták, hogy ideje átfésülni kicsit a modellpalettában levő bevásárló autót, és valami rendes bringát faragni belőle.
A Punto padlóvázára épített külső pótkerekes, tetősínes, erős padlóburkolatos Avventura, amit kizárólag Indiában forgalmaznak, alapvetően nem a száguldásról szól. Mivel rossz utakra tervezték, úgy döntöttek, nem ültetik le és nem cserélik le keményebbre a rugókat és a lengéscsillapítókat feszesebbre, mert azzal csak tükörsima aszfalton lehetett volna vele maradandó sérülések nélkül autózni. A motort viszont kihajították, és a 140 lóerősre felpumpált 1,4-es turbómotort ültették az orrába. A váltó maradt az olcsóbb ötgangos kézi, de azért így is 9,9 alatt ugrik százra a családi kedvenc, és a fogyasztást is 6 liter körül ki lehet hozni. Ha már száguldunk, azért megállni is kellene, így a csúcs Punto első és hátsó féktárcsáit szerelték fel, és a felnik mérete végre 16 colos lett. A vételár az ottani árfolyamon számítva 4,2 millió forintnak felel meg, ami egész elfogadható. Így végre a családfő is garázdálkodhat egyet, ha vége a családi programoknak…