DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

A Suzuki a 66. Frankfurti Autószalonon

A 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a Suzuki a világ elé tárta új ötajtós kompakt autóját, a Balenót. Stílusát, a helykihasználást és a felhasznált technológiákat tekintve a Baleno új szintet képvisel.

Az új ötajtós kompakt kocsi, a Baleno

Stílusos formatervével, tágas belső terével és a Suzuki legújabb műszaki megoldásaival a Baleno az ideális ötajtós kompakt autó: hasznosítja azt a tudást, amit a Suzuki hatvan év során halmozott fel a kisautók gyártása terén.

12_BALENO_scene_mood_k



Megjelenésében a Baleno sportos és elegáns; dizájnkoncepcióját az „energikusan áramló folyadéktömeg” témájára alakították ki. A kocsi belsejében elöl és hátul is kényelmesen elférnek a felnőtt utasok, a csomagtér pedig kategóriaelső a maga 355 literes* térfogatával.

A menetteljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság növelése érdekében a Baleno új műszaki megoldásokat vonultat fel: ilyen az újonnan fejlesztett platform, a közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotor, valamint a Suzuki „okos”, integrált gyújtásgenerátorral felszerelt enyhe hibridmegoldása, az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). A jármű finomhangolását sorozatos tesztek során Európában végezték; a Baleno kínálta vezetési élmény a Suzuki azon törekvésének eredménye, amely megteremti az egyensúlyt a kocsi fürgesége és az utazás fokozott kényelme között.

13_BALENO_interior_k

Az új Baleno forgalmazása jövő tavasszal kezdődik Európában.

*A Suzuki által a B szegmensbe sorolt (3,7–4,0 méter teljes hosszúságú) ötajtós modellek között, a Német Autóipari Szövetség (VDA) módszerével végzett mérés szerint.

SUZUKI NEXT 100: az új középtávú üzleti terv

2015 júniusában a Suzuki megalkotta és bejelentette SUZUKI NEXT 100 elnevezésű, öt évre szóló középtávú üzleti tervét, ami a Suzuki-vállalatcsoport következő száz esztendejét hivatott megalapozni, azt követően, hogy a társaság száz éves lesz 2020-ban.

A terv, amelynek sarokköve a Suzuki alapelve, miszerint a középpontban a vevő áll, célul tűzi ki a vállalat értékének növelését és a fenntartható növekedés elérését, Ennek eszköze a teljes vállalatcsoport egyesítése, a „közös csapat” strukturális reformja, a globalizáció elősegítése és a Suzuki üzleti alapjainak megszilárdítása. A gyártási tevékenység erősítésére – összhangban a Suzuki minőségközpontú szemléletével – az egész vállalatcsoportban meg kell izmosítani a műszaki fejlesztést, és növelni kell a termelékenységet, hogy olyan termékek jöjjenek létre, amelyek túltesznek a vevők elvárásain. Mindezektől az intézkedésektől a Suzuki azt reméli, hogy konszolidált nettó értékesítési árbevételét a 2014. április 1-től 2015. március 31-ig tartó üzleti évben elért 3015,5 milliárd jenről (6906,4 milliárd forintról), 2019-re, vagyis a 2018. április 1-től 2019. március 31-ig tartó üzleti évre 3700 milliárd jenre (8474,1 milliárd forintra) lesz képes növelni.

A gépkocsi üzletágban a Suzuki úgy növeli a fejlesztés hatékonyságát, hogy egységesíti a járműplatformokat és a motorfejlesztésre összpontosít. A következő öt évben húsz új modellt készül bevezetni világszerte, és globális eladásait folyamatosan növeli: a 2014-es üzleti évben értékesített 2,87 millió autóról a 2019-es üzleti évre már 3,4 millió gépjárműre. A Frankfurti Autószalonon ma bejelentett Baleno az első lépés e húsz modell felé.

Annak érdekében, hogy a fejlett technológiák finomítása és a korszerű formatervezés segítségével tovább erősödjön a gyártás, a Suzuki évente több modell bevezetésére készül a számára fontos európai piacon. A cél 280 ezer eladott autó Európában a 2019-es üzleti évben. A jelen üzleti évben az új modell piacra vitele mellett a Suzuki jelenlegi termékkínálatát is vonzóbbá kívánja tenni, például a Vitara új, sportos változatával, az S felszereltséggel, s idén 205 ezer jármű eladásával számol Európában, ami 5 százalékos bővülés az előző üzleti év értékesítési eredményéhez képest.

02_VITARA-S_scene_outdoor_k

Az új Vitara S

A Vitara termékvonal, amely 2015 tavasza óta keresett termék a piacon, új taggal bővül: az S felszereltséggel. A modellváltozat megkülönböztető jegyei a jobb teljesítményt nyújtó 1,4 literes BOOSTERJET motor, az előző frankfurti autószalonon bemutatott iV-4 SUV tanulmányautón megismert ötosztatú első hűtőrács, valamint az autó belsejét dekoráló piros motívumok lesznek, és más olyan tulajdonságok, amelyek sportosabb érzületet keltenek.

A Vitarának ez lesz a csúcsváltozata, amely alapfelszereltségként tartalmazza egyebek mellett a LED-es fényszórókat, a bőr-szarvasbőr utánzatú üléseket, az önműködő vészfékezést lehetővé tévő radaros féktámogató rendszert (RBS) és az adaptív sebességtartót. A Vitara S hét színben lép a piacra, ebből kettő kétszín-festésű lesz. Az értékesítés hamarosan kezdődik Európa országaiban, a vásárlói igényeknek megfelelően egymás után.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: