2015 első hat hónapjában* világszerte 76.124 ilyen járművet helyeztek forgalomba, vagyis 56 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
“Az európai vásárlók, illetve a jobbkormányos piacok vásárlói világszerte már több mint fél évszázada várnak a Mustang-élményre, ezért nem meglepő, hogy hatalmas keresletet tapasztalunk ezekben a régiókban,” nyilatkozta Stephen Odell, a Ford globális marketingért, értékesítésért és szervizért felelős alelnöke. “A világ minden pontján élveztük a vásárlók támogatását, s ezzel sikerült kivívnunk a Mustang számára a világ legnépszerűbb sportkocsija címét.”
A kezdeti értékesítési adatok szerint Európában – mindkét karosszériaváltozat esetében – a Race Red és a Magnetic Grey fényezés a legnépszerűbb. Az európai Fastback-vásárlók leginkább a Race Red fényezést kedvelik (24 %), míg a Convertible változat vevőinek kedvence pedig a Magnetic Grey (32%).
Az Európában eladott Mustangok háromnegyede (72%) Fastback kivitel, és az autók kétharmadát (64%) az ötliteres, 421 lóerős, V8-as motor hajtja.
Az európai vásárlók szinte egyenlő arányban választják a hatfokozatú manuális sebességváltót (51%) és a hatfokozatú automata sebességváltót (49%). Ugyanakkor az automata sebességváltó népszerűbb az ötliteres, 421 lóerős, V8-as motort választók körében (57%), míg a manuális sebességváltót nagyobb arányban rendelik meg a 317 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motorral párosítva (65%).
Piacvezető helyen világszerte
Az USA-ban és Ázsiában tavaly télen kezdődött meg az értékesítés, míg az európai piacokra idén nyáron jutott el a Mustang.
Az USA-ban az eladások bővülése elsősorban az új ügyfeleknek köszönhető, különösen az olyan régiókban, mint Dél-Kalifornia (ez az állam az HIS szerint a sportkocsik legnagyobb piaca az országban) ahol idén több kétszeresére nőtt a Mustang értékesítése.
Bár a Mustang új modell a kínai piacon, már most is a legnépszerűbb sportkocsik egyike. A legtöbb Mustang Pekingben, Guangdongban és Sanghajban talál gazdára.
Az első Mustangok napjainkban érkeznek meg az európai márkakereskedésekbe, méghozzá az olyan piacokon, mint az Egyesült Királyság, ahol nagyon várják a jobbkormányos modelleket: itt január óta már 2000 Mustang-megrendelést regisztráltak. A vásárlók novemberben vehetik át az első Mustangokat, és további szállítmányok érkeznek majd, hogy kielégíthessék a vártnál nagyobb keresletet.
Az UEFA Bajnokok Ligája 2014-es döntője alatt a Ford egy promóció keretében előrendeléseket vett fel 500 Mustangra, s már ekkor nyilvánvalóvá vált, mennyire várják az európai vásárlók ezt a modellt, hiszen az előrendelési ív percek alatt megtelt. Eddig több mint 8000 Mustang kelt el Európában.
A Mustang Magyarországon
„Az 50 éve várva várt Mustang hazai népszerűségét mi sem jelzi jobban, mint, hogy a bevezetést követően alig egy hónap alatt 40 szerződést regisztráltak a Ford márkakereskedők.”- mondta el Szamosi Viktor a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója. Az autót kétféle motor hajthatja: az egyik a Ford 5,0 literes V8-as blokkja 421 lóerővel és 530 Nm forgatónyomatékkal, a másik pedig az alacsonyabb fogyasztású 2,3 literes EcoBoost erőforrás 317 lóerős teljesítménnyel és 432 Nm forgatónyomatékkal.
Az új Ford Mustang Fastback és Convertible karosszériaváltozatokkal, hatfokozatú manuális és automata sebességváltókkal rendelhető, és az autó számos klasszikus formai elemet tartalmaz; jó példa erre a háromdimenziós, háromoszlopos kialakítású hátsó lámpatest, a jellegzetes, trapéz alakú első légbeömlő vagy a cápaharapást idéző hűtőmaszk-kialakítás. A 10 különféle fényezéssel megrendelhető autó alapfelszereltségének listáján olyan tételek szerepelnek, mint a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, az automatikus Xenon fényszórók, a kétzónás klímaberendezés, a LED hátsó világítás vagy a hátsó diffúzor. Ugyancsak alapfelszereltség a 9 hangszórós audio rendszer és a 8 colos színes érintőképernyővel összekapcsolt, hangvezérlésű SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is Magyarországon a Ford Mustang kizárólag az új FordStore kereskedésekben rendelhető meg.