DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Első ránézésre is fenevad a 2016-os Chevrolet Camaro

Izmosabb, mint valaha! - A „faragott" külső, a merész élekkel szabdalt karosszéria, a szűkebbre húzott fényszórók, az első lökhárítókba vájt hatalmas légbeömlők már első pillantásra elárulják, hogy nem akármilyen fenevaddal van dolgunk.

Aztán az erőteljesen hullámzó gépháza, széles válla, típustól függően kisebb vagy nagyobb hátsó szárnya és hetykén meredező vaskos kipufogóvégei még inkább nyomatékosítják bennünk ezt az érzést, hogy aztán az olyan drámai részletek, mint a „púpos" tető, a hatalmas, 18-20 colos könnyűfém felnik és a nagy fényerejű (HÍD) projektoros fényszórók tegyék teljessé az összképet. Mostantól a Chevrolet nagyobb hangsúlyt fektet a vevői igények minél szélesebb körű kielégítésére is, mintegy 10 külső színnel, öt belső színkombinációval, hangulatvilágítással és számtalan további kiegészítővel – versenycsíkokkal, könnyűfém felnikkel – szabható egyénire a legenda.

Clip_5_4



Ugyanakkor nemcsak jól néz ki az új Camaro, de aerodinamikailag is optimalizálták a formáját, mintegy 350 órát töltött az autó a szélcsatornában annak érdekében, hogy az LT-modellek légellenállását csökkentsék, illetve az SS-re ható leszorítóerőt növeljék. Legalább ekkora, ha nem nagyobb gondot fordítottak a tervezők a súlycsökkentésre, hogy a lehető legtöbb grammot lefaragják az izomautóról, s ezzel a leghatékonyabb, illetve vezetési élményben is az elődeit meghaladó Camarót alkossanak. Így többek között a műszerfal „kerete" is alumíniumból készült az acél helyett, az első felfüggesztés szintén, a könnyű anyagok széleskörű alkalmazásának hála körülbelül 90 kilogrammal csökkent a különböző változatok tömege. Ennek ellenére a számítógépes tervezésnek köszönhetően 28 százalékkal fokozták a Chevy szerkezeti merevségét, ezek együttes hatása azonnal érezhető a menettulajdonságokon.

Visszatérve még egy kicsit a felfüggesztésekhez, elöl új multi-link McPherson, hátul meg független, öt-lengőkaros tagokat építettek be a mérnökök, de most először elérhető lesz a Camaro SS-hez is a Corvette és a Camaro LT1 „csodafegyvere", a Magnetic Ride Control. Az új elektromos szervokormánnyal együttműködve jóval pontosabban irányítható az amerikai „muscle car" az elődjénél, miközben megzabolázásáról Brembo fékrendszer (az SS változatnál alapfelszerelés) gondoskodik.

Ami a motorokat illeti, a hatodik generáció palettája gyökeresen megújult. Az LT alapváltozatban egy négyhengeres turbómotor kap helyet, mely 275 lóerős maximális teljesítményével és 400 Nm-es csúcsnyomatékával a valaha készült legtakarékosabb Camarója lehet. Amellett ugyanis, hogy kevesebb, mint hat másodperc alatt letudja a 0-ról 100 km/h-ig tartó sprintet, izomautóhoz méltatlanul keveset – autópályán 7,8 liter körül - fogyaszt.

Clip_6_2

Ha valaki kevesli a négy hengert, akkor természetesen rendelkezésére áll a vadonatúj fejlesztésű 3,6 literes V6-os, igaz, hogy az Active Fuel Management (henger-lekapcsolás) technológiájának köszönhetően ez is működhet négyhengeresként. Egyébként viszont a legmagasabb fajlagos teljesítményt (335 lóerőt és 385 Nm-es nyomatékot) kínáló V6-os szívómotorról beszélünk. A 6,2 literes V8-as erőforrás azonban még ennél is jóval többet biztosít, 455 lóerős csúcsteljesítményével minden idők legerősebb SS-modellje. Nem mellesleg Active Fuel Management technikával is fel van szerelve. Mindegyik aggregáthoz hatfokozatú manuális vagy nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik, a V8-as esetében a manuális váltó Active Rev Match technológiával bír. A vezetési élményhez a teljesen új üzemmód-választó (Drive Mode Selector) és a Bose hangrendszer is hozzájárul, előbbi négyféle – hó, túra, sport, pálya – beállítási lehetőséget ajánl a pilótának, utóbbi pedig felerősíti a motorhangot. Ráadásul a 2 literes, négyhengeres egység aktív zajszűrőt is kapott, mely távol tartja a nem kívánt hangokat az utastértől.

Természetesen a kabin is teljes mértékben átalakult, jóval modernebb, divatosabb a jelenlegi nemzedéknél. A hagyományos műszerek helyét például egy nagyfelbontású, nyolccolos kijelző vette át, miközben a középkonzolon egy másik, ugyanekkora érintőképernyő dominál, MY-Link infotainmant rendszerrel felvértezve. Hiányzik a tradicionális klímavezérlő-panel is, a hőmérsékletet ezután a légbeömlők külső gyűrűjével állíthatja be a szerencsés pilóta, miközben a lapított aljú volánt markolva tovaszáguld a végtelen hosszú amerikai utakon.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: