DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Audi TT 1.8 TFSI: Élsportoló kompakt formában

Az Audi szélesíti a motorválasztékot a TT új generációjában. Júliustól kezdődően a kompakt sportautó az 1.8 TFSI 132 kW (180 LE) teljesítményű motorral is elérhető lesz. A belépő-szintű motorokkal szerelt Audi TT Coupé*10.412.000,- Ft-tól, míg az Audi TT Roadster 11.342.100,- Ft-tól lesz elérhető.

A turbófeltöltős 1.8 TFSI motor 1798 cm3 hengerűrtartalmú és az 1250-5000 1/min közötti fordulatszám-tartományban éri el a 250 Nm maximális nyomatékát. Részleges terhelés mellett, a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében egy szívócsatorna-befecskendező egészíti ki az FSI közvetlen befecskendezését. Az Audi valvelift system folyamatosan változtatja a kipufogószelepek emelésének mértékét, ezzel még érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönözve a motornak. A hőmenedzsment kompakt forgótárcsás vezérlésű modulja és a hengerfejbe integrált kipufogóleömlő egyaránt a motor hatékonyságának növelését szolgálja.

ttc150001_large_resize



A hatfokozatú kéziváltós TT Coupé 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg a választható S Tronic automataváltóval mindez 7,0 másodpercet igényel, majd folytathatja a gyorsulást egészen a 241 km/h maximális sebességig. A Roadster esetében az értékek rendre 7,2; 7,3 másodperc, maximális sebessége mindkét sebességváltóval 237 km/h. Az 1.8 TFSI Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 mindössze 7,0 -7,6 liter/100 km (129 – 138 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátás mellett).  A TT Roadster 1.8 TFSI esetében szintén a váltótól függően a fogyasztás 7,1-7,7 literre adódik, 132 – 142 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátás mellett.

Az Audi az új TT generációt az új belépőszintű motorok mellett három, kétliteres motorváltozattal is szállítja: A TT 2.0 TDI ultra 380 Nm nyomatékkal és 135 kW (184 LE) teljesítménnyel átlagosan mindössze 4.2 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként. Ez 110 gramm kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátást jelent, ami szegmensének leggazdaságosabb modelljévé avatja. A 2.0 TFSI két teljesítménylépcsővel szerepel a kínálatban: a TT turbófeltöltős benzinmotorja 169 kW (230 LE) teljesítményű és 370Nm nyomatékú, míg a TTS adatai 228 kW (310 LE) és 380 Nm. A TTS Coupé a 0-ról 100 km/h-ra történő sprintet 4.6 másodperc alatt teszi meg.

A sportautónak már az alapfelszereltségű verziójában is megtalálható az új modellgeneráció minden erőssége: visszafogott, de sportos karakter, szisztematikusan könnyűszerkezetes felépítés, ütős dizájn és dinamikus futómű.

A kiegészítők terén sem tapasztalható semmi visszafogottság: az alapfelszereltséghez tartoznak a bőrbevonatú sportülések integrált fejtámlával, a progresszív kormányzás és az Audi virtuális műszerfal.

Éppen az autó belseje volt az, ami a legnagyobb izgalmat okozta a TT új generációja bemutatásakor 2014 elején, a Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show-n (CES). A kompakt sportautó már több elismerésben is részesült, ilyenek például „Design Innovation of the Year” díj vagy a „connected car of the year” díj. Ezek az elismerések azoknak a csúcstechnológiás funkcióknak is köszönhető, mint az Audi connect, a szélessávú internet elérés, az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer vagy az olyan vezetői segédrendszerek, mint a parkolást segítő parkoló-asszisztens tolatókamerával.

A sajtóanyagban említett modellek üzemanyag fogyasztása:

Audi TT Coupé:

Kombinált üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): 4,2 – 7,3**; Kombinált szén-dioxid-kibocsátás (g/km): 110 – 169**

Audi TT Roadster:

Kombinált üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): 4,3 – 7,5**; Kombinált CO2 kibocsátás (g/km): 114 – 174**

** Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid kibocsátás a megadott tartományon belül a választott könnyűfém keréktárcsa/gumiabroncsok függvénye. A hatékonyság nem csak az üzemanyagtól függ, befolyásolhatja a vezetési magatartás és egyéb, nem műszaki tényezők.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: