A Skoda RS koncepciója nem csak felénk, hanem világszerte sikeres, erről a számok is árulkodnak: 2001-ben indult útjára az utcai Octavia RS pályafutása, aminek az értékesítése mára már túllépte a százezer darabot. Itthon is népszerű ez az modell, mert az előző generációból közel 1100 került a magyar vásárlókhoz.
Az újdonság a bevált receptet megtartotta, a mindennapokban használható, élhetően sportos autó az új RS. A legnehezebb dolguk a formatervezőknek volt, mert az élekkel határolt, nem túl izgalmas autóból kellett, enyhén sportos kocsit rajzolni. Céljukat néhány fekete elem (lámpa, tükrök, hűtőrácsok), a hangsúlyosabbra rajzolt első lökhárító, a hátsó szolid légterelő és a rombusz alakú kipufogók segítségével érték el. Ehhez jöttek a 225/40R18-as gumikat hordozó Gemini névre hallgató keréktárcsák.
A kötöttségek között lavírozó sportossá tevés az utastérben is folytatódott, ahol a vörös cérnával varrt ülések, bőrkormány, váltószoknya és kézifékkar dobja fel az egyszerű elemekből építkező műszerfalat.
A műszaki részek a Volkswagentől érkeztek, a kétliteres dízelmotor már 184 lóerőt és 380 Nm-t teljesít. Civilizáltan közlekedve 5-5,5 liternyi gázolaj elégetésével el lehet járni a sportos Skodával, amiben dupla kuplungos váltó segíti a vezető dolgát. Ki lehet használni az RS erejét a sebességkorlátozás nélküli német autópályákon is, mert a dízel kivitel végsebessége 230 km/óra. Itthon csak a 8,1 másodperces gyorsulást érdemes próbálgatni és a gyors kanyarvételeket, mert ezzel a technikával az is kellően izgalmas…
Hossz/szél./mag.: 4685/1814 /1449 mm
Motor: 1968 cm3, 184 LE/ 3500-4000, 380 Nm/ 1750-3000
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,1 mp
Ár: 9 446 080 Ft (Alapár: 8 971 660 000 Ft)
Tesztautó: Miskolc Autóház Kft.