DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Egyéb

Célegyenesbe érkezett a MINI Coupé és a MINI Roadster

A brit prémium autógyártó folytatja a generációváltást modellpalettáján, így a kétüléses sportolók gyártása a tervek szerint hamarosan véget ér a MINI oxfordi gyárában.

Változás készül a MINI oxfordi gyárában: miközben a vadonatúj háromajtós MINI és a mindössze néhány hónapja bemutatott ötajtós MINI iránti kereslet világszerte folyamatosan nő, a prémium kisautó szegmens megalapítójának előző modellgenerációjába tartozó kétüléses változatok gyártása a végéhez közeledik. A MINI egyedülálló kétüléses sportolói, a MINI Coupé és a MINI Roadster a tervek szerint közösen fejezik be pályafutásukat. Eme lépéssel a brit prémium autógyártó tovább folytatja a generációváltást modellpalettáján és az oxfordi létesítmény gyártósorán. Az új ötajtós MINI szintén az oxfordi üzemben készül, ahogyan a vadonatúj háromajtós MINI is.

P90173676_resize



A MINI Coupé a „Zöld Pokolban” mutatkozott be először: az új atléta a nürburgringi 24-órás versenyen tartotta világpremierjét, közvetlenül azelőtt, hogy debütált a 2011-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. A MINI John Cooper Works Coupé Endurance hatalmas bravúrral abszolválta a hosszú távú futam kihívásait, amellyel nem csupán a legelső, MINI emblémával elérhető kétüléses modell sportos tulajdonságait, de megbízhatóságát is alátámasztotta. A MINI Coupé azóta erőteljes motorváltozataival, sportosra hangolt futóművével, alacsony súlypontjával és nagy sebességnél automatikusan kiemelkedő légterelő szárnyával adrenalinszint-növelő, intenzív gokartos vezetési élménnyel ajándékozta meg tulajdonosait. Vezethetőségi tulajdonságaihoz tökéletesen illeszkedve a MINI Coupé összetéveszthetetlenül egyedi tetővonala, integrált tetőszárnya és lapos sziluettje egyszerre teszi atletikussá és jellegzetessé a modellt.

A MINI Coupé elsöprő népszerűségének legutóbbi bizonyítéka az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars 2015” olvasói szavazásán elért kategóriaelsőség, az import kisautó szegmens győztese azonban most célegyenesbe érkezett: a MINI Coupé és a MINI Roadster karrierje, amelyet a színtiszta vezetési élmény és a spontán nyitott tetős élvezet határozott meg, hamarosan a végéhez érkezik.

A brit prémium autógyártó a MINI Roadster-rel is képes volt meghódítani egy igazán vonzó járműkategóriát. A márka történetének első nyitott tetős kétülésese különösen gyorsan engedte le vászontetejét, akár manuálisan, akár az opcionálisan kínált félautomata módban működtetve. Mi több, a MINI Roadster – ahogyan a MINI Coupé is – lenyűgözően magas szintű funkcionalitást kínált tulajdonosainak könnyen pakolható, tágas csomagterével.

A vadonatúj modellgeneráció egyre szerteágazóbb módon kínálja a MINI ügyfeleinek a márkára jellemző vezetési élményt. Ahogyan az új háromajtós MINI (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 3,4 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 89 gramm / km), úgy már az új ötajtós MINI (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5,9 – 3,5 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 92 gramm / km) is négyféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrással rendelhető egyes piacokon, lefedve ezzel az 55 kW / 75 lóerő és 141 kW / 192 lóerő közötti teljesítménytartományt. A MINI modellcsaládjának legújabb tagja a bámulatosan atletikus MINI John Cooper Works (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 6,7 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 gramm / km), amelynek négyhengeres turbómotorja a MINI szériagyártásban kínált modelltörténetének eddigi legerősebb teljesítményét adja le, 170 kW / 231 lóerő teljesítménnyel.

A MINI oxfordi gyára mindeközben továbbra is gyártani fogja a nyitott tetős vezetés élményét: a MINI Cabrio három benzines és két dízelüzemű motorváltozattal érhető el, miközben a MINI John Cooper Works Cabrio is a palettán marad.

A prémium kompakt szegmensben a MINI Countryman és a MINI Paceman is folytatja sikeres menetelését. A sokoldalú ötüléses és a Sports Activity Coupé ugyancsak széles motorpalettát kínál a brit gyártó ügyfeleinek. Sőt mi több, opcionálisan mindkét modellhez elérhető az ALL4 intelligens összkerékhajtási rendszer, amelyet kizárólagosan a MINI modellek számára fejlesztettek ki a mérnökök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: